To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Budowa pierwszego E - BIKE'a

maciekjjj - Sob 02 Lut, 2019

Skoro przy zgrzewaniu się nie używa to doszedłem do wniosku, że przy lutowania też.
WojtekErnest - Pon 04 Lut, 2019

Nie wygląda to solidnie aby mialo wytrzymac 15-20A oraz dłuższe wstrząsy.
Zanim wlozysz do obudowy, obciąż ten pakiet tak by wymusic prad rzędu 15A przez 30 min. Sprawdz czy grzeja sie połączenia lub czy ktores nie puści.

PiotrW - Sob 09 Lut, 2019

maciekjjj przy zgrzewaniu rowniez uzywa sie podkladek izolatorow na plus. to sa grosze a zabezpiecza dodatkowo przez przypadkowym uszkodzeniem termokurczki ogniwa.

cale ogniwo lacznke z rantem na gorze to minus. jesli przypadkowo przetrze sie na gorze lub podtopi przy lutowaniu to masz "pozar burd.lu"

jak dla mnie tylko leniwcy nie stosuja tych izolatorow.

rozumiem ze to twoj pierwszy projekt. uczysz sie, ale takie polutowanke az prosi sie o awarie. nikiel niedociety prawidlowo. wystaje poza terminal plusowy i prosi sie uszkodzenie termokurczki ogniwa.

zamiast kupowac lutownice za 100-150ziko trzeba bylo zlecic zgrzanie na profesjonalnym sprzecie za te pieniadze.

zaoszczedzilbys swoj czas i pieniadze i pakiet bylby bezpieczniejszy.

borsuk - Sob 09 Lut, 2019

PiotrW napisał/a:

...jak dla mnie tylko leniwcy nie stosuja tych izolatorow.

Ściśle biorąc starszy typ koszyków (jeszcze w sprzedaży, tak wygląda: http://www.borsukk.evbox.pl/juliet/bat1b.jpg ) nie wymaga podkładek na bieguny, natomiast w większości koszyków są one niezbędne, gdyż ogniwo trzymają tam tylko pojedyncze występy i wtedy łatwo o zwarcie.

PiotrW napisał/a:

zamiast kupowac lutownice za 100-150ziko trzeba bylo zlecic zgrzanie na profesjonalnym sprzecie za te pieniadze. zaoszczedzilbys swoj czas i pieniadze i pakiet bylby bezpieczniejszy.

Każdą robotę można zlecić, czy kupić gotowca, ale chyba nie o to chodzi, przynajmniej na tym forum.
Mozna porządnie zgrzać, zlutować też można prządnie, ale zgadzam się, że mamy tu przykład jak nie należy tego robić.

maciekjjj - Nie 10 Lut, 2019

Krytyke przyjmuje. Pierwszy raz to robiłem i w czasie lutowania zalowalem że nie dałem do zgrzewania. Ale trudno, jak zacząłem to muszę skończyć.
Wasze komentarze będą nauką na przyszłość. Mimo wszystko projekt idzie do przodu.
Do baterii dolutowlem bms, i wstępnie zabezpieczyłem tasma. Połączyłam wszystko do roweru, wstępnie na taśmie 😁 wygląda to strasznie (zdjęcia ponizej).
No ale chodziło o test. I wynik wygląda następująco, rower rozpędza się do 55 na płaskim. Ogólnie na naladowanej baterii przejechałem 28 km. Wszystko po asfalcie, prędkości od 40 do 50. Bez pedałowania bo się już nie dało. Narazie bateria daje radę. Po 20 minutowej jeździe z prędkością 40+ bateria zimna. Może przez to że miała świetne chłodzenie, bo dziś chłodno było i dodatkowo nie była w obudowie.

mores3 - Nie 10 Lut, 2019

Gratulacje, pierwsze koty za płoty, teraz będziesz pewnie dopieszczał to wszystko aby zyskało na wyglądzie i bezpieczeństwie. :smile:
Mam parę pytań:
w końcu to zestaw 1700 czy 1300? sam stoję przed dylematem który wybrać..
hamulce widzę tarczowe mechaniczne? jaka wielkość tarczy z tyłu i z przodu? Avidy?
dają radę przy tych prędkościach?

Mariusz_p - Nie 10 Lut, 2019

podstawowe pytanie to takie: ile ważysz? 1300 kiepsko jeździ przy wadze 90+
Przynajmniej z przodu powinieneś mieć tarczę - tak minimum 180mm :)

pozdro

mores3 - Nie 10 Lut, 2019

ok 63 kg :mrgreen: i 163 cm wzrostu, czyli kategoria piórkowa :lol:
a tak to standardowe zastosowanie:
dojazdy do pracy 32km w jedną stronę, asfalt i ścieżki rowerowe
ciekawiło mnie jaką wielkość mają Twoje tarcze tzn. kolegi :mrgreen:

eko-mobil.pl - Wto 12 Lut, 2019

Bardzo ciekawe, jestem ciekawe efektu końcowego!
maciekjjj - Pon 25 Lut, 2019

Pierwsze testy za mną. Rower ma już przejechanie 140 km. Niestety kable ciągle wiszą. Plan mam upchnąć sterownik i kable w torbie pod ramą. Już mam wizję, zostaje tylko wprowadzić w życie.

Dzisiaj zrobiłem trasę 27km, prędkość na prostych po asfalcie 40km/h. W baterii zostało 48.2V.
Przy jakim napięciu BMS powinien odciąć zasilanie?

Darki - Wto 12 Mar, 2019

maciekjjj napisał/a:

Dzisiaj zrobiłem trasę 27km, prędkość na prostych po asfalcie 40km/h. W baterii zostało 48.2V.
Przy jakim napięciu BMS powinien odciąć zasilanie?


Jaki BMS 12s 13s? Powinno być w nocie katalogowej BMSa ;)

Mariusz_p - Śro 13 Mar, 2019

13S odetnie zależnie od BMS-a. 35-38V. Ale powiedzmy szczerze pomiędzy 38-35 jest już niewiele energii. Pytanie czy szybciej nie odetnie Ci sterownik w rowerze :)
maciekjjj - Pon 01 Kwi, 2019

Rower praktycznie złożony. Sterownik upchnalem w torbie. Ale myślę że zrobię dodatkową małą skrzynkę na sam sterownik.i umieszczę na miejscu na drugi bidon.

Żeby można było pedalowac przy wyższych prędkościach założyłem szosowa korbe 53z na dużej zebatce, ale w związku z tym musiałem zdjąć przednią przerzutke, ale narazie tak zostaje i tak nie używał bym mniejszej. Z tylu mam 14 zębów najmniej, w planach jest zakup wolnobieg z dnp z 11 zebami.

Ten zestaw to s1700 Ale chyba jakiś inny niż Glebor oferuje teraz. Mój jest na blokowym sterowniku chociaż na obudowie nie ma informacji co to za model. Max 35a. Ja waze prawie 90kg i jeździ przyjemnie 40km/h bez problemu. Aha, połączony z wyświetlaczem sw900.

Co do hamulców, nie wiem jaka średnica Ale hamują fatalnie. Ale myślę że to kwestia wymiany klocków.
Z koniecznych rzeczy to jeszcze muszę czujniki do klamek zamontować, brakuje mi jeszcze magnesow. Druga sprawa to chciałbym zrobić baterie tak żeby korzystać z tych złącz oryginalnych. Że tylko wysuwam baterie i i nie muszę nic odlaczac. Ale nie wiem czy zmieszcze w obudowie odpowiedni wylacznik. Powód: do każdego ładowania muszę odlaczac baterie.

Dzisiaj pierwszy raz wracałem z pracy rowerem: 32km w 59 minut. Więc jest ok.

Edit: wiem że ten bagaznik jest za wysoko miał być niżej. Będę próbował dorobić jakieś mocowanie na ten kawałek ramy pod sztyca.

maciekjjj - Sob 06 Kwi, 2019

Ponownie pytanie, chciałbym zastosować oryginalne styki baterii i uchwytu od baterii. Ale żeby nie spalić styków potrzebny jest wylacznik prądu w środku baterii, żeby wyłączać prąd przed wyjeciem baterii.
Czy ma ktoś namiar na taki wylacznik, żeby spełniał wymagania prądowe i wielkosciowe. Żeby to wcisnąć do baterii.

borsuk - Sob 06 Kwi, 2019

maciekjjj napisał/a:
Ale żeby nie spalić styków potrzebny jest wylacznik prądu w środku baterii,

Taki wyłącznik można umieścić poza baterią w dowolnym miejscu przed sterownikiem. Może być mechaniczny albo elektroniczny (np. na FETach). Jest to znacznie wygodniejsze niż upychanie go w baterii.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group