To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - BBSHD z Nexus SG-8R20

Volski1 - Nie 09 Wrz, 2018
Temat postu: BBSHD z Nexus SG-8R20
Witam.
Co sądzicie o współpracy tych dwóch komponentów? Czy Nexus przeniesie moment i pozwoli na beztroską eksploatacje czy raczej takie zestawienie jest z góry skazane na porażkę.

Pozdrawiam :wink:

leszcz - Pon 10 Wrz, 2018

Porażkę
Roswell - Wto 11 Wrz, 2018

Chcesz używać hamulca rolkowego razem z bbshd ?
szulik - Nie 16 Wrz, 2018

zastanawiałem się nad takim połączeniem i czytałem trochę opinii użytkowników - na pewno nie jest to porażka, szczególnie Nexus 8, bo 7 zbyt delikatna jest. Hamulec rolkowy to jedna z opcji Nexusa i nie trzeba jej brać.
Gdybym się zdecydował na nexusa do mojego bbshd to na pewno wszedłbym w gearsensor bo nawet okazjonalne nie "wysprzęglenie" napędu podczas zmiany biegu może Nexusa uszkodzić.

Zalety:
+ stosunkowo łatwo utrzymać idealną linię łańcucha - nawet oryginalna tarcza wystarczy + podkładki, tym samym nie trzeba kupować drogich tarcz Luna czy Lekkie by mieć offset
+ bardzo szeroki zakres, co ma znaczenie przy MIDach. Ja wszedłem w dość rzadką kasetę 8-rzędową 11-40 (nie współpracuje z krótszymi wózkami przerzutek) po to by mieć w miarę podobny zakres co oferuje Nexus
+ zmiana biegów podczas postoju

Wady:
- większe opory (ponoć ok 10%) - czyli bateria starcza na krócej
- cena
- prawdopodobnie większa podatność na uszkodzenia przy sporej sile przekazywanej od bbshd poprzez łańcuch na przekładnię planetarną - konieczny gearsensor

klient - Nie 16 Wrz, 2018

Ja używam Nexus 8 z kołami 20" + gearsensor.
Z przodu mam T52.
Silnik Bafang 750W z obniżonym maksymalnym prądem do 20A.
Łańcuch KMC za 12,- PLN i ZERO wyciągnięcia albo jestem ślepy, aż jestem w szoku, łańcuch jest szeroki,mocny.
Zamontowałem napinacz, jeżdżę ze skuwaczem i spinką tak dla komfortu ducha.
Po 2000 km (60-70% na samej manetce) wszystko działa idealnie, jazda leśna, drogi polne, odrobina asfaltu i duuuże obciążenie. Zmiana biegów podczas postoju jak i toczenia się jest bardzo pomocna. Opory są i tak bez znaczenia. Ciężko znaleźć informacje o awariach (podobno najbardziej awaryjne są z torpedo). Jak się popsuje kupię kolejnego Nexusa 8 i przeplotę koło - tak jestem zadowolony.
Czujnik zmiany biegów bardzo wskazany (odłącza na 0,5 sek. prąd przy ruchu linki przerzutki).
Wyrobiłem sobie nawyk ściągnięcia kciuka z manetki i zatrzymania nóg podczas zmiany biegów, a jak zapomnę to pilnuje mnie sensor.
Ja mam torpedo - oczywiście hamuję V-brejkami.
Hamulec rolkowy jest słabszy od V-breaka.
Nie myć myjką ciśnieniową.

Kaemus - Śro 19 Wrz, 2018

klient napisał/a:
Ja używam Nexus 8 z kołami 20" + gearsensor.
Z przodu mam T52.
Silnik Bafang 750W z obniżonym maksymalnym prądem do 20A.
Łańcuch KMC za 12,- PLN i ZERO wyciągnięcia albo jestem ślepy, aż jestem w szoku, łańcuch jest szeroki,mocny.
Zamontowałem napinacz, jeżdżę ze skuwaczem i spinką tak dla komfortu ducha.
Po 2000 km (60-70% na samej manetce) wszystko działa idealnie, jazda leśna, drogi polne, odrobina asfaltu i duuuże obciążenie. Zmiana biegów podczas postoju jak i toczenia się jest bardzo pomocna. Opory są i tak bez znaczenia. Ciężko znaleźć informacje o awariach (podobno najbardziej awaryjne są z torpedo). Jak się popsuje kupię kolejnego Nexusa 8 i przeplotę koło - tak jestem zadowolony.
Czujnik zmiany biegów bardzo wskazany (odłącza na 0,5 sek. prąd przy ruchu linki przerzutki).
Wyrobiłem sobie nawyk ściągnięcia kciuka z manetki i zatrzymania nóg podczas zmiany biegów, a jak zapomnę to pilnuje mnie sensor.
Ja mam torpedo - oczywiście hamuję V-brejkami.
Hamulec rolkowy jest słabszy od V-breaka.
Nie myć myjką ciśnieniową.


Jeżdżę na podobnej konfiguracji: BBS02 ograniczony do 18A (ale przy 36V) + Nexus 8.

Co do gearsensora - rozumiem, że to ma sens, jeśli jedziesz na samej manetce? Bo jeśli
napędzasz też nogami (tak jak ja to robię prawie cały czas), to odcięcie silnika na te 0,5 s
i tak nie uchroni przerzutki przed obciążeniem w momencie zmiany biegu. Wiem, że moc
dużo mniejsza, ale dalej jest. Jeżdżę na takich piastach od zawsze, więc nawyk o którym
piszesz mam we krwi.

Też jestem mocno zadowolony z tej konfiguracji - prawie 5 000 km bez awarii.

Z problemów, z którymi się spotkałem:
- co jakiś czas luzuje mi się niestety łańcuch i wtedy przy mocniejszym wstrząsie
zdarza mu się spaść. Luzuję wtedy koło, ciągnę do tyłu i przykręcam jeszcze raz.
Piszesz o napinaczu. Mógłbyś dać namiar na to gdzieś w sieci, żebym zobaczył jak
takie coś wygląda w przypadku przerzutek w piaście?
- zaczyna mnie wkurzać hamulec rolkowy z tyłu. Nigdy nie był specjalnie mocny, ale
ostatnio zaczął dosyć przeraźliwie zgrzytać i piszczeć przy hamowaniu. Smaruję go
dedykowanym smarem Shimano, a sam hamulec jest prawie nowy. Planuję go zdjąć
i założyć, może coś tam się przesunęło. Dodałem mu smaru, ale z jakiegoś powodu
jego część wyszła dołem (tam gdzie wchodzi linka hamulca).
Piszesz o torpedo. Chyba nie masz na myśli hamulca "na kontrę?".

Hamujesz v-breakami, czyli nie montowałeś w ogóle hamulca rolkowego?
Ja z rolkowego nie chciałem rezygnować, bo jeżdżę codziennie przez cały rok
i boję się o v-breaki przy deszczu/lodzie/śniegu.

KM.

Elineusz - Pią 21 Wrz, 2018

Miałem podobne problemy ze spadającym łańcuchem. Po prostu masz za słabo przymocowane koło i jest ono przyciągane do silnika. U mnie pomogło wzmocnienie mocowania.
klient - Sob 22 Wrz, 2018

Piszesz o napinaczu. Mógłbyś dać namiar na to gdzieś w sieci, żebym zobaczył jak
takie coś wygląda w przypadku przerzutek w piaście?


Oryginalna podkładka blokująca została wspawana w blachę o kształcie literki L gdzie w jej krótszym ramieniu umieściłem napinacz koła. Silnik przestawiał mi koło, wciągał koło.
Ponieważ dłuższe ramię wyginało się, został wspawany kawałek pręta 10x10.
Po jakimś czasie do napinacza koła został dospawany hak napinacza za 3 złote z Alledrogo. Zakupiłem napinacz i w tej chwili zmiana opony, dętki nie stanowi problemu.
Piasta jest z torpedo (taki kupiłem rower), ale nie ma to znaczenia, bo Bafang ma wolnobieg.
Zamontowałem V-breaki.
Z drugiej strony jest identycznie jednak bez napinacza łańcucha oczywiście.

Kaemus - Pon 24 Wrz, 2018

Elineusz napisał/a:
Miałem podobne problemy ze spadającym łańcuchem. Po prostu masz za słabo przymocowane koło i jest ono przyciągane do silnika. U mnie pomogło wzmocnienie mocowania.


Wiem, że to przez przesuwające się w stronę silnika koło, ale dokręcam siłą 40 Nm
i boję się mocniej.

Jaki sposób wzmocnienia masz na myśli?

Kaemus - Pon 24 Wrz, 2018

klient napisał/a:
Piszesz o napinaczu. Mógłbyś dać namiar na to gdzieś w sieci, żebym zobaczył jak
takie coś wygląda w przypadku przerzutek w piaście?


Oryginalna podkładka blokująca została wspawana w blachę o kształcie literki L gdzie w jej krótszym ramieniu umieściłem napinacz koła. Silnik przestawiał mi koło, wciągał koło.
Ponieważ dłuższe ramię wyginało się, został wspawany kawałek pręta 10x10.
Po jakimś czasie do napinacza koła został dospawany hak napinacza za 3 złote z Alledrogo. Zakupiłem napinacz i w tej chwili zmiana opony, dętki nie stanowi problemu.
Piasta jest z torpedo (taki kupiłem rower), ale nie ma to znaczenia, bo Bafang ma wolnobieg.
Zamontowałem V-breaki.
Z drugiej strony jest identycznie jednak bez napinacza łańcucha oczywiście.


Fajnie zrobione, dzięki za opis : )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group