To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Rower crossowy na 28 calach - jaki silnik, sterownik, aku

vwrafi - Czw 13 Wrz, 2018
Temat postu: Rower crossowy na 28 calach - jaki silnik, sterownik, aku
Witam.

Posiadam rower cross Eries Eveo ( polska konstrukcja ). Chciałbym zamontować silnik elektryczny w przednim kole z akumulatorem na ramie ( może być bidon ). Mój rower posiada z przodu amortyzator Suntour NVX, koło 28 cali z szerokością opony 1,5 cala, hamulce tarczowe hydrauliczne Shimano Alivio M160. Miałem jeszcze 2 tygodnie temu rowerek elektryczny DYU D2 na 12 calowych kołach z silnikiem 250W. Z moją wagą 73kg rozwijał prędkość 26km/h na płaskim i chciałbym, żeby mój duży rower rozwijał prędkość 35km/h na płaskim z samej manetki ( taka prędkość już mi wystarczy w zupełności ) i osiągał realny dystans 50km na samej manetce.

Waszym zdaniem, do mojego roweru, jaki silnik powinienem wybrać? Czy to ma być przekładniowy czy bezprzekładniowy, 48V czy wystarczy 36V, 250W czy 500W, jaki akumulator? Planuję jeździć po płaskim terenie 80% czasu i 20% czasu podjazdy pod górkę ale wtedy mogę pomagać sobie pedałami. Mogę obecnie dostać zestaw pod 28 cali: silnik Tranzx 36V 250W, sterownik 36V/48V, manetka, kontroler bez wyświetlacza, akumulator w bidonie 36V 16Ah z kluczykiem i ładowarką za 1400zł ( wszystko podobno nowe ). Czy to wystarczy do moich potrzeb czy muszę jednak szukać silnika 48V?

Waga roweru to około 13kg + moje 73kg wagi.


edycja:

Wiem, że dla was to są proste sprawy i trywialne, ale jestem otwarty na propozycje. Pytałem też pana, który sprzedaje silnik Tranzx 36V i powiedział, że sterownik jest też na 48V i można do niego podłączyć akumulator 48V zamiast 36V i silnik będzie działać z większą mocą i nic się nie stanie o ile nie bedę go przeciążać pod górki czy cały czas przyspieszać. Co wy na to? Tak jak pisałem, mam 73kg wagi, rower 13kg, do tego waga silnika i akumulatora i chciałbym osiągać prędkość 35km/h na 28 calowych kołach.

Mariusz_p - Czw 13 Wrz, 2018

Witaj
Większość zestawów na 36V odblokowanych da radę rozpędzić Cię do prędkości powyżej 30km/h.
Wszystko zależy czego oczekujesz - na 48V polecisz już dobre 40 lub więcej.
Ten sam silnik zasilony 48V kręci się szybciej niż na 36V. Z voltów wynika prędkość obrotów.
Musisz rozważyć teraz moc silnika - mały silnik = ekonomia przy spokojnej jeździe.
Duży silnik i duży sterownik => trochę mniejsza ekonomia, ale większy banan na twarzy :)

vwrafi - Pią 14 Wrz, 2018

Aha, czyli jak kupuję nowy sterownik, nie zdemontowany z roweru, to i tak muszę go odblokować, tak? Bo tutaj silnik jest na 36V, sterownik jest na 36V/48V i do tego kontroler/wyświetlacz LED ( bardzo ubogi ). W sumie to mogę zapytać o to sprzedawcę, ale wolę mieć informacje z dwóch źródeł.

A co do prędkości max i zużycia silnika, to jeśli na odblokowanym zestawie silnik 36V, sterownik 36V/48V, akumulator 48V będę jechał z prędkością maksymalną, załóżmy, 43km/h na odkręconej manetce na full i nie będę chciał za mocno żyłować tego silnika, to wystarczy że odetnę/oskrobię jakiś drucik w sterowniku, wtedy będzie dawać mniejszy prąd na silnik ( mniejsza rezystancja ) i przez to silnik mniej się zużyje a moja prędkość spadnie do tych komfortowych 35km/h, tak? Tylko czy wtedy od razu nie lepiej kupić aku 36V i nie bawić się w żadne przeróbki? Kwestia tego jedynie, czy na 36V z silnikiem 36V 250W pojadę rzeczywiście te 35km/h, bo na tym mi zależy.

Nie potrzebuję banana na twarzy :D , z roweru korzystam tylko, żeby dojechać z punktu A do punktu B, np. w lato jadę nad jezioro ( dystans około 20km ) i potem wracam, czyli łącznie 40km dziennie.

madejp - Pią 14 Wrz, 2018

vwrafi napisał/a:

A co do prędkości max i zużycia silnika, to jeśli na odblokowanym zestawie silnik 36V, sterownik 36V/48V, akumulator 48V będę jechał z prędkością maksymalną, załóżmy, 43km/h na odkręconej manetce na full i nie będę chciał za mocno żyłować tego silnika, to wystarczy że odetnę/oskrobię jakiś drucik w sterowniku, wtedy będzie dawać mniejszy prąd na silnik ( mniejsza rezystancja ) i przez to silnik mniej się zużyje a moja prędkość spadnie do tych komfortowych 35km/h, tak? Tylko czy wtedy od razu nie lepiej kupić aku 36V i nie bawić się w żadne przeróbki? Kwestia tego jedynie, czy na 36V z silnikiem 36V 250W pojadę rzeczywiście te 35km/h, bo na tym mi zależy.


Nie. Silnik elektryczny traci moc wraz ze wzrostem prędkości obrotowej. Dlatego, możesz mieć sterownik 500W, a przy maksymalnej prędkości silnik może pobierać 300W. Jeśli obniżysz moc sterownika (np. przez skrobanie bocznika) do 300W, to prędkość maksymalna nie spadnie, będziesz jedynie wolniej przyspieszał. Dopiero dalsze ograniczanie mocy sterownika ograniczy prędkość.
Poza tym silnik elektryczny nie zużywa się (poza łożyskami). Po prostu jak go przegrzejesz to potopisz izolacje i dostanie zwarcie - popularnie mówiąc "spalisz silnik".

vwrafi - Pią 14 Wrz, 2018

To co byście polecili dla mnie. Waga roweru 13kg, moja waga 73kg. Silnik montowany na przednim 28 calowym kole. Prędkość 35km/h, zasięg 50km. Wystarczy silnik 36V 250W odblokowany i do tego aku 36V?
Inc0 - Pią 14 Wrz, 2018

Instalacja 36V moc 250W nominalnie -nie wystarczy by na samej manetce rozbujać cie do 35km/h jesli dołozysz swoje nogi to jest mozliwe. moim zdaniem celuj w instalacje 500W 48V
vwrafi - Pią 14 Wrz, 2018

OK, więc tak będę szukał. A co polecacie? Jakie silniki i jakie sterowniki? Czytałem, że są takie sterowniki, które ustawia się z poziomu wyświetlacza. Czy w takim wypadku musi to być konkretny sterownik i konkretny wyświetlacz?
Inc0 - Pią 14 Wrz, 2018

nie koniecznie ale na przykłąd sterowniki z seri kt i wyswietlacze kt-lcd 3 współparacuaj doskonale ze soba
vwrafi - Sob 15 Wrz, 2018

OK, wyświetlacz namierzyłem, ale tego sterownika KT nie mogę. Ich nazwa zaczyna się od KT czy jakoś inaczej? I jakie silniki do tego? Bafang, Tranzx czy jeszcze jakieś inne?
Inc0 - Sob 15 Wrz, 2018

tak nazwa sie zaczyna od KT , sterowniki kt sato tzw sinusoidalne i współpracuja tylko z silnikami z czujnikami halla co do producenta silnika to sprawa drugorzedna wazne żeby parametrami pasował do roweru i reszty instalacji
vwrafi - Sob 15 Wrz, 2018

A z tych dwóch silników ( opcja 48V 500W ) który będzie lepszy? Wystarczy do nich podłączyć jakikolwiek sterownik?


Link 1

Link 2

Są w tej samej cenie. Czy cena na polskie 666zł jest OK za silnik 48V / 500W ?

WojtekErnest - Nie 16 Wrz, 2018

vwrafi napisał/a:

?..
Są w tej samej cenie. Czy cena na polskie 666zł jest OK za silnik 48V / 500W ?

Dolicz jeszcze cło i byc moze Vat.

vwrafi - Nie 16 Wrz, 2018

WojtekErnest napisał/a:
vwrafi napisał/a:

?..
Są w tej samej cenie. Czy cena na polskie 666zł jest OK za silnik 48V / 500W ?

Dolicz jeszcze cło i byc moze Vat.


W treści ogłoszenia jest napisane, że do Polski wysyłane jest przesyłką unikającą cła i vat'u. Czyli to dobra oferta i który z nich jest lepszy? Ten z linku pierwszego to BFSWX02 48V500W a ten drugi to nie wiem.

Inc0 - Nie 16 Wrz, 2018

..co nie oznacza że masz 100% gwarancje że UC nie naliczy ci cła a skarbówka vatu paczka która wazy pare kg moze wzbudzić zainteresowanie celników zwłaszcza gdy zadeklarowana wartość to 1$ , przypłynęła z Chin na których to niektóre towary nałożono właśnie wysokie cła
vwrafi - Nie 16 Wrz, 2018

Dziękuję za odpowiedzi, ale wolałbym, żeby dyskusja była o rowerze i silniku a nie o cłach i vat'ach.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group