To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Konstrukcje własne - Siła docisku rolki nepędowej
r2d2 - Pon 23 Maj, 2011
Dzięki za odpowiedź i linka, bo potwierdza teorię .
Pozdro.
pzinek - Pon 23 Maj, 2011
do robert.smu:
zmiesc jakies focie swojego rowera
Anonymous - Śro 25 Maj, 2011
Napęd rolkowy ma niewielką sprawność szybko zużywa oponę , przecież są dostępne zębatki które umożliwiają na pojedynczej przekładnik uzyskać przełożenie 1:8 czyli w przypadku silnika 2200 obrotów mamy na kole 275 obrotów co przy kole 26 cali da prędkość wynikową ok 32km/h w przypadku silnika o mocy 450W sprawdzone w praktyce.
Wolnobieg można zastosować i w przypadku napędu łańcuchem wtedy silnik też się nie będzie obracał podczas używania roweru w "klasyczny" sposób. Jest dostępna zębatka 80 zębowa a przy silniku jest 10 lub 11 zębowa .
pzinek - Śro 25 Maj, 2011
Wszystko mozna, tylko trzeba umiec , miec pieniadze i czas.
Rolka ma tez swoje zalety. Nie trzbea montowac zebatek, nie trzeba stosowac kontrolera. Gumowe polaczenie koło - rolka stanowi tak naprawde klasyczne sprzegło pozlizgowe (bez regulowanej siły docisku). Poslizg zabiera nadmiar mocy przekazanej z silnika. Powoduje to scieranie gumy. Ale jak narazie po 400 km jest w porzadku.
Jesli nie jedzie sie w poslizgu i rolka nie jest zbyt mocno docisnieta to sprawnosc jest raczej wysoka.
Zaleta rolki jest cena. Udalo mi sie zlozyc zestaw z nowych komponentow za ok 400 zl (nie liczac roweru). Zasieg 20km, Vmax 25 km.
Anonymous - Śro 25 Maj, 2011
Zębatkę zamocujesz stosując pierścienie gumowo -stalowe takie jak w zestawach silników spalinowych do roweru , można to kupić osobno kosztuje ok 15zł.Wtedy zębatkę mocujesz wprost do szprych przez twardą gumę przy mocy silnika spalinowego ponad 2,5Km spokojnie zdaje to egzamin. Można w stosunkowo prosty sposób zamocować sprzęgło odśrodkowe z mini-bike-a kosztuje kilkanaście złotych dzwonek do niego ok 20-25zł .
Prosty ale wytrzymały kontroler do silnika szczotkowego DC o mocy do 500W i napięciu zasilania 24-36v zrobisz sam i wydasz na to max 20-25zł potrzeba dosłownie paru elementów nie trzeba jakiejś specjalistycznej wiedzy przy takich prądach jak będą tam płynęły szczególnie w przpadku zasilania z 36v.
pzinek - Śro 25 Maj, 2011
Podeslij linki do rzeczy o ktorych piszesz.
Anonymous - Śro 25 Maj, 2011
http://allegro.pl/silnik-...1619822468.html
mocowanie zębatki, na aukcjach bywa za ok 17-19zł tu jest drogo
http://allegro.pl/silnik-...1619822468.html
zębatka 80 zębów trzeba nawiercić otwory i można przykręcić przez te gumy z pierwszego linku do koła.
http://allegro.pl/przekla...1626873984.html
przekładnia z dzwonkiem sprzęgła
http://allegro.pl/utwardz...1609508251.html
sprzęgło odśrodkowe można zmieniać spręzynki są za grosze dostępne różnej twardości czym miększe tym mniejsze obroty są potrzebne do zadziałania sprzęgła.
Zębatki w pocket-bike mają ten sam moduł co zębatki w skuterach elektrycznych więc łańcuch jest taki sam. Wystarczy poszukać mnogość rozwiązań jest ogromna. Trezba tylko mieć zacięcie majsterkowicza i jakieś elektronarzędzia typu wiertarka szlifierka kątowa
pzinek - Śro 25 Maj, 2011
2 pierwsze linki sa takie same
mmoto - Śro 25 Maj, 2011
Z przekładni można coś zrobić ale po co sprzęgło odśrodkowe w elektryku?
Anonymous - Śro 25 Maj, 2011
mmoto napisał/a: | Z przekładni można coś zrobić ale po co sprzęgło odśrodkowe w elektryku? |
To dla tych co chcą jeździć bez regulatora - przecież kolega o tym pisał że poślizg rolki mu to umożliwia. Dobrze wyregulowane sprzęgło odśrodkowe nie wprowadza żadnych znaczących strat a pomaga w ruszaniu z miejsca nie obciążając przy tym całej instalacji , sprzęgło takie było stosowane powszechnie w pojazdach elektrycznych w czasach gdy nie było takich możliwości w tworzeniu złożonych kontrolerów z zabezpieczeniami i dobrym soft-startem .Jako nastolatek miałem skuterek elektryczny produkcji byłego NRD o mocy ok 1KW w którym było sprzęgło odśrodkowe a przyspieszało się spustem pod prawym chwytem kierownicy.Moim zdaniem bdb rozwiązanie.
Anonymous - Śro 01 Cze, 2011
Według mnie napęd rolkowy jest fajny, ale musi umożliwiać podniesienie rolki. Ja przejechałem na sowim napędzie 260 km, i brakuje mi tej funkcji. W napędzie gdzie 2 rolki przylegają do 2 ścianek koła z boku problemem może być dopasowanie od szerokości koła dla różnych opon i ewentualne podnoszenie mechanizmu.
Pozdrawiam, Robert
Anonymous - Czw 02 Cze, 2011
Dużo tych sów potrzeba?
pzinek - Czw 02 Cze, 2011
robert.smu napisał/a: | Według mnie napęd rolkowy jest fajny, ale musi umożliwiać podniesienie rolki. Ja przejechałem na sowim napędzie 260 km, i brakuje mi tej funkcji. W napędzie gdzie 2 rolki przylegają do 2 ścianek koła z boku problemem może być dopasowanie od szerokości koła dla różnych opon i ewentualne podnoszenie mechanizmu.
Pozdrawiam, Robert |
Chodzi ci o podnoszenie i opuszczanie podczas jazdy czy po zatrzymaniu roweru? To drugie jest jak najbardziej mozliwe i latwe do zrealizowania.
|
|
|