To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Baterie litowo ceramiczne
helena - Czw 27 Wrz, 2018 Temat postu: Baterie litowo ceramiczne Dzień dobry,
czy ktoś już analizował temat użycia baterii litowo ceramicznych w rowerze elektrycznym? Chodzi mi o baterie BLCB lub PLCB produkowane przez prologium Wygląda to obiecująco, ale nigdzie nie mogę nigdzie odnaleźć informacji na temat przykładów praktycznego zastosowania tej technologii w pojazdach elektrycznych. Tutaj trochę ciekawych filmów o tych bateriach.
madejp - Czw 27 Wrz, 2018
Ta bateria ma dużo fajnych cech, które kompletnie są nieprzydatne w rowerze. Jedyne co, to sugerują, że działa również po uszkodzeniu. Ale niech przedstawią filmik z uszkadzaniem ogniwa podłączonego w baterii. Bo to co powoduje gwałtowne pożary, to dostarczanie energii przez nieuszkodzone ogniwa do ogniwa uszkodzonego! Pojedyncze ogniwo najczęściej nie ma dość energii (albo zdąży ją wytracić), żeby spowodować pożar.
Do jakiejś oceny przydatności potrzebna jest strona ze specyfikacją i ceną, a nie filmiki w jakości 248p...
helena - Czw 27 Wrz, 2018
To może ten film będzie bardziej obrazowy. Tu są jeszcze testowane giętkie baterie FLCB, ale one mają słabsze parametry. Niestety oprócz filmów i strony producenta, ciężko coś znaleźć. Specyfikacje są w dziale download na ich stronie.
madejp - Czw 27 Wrz, 2018
Heh... Wiedziałem, że już gdzieś te baterie widziałem, ale zapomniałem, że to u GratScott'a
Dalej nie znamy ich ceny a to jakby najbardziej istotna dla nas cecha. W innych istotnych cechach te baterie są gorsze, od LiIon (mniejsza gęstość energii, mniejsza moc). W zasadzie podkreśla się dwie cechy: elastyczność (która w rowerze nie jest potrzebna) oraz odporność na uszkodzenia. I teoretycznie ta ostatnia cecha jest kusząca (*), ale czy warta jest wszystkich kompromisów?
(*) - podkreślają w zasadzie zdolność do dalszego oddawania energii mimo uszkodzenia, a ani to potrzebne w rowerze, i nie jestem pewien, czy podnosi to bezpieczeństwo baterii. Do tego czy słaba zdolność do szybkiego uwalniania energii nie jest cechą ogniw o małej mocy?
P.S. To wyglądają na fajne ogniwa do pewnych konkretnych zastosowań gdzie potrzebna jest elastyczność i niezawodność.
|
|
|