To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążeniem

matt1234 - Sob 29 Wrz, 2018
Temat postu: Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążeniem
Cześć,

Właśnie złożyłem swojego pierwszego elektryka :) Bateria 48V, sterownik 18A, używany silnik TranzX w przednim kole, manetka. Docelowo będą halle, ale jeszcze nie znalazłem chwili aby polutować przewód od sensorów z koła do sterownika. Wszystko wygląda ok, testy na sucho (z kołem w powietrzu) wyszły super, silnik chodzi cicho i wkręca się na wysokie obroty - za pomocą zaawansowanego zestawu pomiarowego jakim jest stoper, moje oko i kalkulator obliczyłem prędkość koła 28" na mniej więcej 42km/h.

Zadowolony zdecydowałem się na testowy przelot - uzbroiłem rower, wsiadłem i ruszyłem. No i okazało się, że nie jest jednak idealnie. Rowerem można ruszyć i rozpędzić się do około 5km/h, ale przy próbie dalszego przyspieszania z silnika wydobywa sięskrzypienie (coś w rodzaju tarcia plastikiem o metal, czasem taki odgłos wydają stare hamulce rowerowe przy hamowaniu) i rower przestaje jechać. Dzieje się tak za każdym razem. Co więcej, jeśli pedałując przekroczymy krytyczną prędkość i rozpędzimy siędo około 15km/h możemy odkręcić manetkę i wtedy rower bez problemu przyspiesza do 40km/h, czasami jedynie lekko popiskując.

Rozłożyłem obudowę silnika i nie znalazłem oczywistego problemu - wewnątrz na moje oko wszystko wygląda ok. Wrzucam poglądowe zdjęcia, oczywiście mogę zrobić dokładniejsze fotki konkretnego elementu.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Widzicie coś niepokojącego we wnętrzu mojego silnika? Jak myślicie, co może być przyczyną problemu?

wibi - Sob 29 Wrz, 2018
Temat postu: Re: Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążenie
matt1234 napisał/a:
... Docelowo będą halle, ale jeszcze nie znalazłem chwili aby polutować przewód od sensorów z koła do sterownika...

To znajdź tą chwilę i polutuj te przewody od czujników bo po to one są by sterownik z nich korzystał szczególnie gdy to silnik przekładniowy.Przed zamknięciem obudowy silnika nie zapomnij o smarowaniu.

slow - Sob 29 Wrz, 2018

Kilka dni temu montowałem identyczny silnik tylko na 36V. Próby bez podpiętych halli na tanim sterowniku 350W wypadły pomyślnie, jednak przy pełnej mocy coś mocno rezonowało ale 30km na samej manetce z moją wagą 90kg jechał.
Na sterowniku KT+LCD 250W z hallami działa super.

Ty nie dość że dajesz 48V to jeszcze pewnie sterownik z 500W.
Ale spróbuj podpiąć halle bo wygląda jakby ci z synchronizmu wypadał.

matt1234 - Wto 02 Paź, 2018

Panowie, było dokładnie tak jak mówiliście. Po podłączeniu halli lata jak zły! Brak przedziału obrotów w których traciłby moc, zero piszczenia czy rezonansu. Super!

A myślałem, że będę mógł testować zestaw "na raty" ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group