To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Dział dla początkujących - Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bateria
eJar - Sob 29 Wrz, 2018 Temat postu: Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bateria Witam serdecznie,
zakupiłem używany rower jak w temacie, jako nowicjusz w tematyce rowerów elektrycznych niestety nie dojrzałem przy kupnie, że rower ma podmieniony silnik - jest to silnik gazelle ale pod hamulec rolkowy - a widełki pod v-brake w tym rowerze szerokością pasują do dedykowanego silnika bez hamulca - w związku z czym koło nie jest centralnie, i podkładki dystansowe też nie niwelują "niecentryczności" bo silnik na ośce osadzony jest bardzo z boku.Całość pracuje z baterią złotą, ale...
Udało mi się jednak kupić używany silnik z kołem prawdopodobnie taki jaki powinien być oraz baterię platinum - 15,5ah - bateria "zachowuje się normalnie", można ładować itd. ale:
1.Gdy podłączę baterię platinum do silnika z hamulcem rolkowym - pojawia sie komunikat "Er A1"
2.Gdy podłączę baterię złotą do silnika z hamulcem rolkowym - jest ok (tak kupiłem)
3.Gdy podłączę złotą baterię do nowego silnika też komunikat "Er A1"
Czy coś mogę z tym zrobić ?Jeżeli dobrze doczytałem - silnik nowy jest "mocniejszy" i ten chciałbym by pracował tak jak było w zestawie producenta.
Będę wdzięczny za informacje i pomoc.:-)
eJar - Śro 03 Paź, 2018
Jakieś sugestie ? Może nie jasno opisałem sytuację ?
wibi - Czw 04 Paź, 2018 Temat postu: Re: Gazelle orange innergy plus inn xt - problem silnik-bate
eJar napisał/a: | ..Całość pracuje z baterią złotą, ale...
Udało mi się jednak kupić używany silnik z kołem prawdopodobnie taki jaki powinien być oraz baterię platinum - 15,5ah - bateria "zachowuje się normalnie", można ładować itd.....
Czy coś mogę z tym zrobić ?Jeżeli dobrze doczytałem - silnik nowy jest "mocniejszy" i ten chciałbym by pracował tak jak było w zestawie producenta.
Będę wdzięczny za informacje i pomoc.:-) |
Kupiłeś nowe koło z silnikiem i baterię platinum która która współpracuje więc jaki problem? wymień stare koło (z hamulcem rolkowym) na nowe,wymień baterię na tą platinum, załóż v-breki i problem rozwiązany.
WojtekErnest - Czw 04 Paź, 2018
A nie trzeba tu parowania serwisowego ?
wibi - Czw 04 Paź, 2018
W podanych przykładach błędów (error A1) eJar pisze o współpracy starego silnika z nową baterią i tu trzeba parować względnie nowego silnika ze starą baterią i tu też trzeba parować.Natomiast nic nie pisze o współpracy nowego silnika i nowej baterii więc należy sądzić, że tu żadnego błędu nie ma i parowanie nie jest potrzebne.
eJar - Czw 04 Paź, 2018
Dziękuję za odpowiedzi. Czyli rozumiem jedynym wyjściem jest niestety wyprawa z całym rowerem do innego miasta ? - w Poznaniu chyba nikt mi nie sparuje silników z bateriami
Mam nadzieję, że mogę do 1 silnika przypisać 2 baterie i używać zamiennie bez problemów potem ?
Dla uściślenia - bo chyba nie napisałem przejrzyście (przepraszam) :
1. Stary silnik z kupionego roweru z starą (złotą) baterią współpracuje - wszystko działa.
2. Stary silnik z kupionego roweru z "nową" baterią (platinum) - error A1
3. "Nowy" silnik z obiema bateriami - error A1
wibi - Czw 04 Paź, 2018
Zobacz ten post,może ci pomoże : https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8760
eJar - Sob 06 Paź, 2018
Dziękuję, mam już ten namiar.
Dobrze, że mam swój zwykły rower i zrobię sam w nim wszystko bez "logowania" się itp.:-)
Chyba trzeba się będzie pozbyć gazelli i samemu coś skombinować "z energią" z czegoś co jest normalnie dostępne a nie objęte "systemowym programem wyciągania pieniędzy" od użytkownika...
wibi - Nie 07 Paź, 2018
A tak z ciekawości zapytam czy kontaktowałeś się z osobą z linku który podałem? Jaka jest cena takiego "parowania"? I jeszcze jedno, masz nowy silnik i sprawną nową baterię więc do "szczęścia" czyli jazdy potrzebny jest ci tylko sterownik by to jeździło (oczywiście bez wyświetlacza) wiec tylko od twojej determinacji w sprawie elektrycznej jazdy zależy czy podołasz z ew. przeróbką, ale to tak na marginesie wspominam.
WojtekErnest - Nie 07 Paź, 2018
wibi napisał/a: | ..więc do "szczęścia" czyli jazdy potrzebny jest ci tylko sterownik by to jeździło (oczywiście bez wyświetlacza) wiec tylko od twojej determinacji w sprawie elektrycznej jazdy zależy czy podołasz z ew. przeróbką, ale to tak na marginesie wspominam. |
Chyba nie do końca tak prosto. A w nich jest chyba kontroler wyswietlacza/roweru wspolpracujacy z BMS ?
wibi - Nie 07 Paź, 2018
Przecież napisałem, że BEZ WYŚWIETLACZA czyli sam silnik,bateria razem z BMSem (sprawdzone,działa bez wyświetlacza,sam używam tych BMSów do innych baterii i działają normalnie) i oczywiście silnik.Może dojść jeszcze ew.PAS i manetka ale to pomijalne koszty w przypadku silnika, baterii i sterownika.
Generalnie to nie wiem gdzie w Gazelle jest umieszczony sterownik bo chyba nie w wyświetlaczu a raczej w "pudełku" ze stykami do przyłączenia baterii (lub w kole?).
|
|
|