To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - 8FUN w kole 28" przy zasilaniu 36V i 48V na przód

tomson - Nie 08 Maj, 2011
Temat postu: 8FUN w kole 28" przy zasilaniu 36V i 48V na przód
Witam

Pomęczyłem trochę silnik przy zasilaniu z 48V i wyszło że przy 12 celach LiFe (36V) moc średnia pobierana wychodzi 180W.Prędkość max to 28km.
Zasilanie 15 cel LiFe (48V) moc średnia to wyszło 336W prędkość max 34km w podobnych warunkach na tej samej trasie.

toft - Pon 09 Maj, 2011

Byc moze nie do końca czytam te logi ale nie ma tam info o przejechanej drodze i predkosci sredniej? Mógłbyś dołożyć te parametry? Tak aby dalo sie obliczyc wh/km prz sredniej v
tomson - Pon 09 Maj, 2011

Przejechane zostało 22km w czasie 37min i 40s
jechałem po asfaltowej drodze opony jakie mam to 700X35C
Starałem się o ile to było możliwe na pełnym gazie.
Do 19min to teren płaski i pod górkę trochę na zmianę w terenie pofalowanym
a następnie powrót po tej trasie spowrotem

toft - Pon 09 Maj, 2011

Nie wiem czy dobrze liczę ale jesli przejechałeś 22km w 38 min to 60min/38min=1,57 i to przemnozywszy przez 22 km daje iż w ciągu godzinny przejechałeś 34,7 km... To jakby srednia prędkość również na godzinę... Dobrze to policzyłem? jakoś duza ta średnia wyszła... i w tym kontekscie miałbyś dla 36v okolo 6wh/km a dla 48v okolo 10wh/km...

Mi przy średniej okolo 25-26kmh i maks okolo 29-30 kmh silnik w kole 26 (opona 1,9 ale o stosunkowo lekkotocznym bieżniku) nominalnie na 24V zasilany 8s li ion czyli koło 30V wyszedł coś 12,5 - 13 wh/km. trasa 50 km troche start stop, głownie płasko, kilka km ostrych podjazdów (konieczność pedałowania). Waga całości (rower zestaw elektro Ja i cos w sakwach) okolo 150 kg.

Nie wiem czy cos nie pomieszalem. Czy piszac 336W srednio moge rozumiec iz jest to 336wh?

tomson - Pon 09 Maj, 2011

rower ze mną waży 107kg a 336W to średni pobór mocy dla całego odcinka drogi jaki przejechałem.
do 19 min jechałem w jedną stronę trasy teren pofalowany z tendencją pod górkę a od 19 do końca to powrót po tej samej trasie czyli lżej i prędkość była pewnie większa.
Opony mam gładkie 28 x 1.4 i napompowane do 3.5 bar.Załączam fotkę opony

toft - Pon 09 Maj, 2011

Czyli jeśli średni to można przyjąć że na jakąś jednostkę... Czyli np na godzinę. stąd przeliczając na średnią prędkość zużyłeś około 10wh/km. Nie denerwuj się proszę, że tak szukam ale próbuję porównać do mojego, a tu tylko mogę do wh/km. Ładny wynik... w tym rowerze gdzie to robiłem pomiar (czyli mojej meridzie hardtail) mam obecnie nowe opony 1,25 cala zupełne sliki pompowane do 5atm formy kenda. Jeżdzi się wyczuwalnie lżej niż na tamtych oponkach na których robiłem testy elektryczne (continetal trafic - uwaga stary typ, nowy ma ostrzejszy bieżnik http://www.google.pl/sear...iw=1024&bih=465 - mimo bojowego wyglądu toczą sie bardzo dobrze - pompowane około 3-4 atm głowy teraz nie dam ile ale były twarde odpowiednio w dotyku - doświadczenia z jezdzenia przed silnikiem i minimalizowanie oporów)(jeżdżę nią tylko na pedałach tzn z oponami kenda)... w sumie licząc pewnie różnice w oporze toczenia, i wadze wychodzi to jakoś podobnie....
Pozdrawiam:).

tomson - Wto 10 Maj, 2011

Jak będę miał chwilkę czasu to sprawdzę do końca akku w tym zestawie.
Akku nominalnie mają 48V i 10Ah.Mało na nich jeździłem ale mają już 2 lata.
Obciążyłem je mocą 300W na rozładowaniu to BMS odłączył silnik przy 40.5V
Uzyskana pojemność to było 7.5Ah.Pakiet jest 15 celowy.
Złożony jest z ogniw 26650 15S5P

tomson - Sob 04 Cze, 2011

Zainstalowałem Cycle Analist i przejechałem się wczoraj po stałej trasie.

Akku niby 10Ah 48V (LiFePO4) miałem naładowane.

A wyniki wyszły następujące:

Czas jazdy 1h i 8 min
Dystans 34,4km
Prędkość max z górki 39km
Prędkość średnia 30,3km
Watt-hrs -385,45
Wh/km - 11.2
zużyłem 8,484Ah i BMS wyłączył akku jak podjeżdżałem pod lekką górkę
U min 37,4V
Na podjazdach pobór mocy sięgał do 650W
na prostej przy prędkości 32km/h 320W do 370W
pod lekką górkę prędkość 28km/h i nie mniej niż 450W

toft - Sob 04 Cze, 2011

Pokrywa się to mniej więcej z moimi odczytami z wattmeter (pomijając podjazdy - jestem sporo cięższy i mmiałem bardziej przesunięty limiter A w górę)
Jazda po prostej okolo 30kmh srednio to właśnie okolo 350W.

tomson - Pon 06 Cze, 2011

jak tak z małej prędkości próbuje dać więcej gazu to na wyświetlaczu pokazuje mi się nawet tak ok 850W a na stromym podjeździe to 700W nawet trzyma i wystarczy ze dojdzie do 740W i wyłącza się sterownik także nie ma co tak gwałtownie dodawać gazu.Przy bezwietrznej pogodzie wieczorem to nawet do 34km/h tak na płaskiej drodze można się rozpędzić


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group