To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Hulajnoga elektryczna 1000W słaby zasięg

kotipsoti - Pią 09 Lis, 2018
Temat postu: Hulajnoga elektryczna 1000W słaby zasięg
Witam. Nabyłem ostatnimi czasy hulajnogę elektryczną 1000W - zasilanie 36V (3x12v).
Zasięg podany jako 30km brałem z przymrużeniem oka ale...
Zastosowane akumulatory to 3 sztuki żelowych aku 12v 14ah. Fajnie to nawet hula (ok25km/h przy mojej masie ok 100kg) ale tylko przez niecałe 6km (ogromna rozbieżność 30km katalogowe a 6km faktyczne). Później to już raczej idzie niż jedzie. Czy winą mogą być akumulatory (kupione dodatkowo jako nowe bo hulajka była bez akumulatorów) oryginalnie były 3 sztuki 12v 12ah? Jeśli tak to czy w trakcie jazdy tak ok 6-tego kilometra, jak już akumulatory będą słabsze, dołącze do nich przełącznikiem nowy akumulator 12v 18ah to wszystko będzie ok i uciągnie dalej kilkaset metrów? Czy takie rozwiązanie może uszkodzić hulajnogę?

matys - Pią 09 Lis, 2018

A nie lepiej zrobić Ci baterię z ogniw ? A nie bawić się w taszczenie trzech akumulatorów :roll:
Arbiter - Pią 09 Lis, 2018

Coś jest nie tak, przy 3x14ah żelowych powinienes mieć zasięg spokojnie ze 30km. być może silnik jest uszkodzony albo coś hamuje
kotipsoti - Pią 09 Lis, 2018

Hamulec nie obciera. Silnik się nie nagrzewa. Ok 6 km śmiga aż miło a później traci moc i tylko się toczy. Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzić napięć na poszczególnych akumulatorach. Może tu leży przyczyna. Nie wiem czy bateria z ogniw to lepsze rozwiązanie. Sama hulajnoga waży swoje 40kg i powinna 100kg udźwignąć ale może i tu leży przyczyna? Bateria z ogniw byłaby skuteczniejsza niż żelowe akumulatury.
Arbiter - Pią 09 Lis, 2018

Być moze jakis problem ze sterownikiem. Sprawdź napięcie akumulatorów pod obciążeniem jak jeździsz. Skoro silnik nie jest gorący a akumulatory nowe to pozostaje prostownik.

Pakiet z ogniw byłby lżejszy.

kotipsoti - Pią 09 Lis, 2018

Może uda ni się sprawdzić napięcia jutro. A co do pakietu z ogniw, lżejsze zapewne ale co ze skutecznością? Porównywalna, lepsza, gorsza?
kotipsoti - Pią 09 Lis, 2018

A co z tym prostownikiem nie tak? Chodzi o prostownik czy sterownik? Co tam może być nie halo.
Arbiter - Pią 09 Lis, 2018

pomyliłem się, miałem na myśli sterownik. Który być może odcina przy spadku napięcia. Ale byc moze akumulatory nie mają pojemności znamionowej
kotipsoti - Pon 12 Lis, 2018

Dokonałem pomiarów akumulatorów:
Po naładowaniu i bez obciążenia zestaw 3 akumulatorów = 40,1V (pierwszy akumulator 13,3V, drugi akumulator 13,39V, trzeci akumulator 13,37V)
Po naładowaniu i z obciążeniem zestaw 3 akumulatorów = 34,81V
Po przejechaniu 7,5km - zestaw 3 akumulatorów bez obciążenia = 35,23V
Po przejechaniu 7,5km - zestaw 3 akumulatorów z obciążeniem = 33,39V i jazdę można już zaliczyć do marszu.
Coś chyba z tymi akumulatorami nie tak skoro już na początku jazdy napięcie tak gwałtownie spada?
A może się mylę? Sterownik powinien odcinać przy 31v więc układ cały czas działa ale silnik nie ma już takiej mocy. Akumulatory to 3 sztuki 12v 14ah i ładowały się 10 godzin.

wibi - Pon 12 Lis, 2018

kotipsoti napisał/a:
Może uda ni się sprawdzić napięcia jutro. A co do pakietu z ogniw, lżejsze zapewne ale co ze skutecznością? Porównywalna, lepsza, gorsza?


Prawda,że żartujesz? Mowa jest o pakietach LiJon i żadne porównanie nie ma miejsca bo to zupełnie inna klasa.To taka różnica jak podskok na ziemi i rakieta kosmiczna-kto wyżej oddali się od ziemi.

Mariusz_p - Wto 13 Lis, 2018

Robiłem ostatnio pakiet do hulajnogi SXT Turbo 1280W.
Weszło do środka 10S9P na SanyoGA. Pojemność ponad 30Ah.
Żele w dobrej kondycji przejeżdżały z rozsądną jazdą jakieś 12-14km.
Na pakiecie li-ion hulajnoga z dorosłym użytkownikem przejechała 40km w trybie turbo. Tak ogromna to jest różnica.
To zupełnie inna technologia i gęstość energii / kg wagi. Szkoda pieniędzy na żele. Zwróć uwagę na to przy ilu godzinnym wyładowaniu mierzona jest pojemność pakietu żelowego - z reguły 20Hr (20 godzin). Jak wyładujesz go w 30 minut to pewnie odda 60-70% energii i potem już "nie jedzie".

Arbiter - Wto 13 Lis, 2018

tak czy inaczej bardzo słaby zasięg 6km. Akumulatory moim zdaniem nie maja pojemności.
Rowerem na 3 uzywanych akumulatorach 7Ah przejezdzałem 20km (napęd na rolkę wspomagając przy ruszaniu)

Ogniwa li-jon zależy jak porównywac czy porównujemy pakiet o tej samej wadze czy pakiet o tej samej pojemności.

Jeśli o tej samej wadze to bedzie przepaść zarówno w zasiegu jak ale też i cenowo będzie drozej.

Żele na dziś to chyba szkoda wozić ten złom. Lepiej zrobić pakiet na 18650 nawet na ogniwach z rozpakietowania tak jak Mariusz pisze 10x9 aku

Mariusz_p - Wto 13 Lis, 2018

Wszystko zależy od wagi drivera i charakterystyki jazdy. Inny z pakietów 10s7p, LG MJ1, również hulajnoga 1000w. Po 28km jazdy dalej około 40% energii w pakiecie.
Swoją drogą spodziewałem się, że ten 30Ah da większy zasięg, bo jak by nie bylo to ponad 20Wk/km, ale kierowca chyba nie oszczedzal;)

tula82007 - Śro 14 Lis, 2018

Mariusz_p, Witaj Mariusz. Jaki byłby koszt zbudowania pakietu 48v około 27-30Ah (13S 9P) z BMS i ladowarką. Pojemnik ma wymiary 210x310x120mm.
kotipsoti - Nie 18 Lis, 2018

To może inaczej...
Jakie powinny być napięcia na akumulatorach po ich naładowaniu.
Jak ładuję akumulatory połączone razem ładowarką 36v od hulajnogi to na poszczególnych akumulatorach są napięcia w granicach 13,30-13,40v a jak naładuję każdy z nich oddzielnie prostownikiem z mikroprocesorem to po naładowaniu mają napięcia w granicach 12,99-13,08v. Ta różnica wynika zapewne z zabezpieczeń wewnętrznych ładowarki i prostownika. Jakie Wy macie napięcia?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group