To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Tematy elektryczne - Czy to problem BMS czy ladowarki czy AKU
Saku - Pon 19 Lis, 2018 Temat postu: Czy to problem BMS czy ladowarki czy AKU Witam,
Panowie zrobilem sobie akumulator 13S z ogniw 18650 ale w dobrym stanje.
BMS kupilem na Ali
Ladowarka z Ali
Problem jest tego typu ze ladowanie konczy sie na 3,9-4v na ogniwie.
Jak sprawdzicz gdzie jest problem?
leszcz - Pon 19 Lis, 2018
Przetestuj osobno BMS i osobno ładowarkę.
Ja przed podłączeniem bmsa partyzancko przetestowałem go na ogryzkowych ogniwach na jakich napięciach odcina discharge i charge. Wyszło ok 2,75 i 4,28.
Wykorzystałem drut oporowy z rozwalonej mini farelki
W życiu nie podłączyłbym do aku czegoś bez 100% pewności, ot tak, prosto z koperty z Chin...
madejp - Pon 19 Lis, 2018
Jeśli wszystko jest sprawne, to wygląda jakby jakaś sekcja miała mała pojemność i za wcześnie osiągała 4,25 i BMS odcina ładowarkę.
Pomierz napięcia wszystkich sekcje po ładowaniu.
Mariusz_p - Pon 19 Lis, 2018
1. Sprawdź napięcie jakie daje ładowarka - powinno być w stanie jałowym 54,6V
2. Naładuj pakiet do odcięcia i pomierz sekcje.
Tak jak pisali koledzy - napięcie po naładowaniu niższe niż 54.6V wskazuje na mniejszą pojemność którejś z sekcji. Tak jest najczęściej. Jedna z sekcji osiąga około 4.2V i bms odcina ładowanie. Ładowarka wskazuje, że naładowała.
Ewentualnie ładowarka dalej zbyt niskie napięcie lub sam BMS głupieje - ale obstawiam raczej opcję rozjazdu sekcji.
WojtekErnest - Wto 20 Lis, 2018
Pewnie rozbalansowany pakiet. To sprawdzisz w kilka minut jakie jest te 13 napięć. Drugi powód może mieć związek z zbyt dużym prądem ładowania i chwilowo napięcie na którymś segmencie przekracza 4,22 V. Ładowarka ile ma Amp max a ile masz ogniw P. ?
|
|
|