To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kross Level F5- "elektryk dla żony"

Powerarmor - Nie 25 Lis, 2018
Temat postu: Kross Level F5- "elektryk dla żony"
Tytuł brzmi nieco dwuznacznie, ale dobrze trafia w sedno :D .
Projekt KROSS LEVEL F5


Wymagania:
- ok. 80-100 km zasięgu bez pedałowania po płaskim z prędkością 25 km/h (żona jak piórko- z rowerem poniżej 80 kg :) )
- wysoki moment obrotowy, prędkość nie jest priorytetem (30-35 km/h starczy)
- rower w lekki teren- ścieżki leśne, górki i pagórki Jury (50% asfalt, 50% lasy)
- minimalizm: jedynie mały wyświetlacz na obudowie z ilością pozostałego soku w ogniwach, brak PASa, gaz pod kciukiem

Ew. dodatki:
- oświetlenie przednie zasilane z aku
- czujniki hamowania w manetkach: https://tiny.pl/tht2b

Plan działania:
- zamówić obudowę w ramę u TASa
- poszukać nieco taniej dobrego silnika (zrobione, kupiony 9C 7x9 od kolegi z forum)
- wysłać silnik i obręcz (MTR R3) do MaxEV na zaplecenie koła
- znaleźć na spokojnie tanie, dobrej jakości, nowe ogniwa 2900 mAh
- po zakoszykowaniu 13s9p wysłać do jednego z forumowiczów do zgrzania aku i zlutowania BMSa
- poskładać resztę samemu

Wątpliwości:
- każdy sterownik ma opcję tempomatu?
- ktoś mi wyjaśni te czujniki hamowania przy manetkach?
dawać je, czy nie?
każdy sterownik jest w stanie takie obsłużyć?
można to ustawić jako hamowanie silnikiem?

Dodam, że nie mam doświadczenia w temacie erowerów, jedynie przy budowie dronów FPV.
Jeżeli macie jakieś pytania/uwagi- dajcie znać. Chętnie poznam zdanie bardziej zaprawionych w bojach użytkowników.

madejp - Pon 26 Lis, 2018

Co do hamulców, na hydraulicznych się nie znam, ale wydaje mi się, że v-braków nie robi się hydraulicznych, a czujnik do takich hamulców chcesz kupić. Jak masz doświadczenie przy budowie dronów, to możesz spróbować sam zrobić takie czujniki przy pomocy kontraktronów lub czujników hall'a.
Jeśli używa się PAS lub tempomatu, to moim zdanie czujniki do hamulców to jest konieczność. Jeśli jeździ się na samej manetce, to można je pominąć, choć na wszelki wypadek lepiej mieć.

Jeśli chcesz jeździć po lesie, to bym zafundował przynajmniej amortyzowaną sztycę żonie, choć lepszy by był full.

Powerarmor - Śro 05 Gru, 2018

Ten czujnik przecież nadaje się do każdych hamulców, tak mi się przynajmniej wydaje. Przecież to tylko naklejany magnes.

Amortyzowana sztyca będzie- Suntour NCX to chyba teraz najlepszy wybór.

Co do sterownika- miałem kupić 1000W, ale chyba wezmę 1500W za namową Tasa i ewentualnie zetnę moc, gdyby było jej za dużo. Niestety nie mam jak porównać różnych rowerów i nie wiem czego się mam spodziewać.

Powerarmor - Sob 15 Gru, 2018

Wróciło zaplecione koło z Włoszczowej.



Teraz czas na serwis i przegląd napędu, śrub, amortyzatorów.

Magracker - Śro 19 Gru, 2018

Powodzenia w budowie, myślę, że żona będzie mocno zadowolona.
Powerarmor - Śro 19 Gru, 2018

To będzie takie win-win. Żona zadowolona, że może wreszcie dotrzymać mi tempa, ja zadowolony, że wreszcie się zmęczę, kiedy jeździmy razem :) .
Mariusz_p - Śro 19 Gru, 2018

Sterownik weź koniecznie z tempomatem. I dałbym PAS jednak. Trzymaj manetke kciuków przez 100km kciukiem. Powodzenia ;)
Tomas - Czw 20 Gru, 2018

Dlatego przeszedłem na manetke połówkową :wink:
Elektrotonus - Czw 20 Gru, 2018

Ne przeszkadza podczas jazdy w terenie, w sensie jak trzymasz kierownicę nie do końca tak pewnie jak klasyczny grip i kciuk na manetce ? Masz pełną kontrolę kierownicy i gazu ?
Tomas - Czw 20 Gru, 2018

Motocrossowcy w motorach mają pełne matetki i dają radę w terenie 😉
Mariusz_p - Nie 23 Gru, 2018

Ja mam teraz połówkową w e-krossie. Miałem już wszystkie możliwe kombinacje w różnych rowerach i w sumie wiem jedno - pełna spisywała się chyba najgorzej.
Po kciukowej boli kciuk jak latałem 50km +, połówkowa też nie jest idealna :) Dlatego jednak sugeruję jakikolwiek czujnik kadencji albo tempomat

Powerarmor - Pią 17 Lip, 2020

Pięknie odgrzewam kotleta, ale projekt zakończył się dopiero teraz. Całość wyszła świetnie i żonka jest mega zadowolona.

Pakiet 13S7P na Sanyo GA 3500.
Sterownik Sabvoton.



Manetka połówkowa z Ali sprawuje się super. Będę zmieniał w swoim Krossie z kciukowej na właśnie taką połówkową.
https://pl.aliexpress.com/item/1861502274.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27425c0f3WeiwD

Pod siodło trafił Suntour NCX- kręgosłup bardzo dziękuje!
Musiałem tylko wymienić sprężynę na taką dla najniższej wagi jeźdźca. Średnia się nie nadawała. Ogólnie standardową sprężynę polecam tylko dla osób powyżej 80 kg wagi.

W planie:
- wymiana amora na jakiś powietrzny
- czujniki hamowania (już przyszły, trzeba tylko zainstalować): https://pl.aliexpress.com/item/33055349345.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.dcfd5c0faKYHIR
- lampa przednia LED podłączana do AKU, z dużą mocą świecenia i snopem światła ułożonym tak, żeby nie razić innych

Rower zostanie z żoną bardzo długo. Idealnie się w niego wpasowała :) .

wnoto - Śro 22 Lip, 2020

Piękny !
Jaka pojemność baterii ?
Na ile km daje radę ?

Powerarmor - Pią 24 Lip, 2020

Tak jak pisałem: pakiet 13S7P na Sanyo GA 3500 mah. 7*3500 daje 24500, co daje 24,5 Ah :) .
Żona zrobi na tym spokojnie koło 100 km (gdzie 30% wspomaganie, 70% siła mięśni).
Więcej niż 4 h nie jeździmy, bo to dla nas za dużo. Przy elektrykach, przez te 4 h zrobimy max 70 km, więc pakiet ma jakieś 30% zapasu i o to chodziło!

W swoim rowerze mam 26 Ah i jak dla mnie to w sam raz, a nawet minimalnie za dużo. Na tych 26 Ah, przy mojej jeździe, gdzie lubię się zmęczyć i do tego pośmigać po górkach, stromiznach, piaskach- pakiet wystarcza mi na przejechanie około 110-140 km. Tyle nie robię. Max się zdarzyło przejechać 70 km.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group