To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Nowy BBS02 750 hałasuje

focus-70 - Pią 30 Lis, 2018
Temat postu: Nowy BBS02 750 hałasuje
Witam, przyszedł silnik z Alli i wydaje mi się że trochę się tłucze.
https://drive.google.com/open?id=14yiViht-EW30lkdPkL_siNXIpmvYkssl
Czy to normalne?

lessero - Pią 30 Lis, 2018
Temat postu: Re: Nowy BBS02 750 hałasuje
focus-70 napisał/a:
Witam, przyszedł silnik z Alli i wydaje mi się że trochę się tłucze.
https://drive.google.com/open?id=14yiViht-EW30lkdPkL_siNXIpmvYkssl
Czy to normalne?


1. To stałe tyrkanie to dźwięk zapadek w pracującym wolnobiegu. Bedzie zanikał w miarę pracowania korbami. Normalne zjawisko. [najbardziej słyszalne na końcu filmu po odłączeniu zasilania]
2. Bardziej mnie zastanawia ten drugi "falujacy" dźwięk podczas pracy na zasilaniu.
A nie pracuje on przypadkiem na maksymalnych obrotach bez obciążenia?
Bo dźwięk przypomina wirujące szybko elementy o kiepskim wyważeniu.

Jak zakręcisz korbami w zwykłym rowerze baz oporu, bez łańcucha, to z tytułu różnicy mas wirujących będzie bujać rowerem.

A tam mamy niewyważony wał [który co prawda w tym momencie nie pracuje ->bo go odłącza wolnobieg] i wirujące ciężkie koło przekładniowe.

Może na mniejszych obrotach jest spokojniej, może nasmarować przekładnie trzeba.
A najlepiej obserwować po założeniu.

focus-70 - Pią 30 Lis, 2018

Może faktycznie pod obciążeniem będzie ciszej.
Pod tą pokrywą od strony zębatki raczej mało tego smaru.
Mam smar silikonowy nada się?

lessero - Pią 30 Lis, 2018

focus-70 napisał/a:
Może faktycznie pod obciążeniem będzie ciszej.
Pod tą pokrywą od strony zębatki raczej mało tego smaru.
Mam smar silikonowy nada się?


Do przekładni metalowych zębatych pracujących pod obciążeniem [małe i duuuże kolo zębate]
zalecany jest smar molibdenowy.

Bez względu na markę. To nie jest kosmiczna technologia.

W ostateczności może być smar litowy łożyskowy ŁT-43.

Nie przesadzać z ilością smaru, szczególnie molibdenowego, który może być półstały [ŁT-43 jest gesty], aby nie naciekł do przekładni nylonowej, bo ponoć przyspiesza jej zużycie.

Innego środka niż w/w bym nie dawał.

Smaru silikonowego używam przy serwisowaniu amortyzatora rowerowego. Albo przy motoryzacyjnych układach hamulcowych (tłoczki, prowadniczki zacisku).
Chroni elementy i uszczelki gumowe.

wibi - Pią 30 Lis, 2018

Hałas jak najbardziej normalny szczególnie gdy silnik nowy i nie dotarty.Żadnego smaru bym nie dawał bo można tylko pogorszyć warunki pracy , gdyż smar fabryczny może być innego typu niż ten "dodany" i będą się "gryźć". Jeśli jednak chcesz koniecznie poprawić to co wykonali fachowcy-specjaliści to najpierw należy usunąć całkowicie oryginalny smar nie tylko wycierając szmatką ale również wypłukać a dopiero później nałożyć własny.
Volski1 - Pią 30 Lis, 2018

Mój bbshd też tak hałasował po rozpakowaniu. Troche się zmartwiłem ale zamontowałem i smigam.
https://youtu.be/bxz8TiA69A0

focus-70 - Pią 30 Lis, 2018

Volski1 napisał/a:
Mój bbshd też tak hałasował po rozpakowaniu. Troche się zmartwiłem ale zamontowałem i smigam.
https://youtu.be/bxz8TiA69A0


Faktycznie prawie tak samo, humor mi się poprawił

Czy twój płynnie reaguje na manetkę?
U mnie włącza lub wyłącza, żadnej pośredniej pozycji, może trzeba przeprogramować?

wibi - Sob 01 Gru, 2018

Przeprogramuj sobie sterownik,w tym linku są różne nastawy programu w których manetka działa płynnie, https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7383&start=15
focus-70 - Sob 01 Gru, 2018

wibi napisał/a:
Przeprogramuj sobie sterownik,w tym linku są różne nastawy programu w których manetka działa płynnie, https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7383&start=15


Dzięki, jak zamontuję wszystko to będę testował ustawienia.

lessero - Pon 31 Gru, 2018

wibi napisał/a:
Jeśli jednak chcesz koniecznie poprawić to co wykonali fachowcy-specjaliści



Aha...
"Fahowcy" - specjaliści.

Oni klepią te napędy w milionach sztuk. Kontrola jakości ma zapewne szerokie widełki norm.

Np. mój BBS miał bardzo duże opory na na osi korbowodu.
To nie tylko niedotarcie silnika, ale na pałę przykręcone nakrętki osi gwałcące łożyska.

Ledwo 2 tygodnie po odebraniu, a już rozkręcony. :mrgreen:








Korba ma chodzić absolutnie bez luzów, ale lekko...

Ma być zdobione dobrze - zrób to sam :mrgreen:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group