To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - BBSHD mocowanie w suporcie

johnynl - Wto 15 Sty, 2019
Temat postu: BBSHD mocowanie w suporcie
Witam,
Macie może jakieś sprawdzone sposoby na to by silnik nie trzeba było co kilka dni dokrecac bo póki co samym kluczem do bafanga to dokrecam tyle ile się da, bo albo sam silnik albo wachacz trochę utrudnia mocne dojeb...e a nie mam nasadki,wiem że ktoś tam blachę dawał tylko że on znowu gwint piłował a to nie wchodzi w grę, na kleju loctite 660, czy 638 to raczej strzał w kolano bo to jak złapie to już nie będzie do wykrecenia.
Każda sugestia mile widziana nawet ta najgłubsza😁

leszcz - Wto 15 Sty, 2019

Ja swojego dokręcam ślubokrętem i młotkiem. Podobno moment jest ogromny. Mogę tylko potwierdzić bo już 7000km na liczniku i nigdy żadnego luzu nie miałem
johnynl - Wto 15 Sty, 2019

No tak ale Ty dawales blachę z tego co pamiętam i szlifowales gwint?
A jak by Tak dorobic z obu stron tulejki stożkowe że przy dokrecaniu ścianą sie,tak mam w rowerze przy kierownicy taka tulejka stożkowa że się rozpycha przy dokrecaniu.

lessero - Wto 15 Sty, 2019
Temat postu: Re: BBSHD mocowanie w suporcie
johnynl napisał/a:
Witam,

Każda sugestia mile widziana nawet ta najgłubsza😁


Może "pocharatać", zeszlifować grubą gradacja powierzchnie styku uchwytu pomocniczego i pierwszej nakrętki mocującej.

Są też kleje do gwintów o średniej sile, demontowalne za pomocą narzędzi "ręcznych",
o zrywalności np. 25Nm

Tylko gwinty muszą być dobrze oczyszczone, odtłuszczone.

Albo w jakiś sposób przedłużyć dźwignie oryginalnego klucza :?:

wibi - Wto 15 Sty, 2019

Myślę, że wiem o co chodzi gdyż sam miałem podobne doświadczenie.Silnik pomimo mocnego dokręcenia jednak luzował nakrętkę na tyle, że mógł się obrócić w rurze supportu. Silnik jest zabezpieczony przed obrotem (i luzowaniem nakrętki) drobnymi wypustami (ząbkami) na podkładce zakładanej z lewej strony i mocowanej do silnika dwoma śrubami. Tak ma silnik Bafang (4FUN) BBS01 a sądzę, że i pozostałe modele. Ponieważ mam również silnik Bafanga ale wyprodukowany dla niemieckiej firmy (i nazwanego) "e-innowation" gdzie tą podkładkę rozwiązali nieco inaczej czyli zaopatrzyli w dodatkowe "oczko"- otwór do blokowania przed obrotem silnika oraz,co ważne zamiast tych "radełkowanych" wypustów posiada jeden,dość solidny występ-ząb który wchodzi w wypiłowany (wycięty-wyszlifowany) wpust rury supportu zabezpieczając tym samym możliwość jakiegokolwiek obroty silnika i tym samym możliwość luzowania nakrętki mocującej. Gdyby powyższy opis był niezrozumiały postaram się zamieścić zdjęcie ale sądzę, że nie będzie to potrzebne gdyż starałem się zrozumiale opisać.
leszcz - Śro 16 Sty, 2019

johnynl napisał/a:
No tak ale Ty dawales blachę z tego co pamiętam i szlifowales gwint?
A jak by Tak dorobic z obu stron tulejki stożkowe że przy dokrecaniu ścianą sie,tak mam w rowerze przy kierownicy taka tulejka stożkowa że się rozpycha przy dokrecaniu.


Tak. Wsadziłem adapter i zeszlifowałem mu gwint bo to aluminum i na pewno by się wyrobił.

Wg mnie oś silnika (to co wchodzi w support) musi idealnie pasować i tu musiałbyś zadziałać. Szczególnie, że w bbshd będą duże siły. W każdym razie ja nie robiłbym tego na około przez adaptery zewnętrzne jak oś w supporcie miałaby luzy.

johnynl - Sob 19 Sty, 2019

Ja się zastanawiam nad tym mocowaniem co dostępne jest na lunie
https://lunacycle.com/bsbf-1-stabilizer-bar-for-bbs02-and-bbshd/
Oprócz tego kolega dorobił nasadke i teraz to idzie na 65Nm dokręcić,jeszcze tylko coś trzeba pomyśleć żeby podwinac blachę albo jakieś podkładki żeby całkowicie luz wyeliminować.

wibi - Sob 19 Sty, 2019

@johnynl
Przecież dwa posty wyżej pisałem o podobnym (ale b.uniwersalnym) rozwiązaniu bo możliwym do stosowania w przypadku tylnej amortyzacji.
Producent dopuszcza moment dokręcania 30Nm i tyle się powinno stosować.Ale każdy może (bo istnieje "WOLNOŚĆ") dawać nawet 1000Nm tylko nie wiadomo co pierwsze "padnie".Siła jaka występuje poprzecznie (wzdłuż supportu) przy tak dużym momencie dokręcania po prostu WYRWIE oś pedałów z obudowy silnika i będzie z tego ładny kawałek ZŁOMU.

lessero - Sob 19 Sty, 2019

wibi napisał/a:
@johnynl

Producent dopuszcza moment dokręcania 30Nm i tyle się powinno stosować.A.


Gwoli ścisłości,

z tego co pamiętam,

to pierwsza nakrętka, dociskająca podkładkę-wspornik z zębami do mufy suportowej,
ma moment dociągnięcia 50 Nm

a

a kontrnakrętka, ma moment 30Nm.

Z tego co je oglądałem przy montażu, są zrobione z takiego jakiegoś miękkiego stopu,
że wątpię, czy 50 Nm wytrzymają.

Jonszta - Pon 21 Sty, 2019

Ja to w robocie dokręcam wielkim kluczem do szlifierki kątowej nie wiem czy kazdy bafang ma takie problemy ale to akurat było w rowerach które mają go fabrycznie
johnynl - Śro 23 Sty, 2019

lessero napisał/a:
Gwoli ścisłości,

z tego co pamiętam,

to pierwsza nakrętka, dociskająca podkładkę-wspornik z zębami do mufy suportowej,
ma moment dociągnięcia 50 Nm


60Nm

toft - Pią 25 Sty, 2019

Wytoczyłem dwie tulejki o srednicy wewnetrznej jak os bafanga (jest ona minimalnie mniejsza niz srednica wewnetrzna mufy suportu) a zewnetrzne z rantem zachodzacym na zewnetrzna srednice mufy suportowej Pasowanie na ciasno tak aby wgryzło sie w zewnetrzny lakier. To rozwiazało kłopot z odkrecaniem oraz poprawiło stabilnosc mocowania gdy stoisz na pedałach lub mocno pedałujesz.
johnynl - Pią 25 Sty, 2019

toft napisał/a:
Wytoczyłem dwie tulejki o srednicy wewnetrznej jak os bafanga (jest ona minimalnie mniejsza niz srednica wewnetrzna mufy suportu) a zewnetrzne z rantem zachodzacym na zewnetrzna srednice mufy suportowej Pasowanie na ciasno tak aby wgryzło sie w zewnetrzny lakier. To rozwiazało kłopot z odkrecaniem oraz poprawiło stabilnosc mocowania gdy stoisz na pedałach lub mocno pedałujesz.


I o to właśnie jest rozwiązanie,tylko trzeba mieć dostęp do tokarki albo fachowca,a masz może gdzieś zrobione zdjęcia jak Ci to wyszło i najważniejsze czy nie zastanawiałeś się żeby wytoczyć kilka sztuk na sprzedaż. :mrgreen:

toft - Śro 30 Sty, 2019





Larix - Wto 05 Lut, 2019

Czytam o jakimś szlifowaniu gwinty, luzach... Ta konstrukcja w ogóle pozwala na przywrócenie roweru do stanu pierwotnego czy skutecznie zabija gwint w ramie ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group