To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Yamaha power asist

Jonszta - Pią 08 Lut, 2019
Temat postu: Yamaha power asist
Witajcie kupiłem ostatnio taki rower za 80 zł troche z ciekawości trochę z planem budowy mtb dla dziewczyny jak to zrobiłem w tym temacie https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8929&postdays=0&postorder=asc&start=0 rower jest dla mnie zagadką bo nie mogę znaleźć o nim żadnych informacji to chyba wogole nie było sprzedawane w europie bo ma nalepki ze sklepu rowerowego i tabliczke znamionową po japońsku. Podłączyłem go na 24v i jezdzi silnik bezszczotkowy i konstrukcja czujnka naciaku jak w xpc. Brakuje mi w nim przełącznika trybów wspomagania zlokalizowałem tylko on/off ma ktoś pomysł jak to ugryźć nie chce zaczynać budować ramy nie będąc pewny co i jak działa tym bardziej,że mam drugi silnik ze zwykłej yamahy xpc szczotkowy jak w moim rowerze który bardzo dobrze juz znam



Jonszta - Pią 08 Lut, 2019





wibi - Pią 08 Lut, 2019

Fajny silniczek, ale bez wyświetlacza może być trudno.Musisz zlokalizować kabelek podający napięcie baterii do wyświetlacza i powrót tego napięcia z wyświetlacza na płytkę sterownika, bo to warunek uruchomienia silnika.Myślę, że wyświetlacz do tego roweru będzie zgodny z innymi wyświetlaczami Yamahy.Inne funkcje sądzę, że idą szyną Tx i Rx z wyświetlacza do sterownika.Może łatwiej będzie sprawdzić oznaczenie pinów na płytce sterownika? Wyświetlacze do Yamahy widziałem na OLX.
Jonszta - Pią 08 Lut, 2019

Rower juz uruchomiłem problem z tymi poziomami wspomagania. Oryginalny ekran pewnie droższy od całego roweru 😔 znalazłem podobny rower i chyba tak ten panel wygladał choć całkiem możliwe że ekran też by działał wtyczka ma 6 pinów i jest taka sam jak w starszych rowerach yamahy napewno dwa odpowiadają za właczanie i wyłączanie reszta w starszych yamahah odpowiadała za wyświetlanie stanu baterii oraz zależnie od wersji za ustawianie trybu wspomagania eco i normal.

wibi - Pią 08 Lut, 2019

Jeśli to oryginalny wyświetlacz to sądzę, że może być zastąpiony standardowym oznaczonym 810 lub 8xx typowo diodowym-LED gdyż funkcje poziomu asysty to głównie podanie różnych napięć do sterownika (różnych czyli mogą to być z zakresu do 5V np.1.5V- 2V ;2-3V ;3.5-5V ). Takie diodowe-LED kosztują do 100zł ale może ktoś w pobliżu ma taki by móc sprawdzić przed kupnem.
Jonszta - Sob 09 Lut, 2019

Mam taki przełącznik z ecobike ale to taki sam jak w każdym chińczyku tylko jak to podłączyć on/off mam znalezione z yamahy wychodzi 6 przewodów a z przełącznika ecobike 5. W starym silniku yamahy xpc było to prostsze bo zmiana trybu wspomagania odbywała sie w sposób "mechaniczny" przełącznik zwierał 3 przewody i wtedy włączał sie tryb eco a tu moze być jak mówisz że odbywa się to za pomocą zmiany napięcia posiedze dziś i jutro z miernikiem nad tym i postaram się to zrozumieć za wszelkie sugestie będę wdzieczny i za dotychczasowe dziekuję
Pozdrawiam

Jonszta - Pon 18 Lut, 2019

No więc tak rower to Yamaha pas royal nie wiem skąd to sie wzieło w europie bo był sprzedawany tylko w azji moja wersja ma dwa tryby wspomagania normal i eco dziś to testowałem jeżdżąc trochę, zrobie z tego fajny mtb choć silnik troche mało układny do ramy mtb ale cos sie wymyśli. Dla zainteresowanych opis po japońsku ale translator dobrze tłumaczy cały tekst https://global.yamaha-motor.com/jp/news/1999/1012/pas.html
Pozdrawiam

Jonszta - Czw 28 Lut, 2019

Troche inne ułożenie silnika i juz sie mieści w ramie mtb przy zachowaniu normalnej geometrii ramy. Od biedy jakbym dobrze pomalował miejsca spawania to oryginalny lakier można zachować rama cromo na rurach reynolds.




Jonszta - Pon 25 Mar, 2019

Rower złożony do testów pomalowałem go narazie na czarno ale domyślnie podoba mi sie żółto fioletowy bo pasuje tak do anodowanych elementów. Obudowe na silnik uspawałem z blachy 1.5 mm więc można śmiało walić silnikiem w kamienie bez obaw. Jak narazie to najtańsza opcja na mida mtb jaką uzyskałem rower kupiłem za 80 zł z tego co pamiętam, obudowę baterii bionx za 50 zł musiałem dorobić tylko szynę i zamek ogniwa z depakietu jakieś 250 zł 7s8p 23 ah. Resztę podzespołów miałem v breaki, klamki i przerzutka z LX-a koła na piastach XT myślę że uda mi sie utrzymać klimat retro mtb w rowerze elektrycznym :mrgreen:





Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group