To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem w kole - Przesiadka z mid na hub - pomoc przy wyborze mocy silnika

Inc0 - Pon 04 Mar, 2019

hehe to że sie silnik nazywa mxus 3k nie znaczy że jego moc jest ograniczona do 3kW znam konstrukcje o mocach rzedu 6kw z tym silnikiem , myśle że z zachowaniem zasad i prawideł sztuki oraz zabezpieczeń silnika mozesz z niego wyciągnąć 5kW trzeba tylko przemyslany sposób dobrac nawój , obrecz sterownik i baterie do stylu jazdy i stawianych zadań.
Wojtek - Pon 04 Mar, 2019

Asters, mxus-em 3k 16x4, z odpowiednią baterią, w obręczy 26" wjedziesz na każdą stromiznę i to nie człapiąc się 5km/h jak midem, a że szprycą spod koła na kilka metrów. O ile wcześniej rower Cię nie nakryje, a podjazd nie będzie trwał dłużej niż10-15minut na ciągłym prądzie rzędu 50-70A by nie przegrzać silnika. Problemem największym i nierozwiązywalny w przypadku obręczy 26", nawet najlepszych, są szprychy i nyple. Ten silnik ma przy wspomnianych prądach już tak duży moment obrotowy, że nie nadążysz wymieniać zerwanych szprych albo co gorsza wyrwanych z obręczy nypli. Większą szansę na jazdę z rowerowym tylnym kołem daje rozmiar 24"- szprychy są krótsze. Ale i tak nie dorówna to niezawodnością 19"moto, a średnica zewnętrzna jest praktycznie taką samą. Trzeba też pamiętać przy tych mocach o odpowiednio solidnej blokadzie osi silnika.
Tomas - Wto 05 Mar, 2019

Moment jest zależny od prądu a silniki o identycznym nawoju różnych marek jeżdżą podobnie.
3k /16x4/ ma delikatnie wolniejszy nawój i szersze magnesy niż 30h /10x6/ przez co jest lekko większy moment/sprawność kosztem trochę mniejszej prędkości max.
Dożo tu chodzi w efekcie o masę silnika i jego pojemność cieplną.
Uproszczając: przy tak dużym prądzie jak 70A 30h przegrzejesz w 3 min, 3k w 6 minut. I tyle :)

Mariusz_p - Śro 06 Mar, 2019

niedługo mnie czeka ten silnik w qulbixie:) ale u nas płasko jak stól :)
asters - Śro 20 Mar, 2019

Dzięki za informacje. Sorry za późną odpowiedź, przez przypadek miałem wyłączone powiadomienia, myślałem, że nie ma więcej komentarzy :)

Przekonaliście mnie, wracam do pomysłu budowy nowego roweru z hubem. Myślę o takim zestawie:

Mxus v3 16x4
Koła 26"
Bateria 16s9p
Sterownik 60V 45A lub 60A (?)
Moja waga: 74kg

Rozumiem, że na tym zestawie będę mógł podjeżdżać pod te same górki, pod które podjeżdżam teraz na bbshd, tylko będę musiał jechać szybciej, powyżej 20 kph.

Czy sterownik 60A zrobi dużą różnicę na podjazdach vs 45A? Musiałbym użyć ogniw o większym prądzie rozładowania kosztem pojemności, ale jeżeli różnica będzie zauważalna...

I jeszcze jedno, czy ktoś w Trójmieście ma rower z Mxusem 3k? Czy moglibyśmy się spotkać, żebym mógł go zobaczyć? Nigdy nie jechałem na hubie, więc chciałbym zobaczyć w co się pakuję z tą budową :)

Inc0 - Śro 20 Mar, 2019

Przemyśl dobrze sprawe obreczy czy 24cale z grubszą opona lub nawet 19cali moto nie beda lepszym wyborem
asters - Śro 20 Mar, 2019

Inc0, w sumie chyba można by zapleść silnik w 24" i włożyć go zamiast 26", tzn. mieć koło 26" z przodu i 24" z tyłu.

Widziałem kiedyś taki rower, chociaż to było dawno temu, teraz chyba się już tak nie robi...

Wojtek - Śro 20 Mar, 2019

@asters
Z 16s i 45A ognia z pod kół nie będzie. Na górkę wjedzie, na stromiznę jak nie sam, to z małą pomocą pedałów, jeśli prędkość spadnie za bardzo. Kiedyś testowałem ile potrzeba prądu z baterii 20s dla mxusa 3k vs waga kierowcy+rower, by na luźnej nawierzchni, piachu z kołem 19moto ładnie zrywał przyczepność. No i wyszło 0,6-0,7A/kg zestawu. I nie miało znaczenia czy na płaskim czy pod górę - pod górę zwalniał albo przez odjęcie gazu, bo odrywało przednie koło, albo przez utratę przyczepności. Aby w kopnym piachu na płaskim utrzymać prędkość 20 -30km/h potrzeba było 0,4-0,5A/kg. Testowane od 105kg do 135kg wagi zestawu. Dla koła 26" i baterii 16s trzeba by pewnie dodać z 30%- 40% prądu dla tego samego efektu, a z baterii 9p aby to wyciągnąć, to obowiązkowo wysokoprądowe akumulatory. Ale problem z możliwym pękaniem szprych, wyrywaniem nypli pozostaje, do tego kwestia odpowiednio solidnej blokady osi obrotu... Tas już gdzieś pisał, że do konwersji optymalnym, fajnie dającym radę rozwiązaniem moc/wytrzymałość/waga jest silnik pokroju 9c, 3k i dawanie ognia to raczej już rama customowa i bateria 20s.

Mariusz_p - Śro 27 Mar, 2019

w customach masz najczęściej torq arma wbudowanego w ramie - ot to. 3K na dużym prądzie może rozsadzić ci ramę, jak nie będzie odpowiednio mocna.Jedziesz sobie, dajesz gazu, patrzysz a tu wyprzeda Cię tylne koło :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group