To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Trzy silniki w rowerze

Davidcopperfiel - Sob 16 Mar, 2019
Temat postu: Trzy silniki w rowerze
Witam
Czysto teoretycznie i z ciekawości czy byłaby możliwość zainstalowania trzech silników w rowerze? Mocny Hub plus mocny Mid 1 KW oraz jakaś 500W na przód? Dałoby li to się zbudować i tak skonfigurować, żeby moc oraz prędkość tych silników się sumowała?
Pytanie z czystej ciekawości- wcale nie chcę tego budować :razz:

Jonszta - Sob 16 Mar, 2019

Wsumie nawet nie głupie ale raczej jako mid z własnym sterownikiem i hub przedni z osobnym na jednej manetce bo hub z tyłu sprawiałby że mid byłby mało użyteczny ze swoim zakresem momentu obrotowego zależnego od użytego przełożenia na kasecie
Inc0 - Sob 16 Mar, 2019

dokładnie tak jak kolega zauważył mid z hubem w tylnym kole byłyby bardzo trudne do takiego zsynchronizowania żeby sensownie współpracowały ze soba albo hub przód+mid dwa huby tył+ przód wazne zeby oba miały możliwie zbliżone obroty w przeciwnym razie szybszy bedzie pchac ten wolniejszy a to sa straty energii idealnie było by miec dwa silniki o identycznej mocy nawoju i zakresie obrotów. w takim zestawie wielosilnikowym przedkosci sie nie z sumuja predkośc bedzie średnia jednostkowych predkosci osiaganych przez kazdy silnik moce owszem z sumuja sie ...gdyby były dostepne silniki do montazu w widelcach jednoramiennych to pewnie bym je wsadził do swojej trajki miałbym naped 3x3 :D
Davidcopperfiel - Śro 20 Mar, 2019

No właśnie trudno by było wszystkie trzy silniki zsynchronizować na jednej manetce. Może orędkość max na samej manetce 60-70 km/h, wszak moc kilka kilowatów by miało. Możnaby na niskich prędkościach przyczepki ciągnąć. Każdy silnik na osobnym sterowniku? Mid ma wbudowany, zaś dwa osobne na dwa huby?
Inc0 - Śro 20 Mar, 2019

kazdy silnik BLDC musi miec swój sterownik manetka moze byc jedna podobnie bateria ale sterownik musi kazdy miec swój
qaz33 - Czw 21 Mar, 2019

No ze kazdy silnik BLDC musi miec wlasny sterownik to oczywiste. Ale po co chcecie sterowac nimi predkoscia? Lepiej kupic takie sterujace momentem i predkosc sie sama rozlozy wg potrzeb i mocy silnikow a i wtedy mozna spokojnie dac jedna manetke
Davidcopperfiel - Czw 11 Kwi, 2019

Kto zrobił li coś takiego na trzech silnikach, żeby w pełni wykorzystać moc oraz sprawność ich trzech?
andypip - Pią 12 Kwi, 2019

Niezłe. Rower jako rakieta wielostopniowa :roll:
proponuję założyć dział pt. "20 000 mil rowerowej podróży" :shock:

madejp - Pią 12 Kwi, 2019

andypip napisał/a:
Niezłe. Rower jako rakieta wielostopniowa :roll:


Przecież nie wyrzuca silnika przed odpaleniem następnego! Więc gdzie tu wielostopniowość. :wink:

andypip - Sob 13 Kwi, 2019

Licentia poetica :lol:
Jarema88 - Pon 29 Kwi, 2019

Jak dasz radę to opatentuj potem. Karkołomne acz bardzo interesujące. Powodzenia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group