To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Re: Witam serdeczni

jawka14 - Nie 24 Mar, 2019
Temat postu: Re: Witam serdeczni
Witam wszystkich użytkowników
Chciałbym zasięgnąć porady ,starość nie radość a mój wózek do slipowania łodzi jest coraz cięższy .
Moje pytanie jest takie , chciałbym zaadoptować silnik od wózka inwalidzkiego do mojej przyczepy
na zasadzie dwa kola wleczone ,przednie napędowe coś jak mover do przyczep kempingowych .
Na prędkości tego urządzenia mi nie zależy wolno marszowa wystarczy .
Ciężar ok 200 kg max całość .
silnik 24 v 250- 300 W z reduktorem kątowym ,silnik umieszczony pionowo gdyż ryzyko zalania
bardzo wysokie .
Mam dylemat czy da to radę ciągnąc całość ,może ktoś z użytkowników forum miał doświadczenia z takim napędem
wszystkie sugestie i rady mile widziane .
Pozdrawiam

madejp - Czw 28 Mar, 2019

Też nie mam doświadczenia, ale z szybkiego liczenie wychodzi mi, że po płaskim nie ma problemu (250W rozpędza 100kg rowerzystę do 25kn/h w kilkanaście s), natomiast jak zaczniesz slipować z tak skonfigurowanym napędem (na 5km/h po płaskim), to istnieje ryzyko spalenia silnika.
jawka14 - Pią 29 Mar, 2019

Witam
Dzięki za odzew ,czyli taki silnik z motoreduktorem pracujący w wózku inwalidzkim musi pracować na ful power? ,wydaje mi się że one też są sterowane, gdyby dołożyć sterownik DC i manetkę . podoba mi się rozwiązanie elektro taczki ale niestety woda i silnik elektryczny to złe połączenie dlatego chciałem skorzystać z silnika z reduktorem kątowym .

madejp - Pią 05 Kwi, 2019

A skąd taki wniosek? Chodzi o to, że silniki elektryczne są trochę nieintuicyjne. Jeśli nie masz specjalnego sterownika, to w popularnych sterujesz napięciem, czyli prędkością, nie mocą. Do tego straty, czyli grzanie się silnika, zależą od prądu w uzwojeniu, nie od mocy. Więc jeśli nie znajdziesz specjalisty, albo dokumentacji, który ci poda odpowiednie parametry, moim zdaniem to co możesz zrobić, to zainstalować miernik prądu między sterownikiem a silnikiem (mam nadzieje, że mówimy o silniku szczotkowym, bo przy BLDC to mierzenie prądu nie będzie takie proste) i pilnować, żeby nie przekraczał wartości bezpiecznej. Niestety nie wiem jaka to będzie wartość dla Twojego silnika, na pewno więcej niż 10A, może ok. 15.

Ale miej na uwadze, że doświadczenia nie mam, i może się okazać, że jestem nadmiernie przewrażliwiony. :grin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group