To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Napęd elektryczny do roweru - pytania

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006
Temat postu: Napęd elektryczny do roweru - pytania
Witam wszystkich!

To mój pierwszy post tak więc nie ograniczę się tylko do zadawania pytań.
Od dłuższego czasu interesuję się napędem elektrycznym, w szczególności
napędami AC dużej mocy do ciężkich pojazdów elektrycznych, takich
jak rewolucyjny elektryczny samochód sportowy T-Zero firmy AC Propulsion
http://www.acpropulsion.c...o_html_home.htm
Mieszkam w Warszawie i w podróżach do pracy zrezygnowałem z samochodu
na rzecz metra. Zamierzam jednak zbudować elektryczny rower bo to jest
i ekologiczne i zdrowe zarazem :)

W moim projekcie użyję silnika Unitemotor MY1020 36V 500W. http://www.ahilles.republ...a1/galeria.html
Chciałbym uzyskać zasięg 50km i prędkość 40 km/h

A moje pierwsze pytania to:

Jakiego Kontrolera byście użyli do tego projektu? (to najważniejsze)
i jakich prądów mogę się spodziewać w takim układzie?

Jaka pojemność akumulatorów wystarczy do osiągnięcia założonego zasięgu?

Gdzie można kupić ładowarkę 36V do takiego systemu?

Czy korzystnie byłoby podłączyć ten silnik na 48V i czy to mu nie zaszkodzi?

Liczę na sugestie polegając na waszym doświadczeniu ;)

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Witam
Pojazd elektryczny który ma predkość 40km/h i zasiąg 50km można by zrobić uzywając silnika z ekonapędy i aku litowych więc jak to mówia w reklamie "Takie rzeczy to tylko w erze" :) a na serio to z silnikiem 350w 36V przewoltowanym na 48V z kontrolerem 36V powinieneś wyciagnąć ok. 40km/h (co do roweru nie jestem pewien ale na przerobionym kintajskim skuterze Grzegorz wyciagnął ok. 40km/h tylko zasięgu nie znam) kontroler według grzegorza wytrzyma(odszkodowania za spalowe kontrolery nie są prze ze mnie wyplacane :D ) więc mozna by cos z tym pomyśleć tylko zasięg to prędzej 40km

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Daj sobie spokój z przewoltowywaniem, oryginalna moc w zupełności powinna wystarczyć do założonej prędkości, a będzie mniejszy problem z przekładnią i kontrolerem. Chyba że zamierzasz startować w wyścigach na 1/4 mili :)
Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

hehe jakbym se zbudował cos takiego jak ma grzegorz tylko dałbym silnik 450w 36V lub 500w 36V i przewoltował to bym sie z komarkami i simsonami na 100m ścigał :D
Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Marucha79 napisał/a:
Daj sobie spokój z przewoltowywaniem, oryginalna moc w zupełności powinna wystarczyć do założonej prędkości, a będzie mniejszy problem z przekładnią i kontrolerem. Chyba że zamierzasz startować w wyścigach na 1/4 mili :)

Też myślę że 500W w zupełności wystarczy, dlatego tak zaciekle walczyłem
z Adamem na allegro o ten silnik :) Niestety nie wiem jakiego kontrolera miałbym użyć. Chcę zbudować przekładnię tak jak tutaj http://www.peltzer.net/ebike/index.html

Arbiter - Pią 04 Sie, 2006

ahilles
Silnik który posiadasz bez przewoltowywania wystarczy do osiagniecia predkosci 40kmh. Jednak przy tym nie bedzie miał super mocy. Jeśli chcesz mieć dobrą moc to powinieneś zastosować bardziej miękkie przełożenie i przewoltować na 48V. Jesli planujesz zasilać silnik 36V to przy przełożeniu 1:11,6 i 2500rpm osiagniesz około 30kmh.

Dla silnika który posiadasz proponuję przełożenie około 1:12 i 48V. Akurat rozwinie rower 40kmh i bedzie miał bardzo dobrą siłę.

NIe wiem, jaki zasięg masz na myśli - tzn maxymalny przy ekonomicznej predkości 20-25km/h , czy przy predkosci maksymalnej. Jeśli chcesz osiągnać 50km przy 40km/h non stop to potrzebujesz około 100Ah pojemnosci (duzy problem).

50km przy 25kmh jest do osiagniecia przy pojemnosci około 56 Ah.
Kontroler - jakis mocny od skutera na 36V powinien wytrzymać

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?
Arbiter - Pią 04 Sie, 2006

niestety te zebatki ze skuterków sie nie nadają do takich mocy. przy silniku 500W jeśli chcemy troche pojezdzic trzeba stosować mocne łańcuchy.

Przełozenie 11/80 - 7,2 bedzie ponadto za słabym przełożeniem.

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

a może taka przekładnia
Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Marucha79 napisał/a:
myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?

Najbardziej sensownym sposobem mocowania zębatki wydaje mi się ten
z oryginalnego pomysłu Erica Peltzera, inaczej trzebaby było przerabiać piastę albo coś innego wykombinować.


Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Arbiter napisał/a:
ahilles
...NIe wiem, jaki zasięg masz na myśli - tzn maxymalny przy ekonomicznej predkości 20-25km/h , czy przy predkosci maksymalnej. Jeśli chcesz osiągnać 50km przy 40km/h non stop to potrzebujesz około 100Ah pojemnosci (duzy problem).

50km przy 25kmh jest do osiagniecia przy pojemnosci około 56 Ah.
Kontroler - jakis mocny od skutera na 36V powinien wytrzymać


Nie chodziło mi oczywiście o utrzymanie Vmax bez przerwy. 56Ah to też
sporo jak na możliwości załadunkowe roweru. Widziałem ostatnie zmiany w Twoim eBike'u i wyszło Ci 28Ah a cała rama załadowana aku :/
Ja właśnie myślę nad 28Ah bo więcej trudno uzbierać na rowerze.

Arbiter - Pią 04 Sie, 2006

ahilles napisał/a:
w Twoim eBike'u i wyszło Ci 28Ah a cała rama załadowana aku :/
Ja właśnie myślę nad 28Ah bo więcej trudno uzbierać na rowerze.


tzn ja mam na mysli pojemnosc podawaną przy 12V. A jak to juz w wolty sie zagospodaruje to inna bajka. Dla łatwiejszego zrozumienia warto wiec podawac przy napieciu 12V

Dla silnika ktory posiadasz powinieneś zastosowac 4x17Ah

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Mozesz ewentualnie zrobić tak jak Adam, piasta pod tarczę hamulcową i do tego zębatka
Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

ahilles napisał/a:
Marucha79 napisał/a:
myślę że można byłoby sprawę uprościć i dać jednostopniową przekładnię łańcuchową na dużej zębatce do e-skutera (największa ma chyba ok 80 zębów), i wtedy zobaczyłbyś jak się sprawuje. Bo z samego paska zebatego jeszcze trudniej byłoby sensowne przełożenie wykroić, ale miał byś cichszy napęd. Gdyby miała być przekładnia dwustopniowa, to rzeczywiście, jakiś ułamek hałasu mniej. Masz rozpracowany sposób zamocowania zębatki do felgi?

Najbardziej sensownym sposobem mocowania zębatki wydaje mi się ten
z oryginalnego pomysłu Erica Peltzera, inaczej trzebaby było przerabiać piastę albo coś innego wykombinować.


tylko będziesz musiał sobie chyba załatwić mocniejsze szprychy bo te co są na zdjeciu to trochę grube są

Anonymous - Pią 04 Sie, 2006

Cytat:
tylko będziesz musiał sobie chyba załatwić mocniejsze szprychy bo te co są na zdjeciu to trochę grube są


Marucha79 zaproponował i oświecił mnie że można wykorzystać Twój pomysł z piastą pod tarczę hamulcową.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group