To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji

kris85 - Pią 29 Mar, 2019
Temat postu: KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji
Witam, wpadł mi w ręce rower KTM Veneto Power z systemem BIONX. Rower przedstawiony na załączonym zdjęciu. Ktoś kupił go uszkodzonego i próbował coś w nim grzebać, ale bezskutecznie.
Po pierwsze: padnięta była ładowarka - bezpiecznik na wejściu uszkodzony. Naprawiłem i działa.
Po drugie: bateria miała cele wyładowane praktycznie do zera, bateria o napięciu nominalnym 36V, li ion, ogniwa 18650. Miałem jakiś sprawny pakiet na testy, podmieniłem i bateria wystartowała i ładowarka ją ładuje. Podładowała się, gdzieś do 38V i podłączyłem pod rower. Nic się nie pojawiło na wyświetlaczu, próbowałem wciskać różne guziki na wyświetlaczu, zakręcić pedałami. Nic się nie włącza. Popatrzcie na zdjęcia - przy złączu bateria - rower chyba było coś grzebane. Może coś jest podłączone źle. Płytka w baterii to smart connect 5.2. Wydaje mi się, że coś gdzieś jest źle połączone, dlatego proszę o pomoc.
Od siebie mogę tylko dodać, że znalazłem na niemieckim forum temat:
https://www.pedelecforum....ng-warum.44383/
i wg niego zwarłem na chwilę w złączu baterii pin A1 z pinem 3, bateria wydała jakieś dźwięki i na ok. 10 sekund pokazało się na pinach A1 i A2 napięcie równe napięciu pakietu ogniw.
Jeśli ktoś ma schemat połączeń licznik - bateria i silnik - bateria i inne schematy dla tego systemu to proszę o pomoc.
W załączeniu zdjęcia.

klimkr - Sob 30 Mar, 2019

Na cytowanym forum pedelecforum.de jest rysunek wyprowadzeń na złączu baterii.
Złącza Hirose to magistrala CAN i wszystko jest połączone równolegle:
Pin 1 +5V
Pin 2 CAN Low
Pin 3 GND
Pin 4 CAN GND
Pin 5 Wake UP
Pin 6 CAN High

WojtekErnest - Sob 30 Mar, 2019
Temat postu: Re: KTM Veneto Power Bionx - schemat instalacji
kris85 napisał/a:

Po drugie: bateria miała cele wyładowane praktycznie do zera, bateria o napięciu nominalnym 36V, li ion, ogniwa 18650. Miałem jakiś sprawny pakiet na testy, podmieniłem i bateria wystartowała i ładowarka ją ładuje. Podładowała się, gdzieś do 38V i podłączyłem pod rower. Nic się nie pojawiło na wyświet.....

No i nie orgyginalny aku bez modułu komunikacji, (tylko plus i minus) działać raczej nie będzie.

kris85 - Sob 30 Mar, 2019

Nie podłączyłem tylko plus i minus, tylko wymieniłem ogniwa które były podpięte pod płytkę smart connect 5.2, czyli oryginalna komunikacja została. Co do kabli, prześledziłem ścieżki i jeden kabelek z tego złącza hirose, który idzie do konsoli był przerwany. Szukałem jeszcze różnych wpisów na forum pedelecforum i znalazłem ten wątek:
https://www.pedelecforum....ng.24234/page-2
Zobaczcie post #34 i jego zdjęcia. GND z konsoli był urwany przy złączu baterii, więc podłączyłem go do A1. Czy może tam ma iść jakaś inna masa ? Wszystko teraz podłączone jak na obrazkach, bateria będąc w rowerze wpięta wydaje 4 "bipy" w odstępach może 10 minut.
Konsola G2 wpięta w swoją podstawkę, wciskam różne jej przyciski, ona nie wstaje. Żadnej reakcji. Konsola uszkodzona ?

WojtekErnest - Pon 01 Kwi, 2019

Oryginalna komunikacja została, ale pozostały i zapisy starej baterii. Teraz pewnie jest z tego powodu zablokowany. Być moze serwis to może ponownie aktywować.
Przy okazji na serwer producenta idą pełne dane roweru....

kris85 - Czw 04 Kwi, 2019

Dzięki za informacje, a chciałem tylko zapytać, czy istnieje możliwość żeby jakoś wystartować tą konsolę G2 poza jej podstawką, zobaczyć czy w ogóle się włącza ? Może ona jest uszkodzona ? Chciałbym ją przetestować jak się da zewnętrznie. Mam zasilacz laboratoryjny jakby co.
Jeśli się nie da to pozostanie chyba przerobić silnik i całą instalację.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group