To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - Akumulator przeróbka

Jonszta - Wto 02 Kwi, 2019
Temat postu: Akumulator przeróbka
Witajcie dużo sie dzięki temu forum nauczyłem jak i na swoich błędach może niektórzy pamietają jak wsadziłem silnik mid 250w z yamahy xpc do ramy mtb oryginalny sterownik wywaliłem bo były z nim same problemy i rower jezdzi teraz na manetce i pakiecie 7s8p zbudowanym na ogniwach panasonic ncr 2900 kazde ogniwo moze oddać max 10a. Na forum czytałem o przewoltowaniu tego silnika na 36 v kupiłem juz ładowarkę na 36v bmsa mam do 13s więc mogę go użyć. Do skrzynki wejdzie mi max 60 ogniw ale wolałbym mniej z racji zostawienia tam trochę luzu czyli najlepiej pakiet 10s5p czy taki pakiet nie bedzie miał zbyt dużego poboru prądu na jedno ogniwo ? Jak bedzie z zasięgiem jeżdżę tak ze pedałuję i manetką reguluję poziom wspomagania po górach ostatnio zrobiłem ponad 40 km i miałem jeszcze ponad 50% baterii
8x2.900mAh =23.2 ah x 25.9v = 600 wh
5x2.900mAh =14.5 ah x 37v = 536 wh
Dobrze to liczę? Wielkiej straty nie będzie a jednak frajda z jazdy znacznie większą sterownik na 36v 500w mam. Ostatnio podłączyłem na próbę baterię z kosiarki boscha 36v to banan był ciągle :lol:
Pozdrawiam

Inc0 - Wto 02 Kwi, 2019

a jak temperatura pakietu sie ma po uciagnieciu 10A z ogniwa?
Jonszta - Wto 02 Kwi, 2019

Tego nie wiem bo max ile ten silnik mi raz pobrał prądu to 20a zmieniłem bezpiecznik na 25a i nic sie nie dzieje od tego czasu. 10 amper to wartość podana w specyfikacji
Inc0 - Wto 02 Kwi, 2019

zgadza sie dla pojedyńczego ogniwa w pakietach gdzie siedza ciasno upakowane ogniwa obciazanie ich 10A pradem powoduje grzanie sie pakietu i w konsekwencji przyspieszona degradacje ogniw przyjmuje sie za bezpieczne obciażenie około 5A na ogniwo w pakietach
Jonszta - Wto 02 Kwi, 2019

Czyli w pakiecie 24v 7s8p mam 80 amper a przy 36v jak przerobię pakiet na 10s5p 50 amper z czego silnik nie pobierze więcej jak 25 amper jak to policzyć ampery przez pobór czy odwrotnie ?
Inc0 - Wto 02 Kwi, 2019

liczba ogniw w celi x5A
Jonszta - Wto 02 Kwi, 2019

Ok czyli minimum musiało by być 6 ogniw co daje razem 60 ogniw jak pokombinuje to wejdzie bo najpierw miałem pakiet 7s9p ale było bardzo ciasno. Chyba że przy 36v pobór jest mniejszy niż przy 24v? bezpiecznik wypaliłem raz jak robiłem test pod górę na twardym przełożeniu bez bmsa nie wiem jak ma się to do normalnego użytkowania bo na bmsie ktory mam jest zabezpieczenie 25a i da radę jezdzić te 2-3 godziny po górach bez przerwy.
Jonszta - Śro 17 Kwi, 2019

Bezpieczna ilość sześciu ogniw nie bardzo wejdzie do obudowy będę musiał dać po 5 co da w teorii baterie troche ponad 500 wh zakładając że silnik nie pobierze wiecej jak 25 amper powinno być ok dla żywotności ogniw, ale nie wiem jaki będę miał pobór przy 36v a nie jak teraz przy 24v. Macie jakieś sugestie czy pobór pradu się zwiekszy wraz z wzrostem napiecia ?
Jonszta - Czw 30 Maj, 2019

No więc tak zrobiłem pakiet 10s5p i niestety zasięg nie jest zbyt zadowalający jak dla mnie przy jezdzie w zróżnicowanym terenie wyszło ok 50 km nie jechałem ciągle na pełnym "gazie" i cały czas pedałowałem. Myślę nad inną obudową do której zamieszczę pakiet 10s6p na tych samych ogniwach, ale również rozważam zakup innych ogniw które oddają 20a prądu a nie jak teraz 10a. Jak myślicie czy marny zasięg ma związek z aktualną pojemnością czy raczej z amperażem który jest pobierany?
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group