To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Oświetlenie, przetwornice DC/DC, manetki, panele słoneczne, itp. - Manetka 0-5V
legend - Pon 08 Kwi, 2019 Temat postu: Manetka 0-5V Gdzie można kupić taką manetkę, lub czy da się w miarę łatwo przerobić zwykłą z czujnikiem Hall-a? Po podłączeniu zwykłej silnik się wolno obraca. W specyfikacji sterownika mam zakres 0-5V.
Z góry dzięki za pomoc.
Kamil
madejp - Pon 08 Kwi, 2019
A ile Ci daje teraz maksymalnie manetka na wyjściu? Normalnie powinna dawać 4.5V, nawet jeśli sterownik potrzebuje równo 5V, to i tak powinien kręcić się dość szybko.
Sprawdź jeszcze ile manetka dostaje na zasilaniu.
legend - Pon 08 Kwi, 2019
To jest ten sterownik: https://www.banggood.com/...-p-1311440.html
Na wszystkich tutorialach ludzie posługują się zwykłym potencjometrem.
Tak jak pisałem, zwykła manetka działa, tylko w pozycji "min" silnik się wolno obraca...
:/
slow - Pon 08 Kwi, 2019
Może dioda krzemowa w szereg z kablem sygnałowym rozwiąże problem.
madejp - Wto 09 Kwi, 2019
legend, a... źle zrozumiałem. To spróbuj jak slow radzi.
legend - Wto 09 Kwi, 2019
No tak, ale dioda obetnie cały zakres, czyli dostępne będzie "80% prędkości"...
leszcz - Śro 10 Kwi, 2019
Zwykła manetka działa na czujniku halla. Napięcie szczytowe na kablu sygnałowym zależy od napięcia zasilania manetki i najczęściej jest to -0,7V. Czyli jeśli chcesz 5V to musisz zasilić manetkę 5,7V.
WojtekErnest - Śro 10 Kwi, 2019
legend napisał/a: |
Na wszystkich tutorialach ludzie posługują się zwykłym potencjometrem.
Tak jak pisałem, zwykła manetka działa, tylko w pozycji "min" silnik się wolno obraca...
:/ |
Ale jakie masz napięcie z tej 'zwykłej' manetki ? No i czy sprawdzałeś regulując potencjometrem, przy jakim napieciu, czy w ogóle silnik osiąga max obroty ?
Dlaczego pytam , bo po pierwsze coraz wiecej jest manetek które maja ograniczone napięcie wyjściowe do 3,5-3,7V a po drugie warto byc pewnym czy silnik, fazy sa poprawnie podłączone. Poza tym to jest sterownik do małych silników i moze tak być ze nie z każdym modelem bedzie dobrze wspołpracował, bo zwyczajnie rezystancja obciązenia fazowego jest zbyt mała.
|
|
|