To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Silniki BLDC - Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy
robertcb - Nie 14 Kwi, 2019 Temat postu: Generator rowerowy - bezszczotkowy i bezprzekładniowy Jako że na rynku brak gotowych urządzeń tego typu, zwłaszcza w akceptowalnej cenie -
Chcę zbudować taki generator możliwie prostym sposobem i żeby był możliwie trwały.
Na takiej zasadzie jak dynamo w piaście, tylko że w tylnym kole i o znacznie większej mocy
(by móc napędzać go stacjonarnie z podniesionym tylnym kołem - poprzez łańcuch i zębatki)
Moc ok. 100W już na wyjściu przetwornicy, bo pedałując na rowerze wytwarza się ok. 150W.
I tu przychodzi mi na myśl silnik do roweru elektrycznego wpleciony w tylne koło.
Tylko nie wiem który konkretnie produkt z oferty rynkowej zakupić.
Czy ma być na magnesach trwałych (neodymowych?) jak dynamo, no i chyba nie może mieć wbudowanego sterownika?
Pozostaje też kwestia przetwornicy napięcia o szerokim zakrecie napięć wejściowych.
Dynamo 6V w piaście na biegu jałowym daje do 70V napięcia jałowego, więc taki silnik prawdopodobnie też.
Napiecie wyjściowe przetwornicy najlepiej stabilizowane 13.8V DC.
Nie chcę żadnego alternatora ani silnika z pralki, paska napędowego itp. A wyłącznie wolnoobrotową prądnicę magnetyczną wplataną w koło (piasta) na wzór dynama w piascie tylko wiekszej mocy. Jest cos takiego na aliexpress pod nazwą brushless magnetic bike generator, ale niestety cena zaporowa ok 300$ (ponad 1000zł) w połączeniu z faktem wysyłki z Chin (brak gwarancji, możliwości zwrotu, ryzyko cła i vat-u).
Brak też recenzji tego produktu.
Moc 800W też zdecydowanie za duża (co podnosi cenę).
Moze jest coś podobnego na krajowym (albo nawet europejskim) rynku o czym nie wiem?
madejp - Pon 15 Kwi, 2019
Zwykły silnik BLDC, najlepiej wolny, czyli taki, który uzyskuje niskie obroty z 1 V. Pewnie popularny 250W Ci wystarczy.
robertcb - Pon 15 Kwi, 2019
A które z tych 250W są bez przekładni planetarnej?
Scuda - Pon 15 Kwi, 2019
Wystarczy obrócić koło i kręcić do tyłu i wtedy nawet przekładniowy możesz używać, bo sprzęgło działa tylko w jedną stronę.
robertcb - Wto 16 Kwi, 2019
Może być problem z obróceniem koła - gwint/mocowanie na wolnobieg/kasetę jest z jednej strony silnika.
Ponadto silniki bezprzekładniowe są trwalsze mechanicznie.
Zatem ponawiam pytanie.
Razor1996 - Śro 24 Kwi, 2019
Od razu zaznaczę, że nie wiem jak od strony elektrycznej powinno być to połączone. W każdym bądź razie silnik bez przekładniowy o stosunkowo małej mocy i relatywnie niedrogi to Bionx.
|
|
|