To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Napęd z silnikiem poza kołem - Bafang 1 KW plus Nuvinci 380%

Davidcopperfiel - Czw 09 Maj, 2019
Temat postu: Bafang 1 KW plus Nuvinci 380%
Witam

PlanujęBafanga 1 KW, zaś do tego piastę Nuvinci 380. Doradźcie proszę:
1. Jaki zestaw zębatek wybrać zarówno do Bafanga 42 do 52 jak i do Nuvinci około 16 do 23?

Rower krosowy opony 47mm, głównie asfalt, zależy mi na dużych prędkościach, przeto najtwardsze przełożenie musi przypominać 48x11.

2. Jak takie coś będzie ze sobą współpracować?

3. Jaki mocny łańcuch pojedynczy wybrać ze spinką?

4. Jakie najgrubsze szprychy w takie koło wejdą? Może wespół s rawką E-bikera?

Inc0 - Czw 09 Maj, 2019

midy zjadaja napedy rowerowe w tepie ekspresowym niewiem jak ma sie do tego przekładnia która sobie planujesz trzeba by poszperac u producenta do jakiej mocy mida zalecaja jej stosowanie. co do łańcucha najdłużej ci wytrzyma łańcuch typ 7rz bo najmasywniejszy najdrozsze sobie odpusc bierz tańsze bo i tak bedziesz je zmieniac jak rękawiczki co 1-2k km.
lessero - Czw 09 Maj, 2019

Z racji skąpej dystrybucji w kraju i, powiedzmy to szczerze, dość wysokiej cenie, informacje, jakie znalazłem, pochodzą z forów zagranicznych - np. endless-sphere lub filmy na youtube.
leszcz - Pią 10 Maj, 2019

3. brałbym 1rz. Mevo w Trójmieście jeździ na 1rz i nexusie. Zobaczymy ile to pociągnie.
4. wg mnie nawet do 29" normalne szprychy, ja jeździłem na 1,5kW midzie i nic się nie zadziało

Davidcopperfiel - Śro 15 Maj, 2019

No właśnie planuję duże przebiegi- dziennie 30km dojazdy do pracy. Waham się między zestawem z Ebikera a Bafangiem 1 kW z taką piastą. Napewno poszperam o niej. Dosyć ciekawe rozwiązanie.
Co do właśnie pomysłu mocnego mida to warunkiem jest solidny łańcuch pojedynczy bądź pasek klinowy, gdyż owa piasta pozwala na takie rozwiązanie.
Mam dużo do czynienia z Bafangiem w rowerze ojca 750w. Rozciąga łańcuch 6-7-8 nieubłaganie dodatkowo jazda odbywa się w mieście przeważnie na trzech najmniejszych zębatkach, które z racji małej liczby zębów będą się prędko zużywać z racji moich dojazdów. Midy z racji dużych momentów obrotowych są ciekawe, bolączką jest właśnie przeniesienie tej mocy na koło na dłuższą metę. Szansę widzę w pasku klinowym lub super mocnym 1 rz. łańcucach stawowych i mocnych piastach, które taki 1 kW odbiorą.

Jak zamontować pasek klinowy do Bafanga bądź ogólnie do midów?

andypip - Czw 16 Maj, 2019

Nowy łańcuch kosztuje 29,99 więc nie demonizujmy tego kosztu. Szybkość zużycia zależy od sposobu eksploatacji a przede wszystkim od dobrania parametrów. Jak myślisz w wyścigu moc silnika grubość łańcucha, kto wygra? :roll: Do przekładni w tylnym kole nie założyłbym mida pow. 500 wat. Ktoś to projektował - polega to na tym, że przyjmuje się moc wejściową, wagę zestawu, obroty i oblicza oraz dobiera materiały, przekroje itp. Zakładam że mocy rowerzysty nie biorą większej niż 400 wat. Zamontuj skrzynię biegów od Punto do 250 konnego diesla :?: Wg mnie podstawowym błędem jest przewatowanie napędu. Nie połączysz osiągów z trwałością, ekonomią, bezpieczeństwem na ulicy. /kierowca auta najczęściej błednie oszacuje prędkość e-roweru/. Jeździ ktoś rajdówką do pracy? jedynym rozwiązaniem jest posiadanie 2 rowerów: do jazdy i do szaleństw :grin: Na skróty czyli 2w1 będzie taniej, niebezpiecznie na chodniku czy ulicy, niedosyt w terenie, zadomowienie w serwisie.
Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, że po kilku wypadkach na ścieżce rowerowej - babcia albo dziecko przejechane przez szaleńca na rowerze -, media i psy dostaną amoku i będą każdy rower z większym bidonem sprawdzać. Ustawę u nas w 1 noc można zaklepać :!:
A pasek się nie opłaca dopóki zestawów fabrycznych nie będzie.
PS. pokażcie mi oponki doskonałe w teren i na asfalt, lepsze lub równorzędne od dedykowanych :o

lessero - Czw 16 Maj, 2019

andypip napisał/a:

PS. pokażcie mi oponki doskonałe w teren i na asfalt, lepsze lub równorzędne od dedykowanych :o


Więcej asfaltu - Schwalbe Landcruiser
Więcej dróg gruntowych Schwalbe Smart Sam

andypip - Czw 16 Maj, 2019

Ciekawe rozwiązanie:

http://wrower.pl/sprzet/t...steps,6122.html

zarblend - Czw 23 Maj, 2019

Gear ratio możesz sobie wyliczyć na tej stronie

Tak się składa, że do mojego crossowego roweru montuje Alfine 8... na tył wybrałem zębatkę 20 a z przodu mam 52, przy Gear rato trochę ponad 300% na alfine, daje mi to 52 X 12-38. Dla mnie idealnie jak do roweru którym dojeżdżam do pracy.
Mocy w silniku nie obniżałem ale cały czas jeżdżę na wspomaganiu 2 gdzie speed limit mam ustawiony na około 35 km/h a max current 12A, więc moc max koło 500W - dlatego też zdecydowałem się na IGH.
Za parę tygodni będę mógł się podzielić wrażeniami.

Davidcopperfiel - Czw 30 Maj, 2019

Witam

Co do bezpieczeństwa- oczywiście miasto- nie przekraczamy 35 km/h właśnie ze względu na oszacowanie prędkości, drogi hamowania itp. Jeżeli już ktoś ma mocne kopyto i potrafi rozpędzić rower do ponad 40 km/h już coś o tym może rzec. Podobnie jak szybko jadący samochód, którego prędkość jest zaniżana. Jeździć z głową!

Jest to co najmniej debilne, że przez jednego szaleńca jadącego 70km/h będą zatrzymywani i karani e-rowerzyści jadący 30km/h, jak to bywa np. w Niemczech niestety.

Droga międzywiejska bez wyjazdów bocznych albo droga krajowa powyżej 50km/h, gdzie auta jadą niekiedy 100 km/h- tutaj można użyć całej mocy i będziemy rzadziej wyprzedzani.

Będę szukać informacji o jakieś wersji piasty Nuvinci heavy duty dedykowanej do midów >1 kW, wszelakoż jakby nie spojrzeć to silnik w piaście załatwia całą plejadę tych wad.

andypip - Sob 01 Cze, 2019

Moim marzeniem jest Rohloff speedhub. Ale to chyba w następnym życiu :lol:
andypip - Czw 18 Lip, 2019

I słowo ciałem się stało: kupiłem piastę speedhub rohloff. jak ja wytrzymam na urlopie do 5 sierpnia :evil:
maki1000 - Pon 21 Paź, 2019

Jak tam koledzy nic nie napisaliście , a już chwilę jezdzicie na tych zestawach . Dajcie znać jak wrażenie , jak eksploatacja itp.
andypip - Wto 22 Paź, 2019

Faza testów jeszcze nie zakończona :smile:
Trzeba było kilka gadżetów dokupić żeby temat ogarnąć.
Jak dla mnie jeździ się genialnie. Po 1 zmiana biegów na stojącym rowerze. :lol:
Biegi wchodzą bezgłośnie, bez oporu. Pyk manetką i jest. Pyk pyk pyk i o 3 biegi przeskakuje.
Oczywiście w momencie zmiany należy unikać obciążenia, to nie traktor :smile:
Założyłem gear shift sensor. Kupiłem go już wcześniej, do kasety, ale wstrzymałem się z montażem do przejścia na speedhuba.
Piasta jest cicha. nie wymaga żadnej regulacji. Łańcuch conex 1z1 gruby i toporny, troche protestował na przechodzonej zębatce / piasta rocznik 2007 :lol: / ale się dopasował i jest cichutko już.
jest to rzecz godna najwyższej uwagi, szczególnie idealna do mida. No cena jest kosmiczna. Na szczęście sporo jest ofert z 2 ręki. Przed zakupem można podać nr ser. do Rohloffa i dowiedzieć się kiedy wyprodukowana, czy była serwisowana, czy zgłoszono kradzież. :cool: cdn. :grin:

Lipski - Pią 08 Lis, 2019

andypip, Ile dałeś za swojego huba? Man nexusa i zastawiam się czy nie przeżucić się na coś lepszego + tarcza


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group