To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Silniki BLDC - Rapid 3000 i obciążalność

anti85 - Pon 03 Cze, 2019
Temat postu: Rapid 3000 i obciążalność
Witajcie. Forum raczej czytam niż piszę. Teraz przyszla pora sie troche poudzielać.
Zakupilem rapida 3000 jako wynik watowicy. Do tej pory mam w domu rodzinnie kilka rowerow 1,5kw wiec i jakieś drobne doswiadczenia w temacie.

Mam problem z silnikiem, skąd wiem? Bo podmienialem juz sterowniki, manerki etc. Generalnie silnik nawet na 40A sterowniku (2kW) podczas dodawania gazu pod obciązeniem robi coś w rodzaju zwarcia. Sprawdzałem na sprzętach Kuteng (kt) na 60A i 40A problem jest identyczny.
Wystarczy ze przejedzie kilanascie metrów, zagrzeje sie minimalnie i podczas przyspieszania strzal z manetki powyzej 1000w powoduje odcięcie mocy na ulamek sekundy , coś jak restart sterownika, ale nic nie gaśnie. Czasem komunikat 06 o zwarciu w silniku.

Na stojaku smiga super, na plaskim bez palowania też.

Skonczyly mi sie pomysly ;)

slow - Pon 03 Cze, 2019

A akumulator wykluczyłeś?
anti85 - Wto 04 Cze, 2019

Oczywiście. Jest nowy, naładowany, próby bez bmsa.
Po montazu innego koła 1500w nominalnej wszystko smiga super

R432 - Wto 04 Cze, 2019

Sprawdź przewody silnika.


Nie masz żadnego softstartu ustawionego?

anti85 - Wto 04 Cze, 2019

R432 napisał/a:
Sprawdź przewody silnika.


Nie masz żadnego softstartu ustawionego?


co masz na myśli? softstart jakiś programowy w sterowniku czy jakieś urządzenie dodatkowe?

R432 - Wto 04 Cze, 2019

W sterowniku kt ograniczenie mocy, C5 jeśli się nie mylę
anti85 - Wto 04 Cze, 2019

No tak, na 5 z 10 i dalej ta sama sprawa. Kwestia sterownika jest pomijalna. Na innym silniku śmiga
R432 - Wto 04 Cze, 2019

No to na gwarancję odeślij, chyba nic więcej się nie wymyśli
anti85 - Wto 04 Cze, 2019

Kupiłem sam silnik, teraz jest obszyty w kole. Nie bardzo mi sie uśmiecha go rozszywać. Wymieniłem wiązkę przewodów zasilania i halle. Sytuacja bez zmian.

Czy ktoś z doświadczeniem moze sie wypowie? Zbyt małe RW uzwojeń? Tylko czemu problem objawia się pod obciążeniem

R432 - Wto 04 Cze, 2019

Rozmawiałem ze znajomym, to się zabezpieczenie prądowe włącza we sterowniku- z adapto i sabvotonem śmiga, szybki nawój silnika.

Ebiker przyjął mu ten silnik na zwrot i kasę oddał, próbuj.

PS. C5 na 0 czasem pomaga

Tomas - Śro 05 Cze, 2019

Generalnie silnik bubel od ośki z plasteliny, po nawój z zanieczyszczonej miedzi i Halle bez odbiorów jakości. Promocja wiadomo. Poszukaj info w Internecie, jest wielu takich jak Ty.
benju3 - Wto 11 Cze, 2019

Też miałem podobnie jak autor, trzeba uważać na wtyczki faz. Porządnie je wyczyść i w razie czego ponownie przelutuj masz gdzieś straty. 30% manetki czasami coś przdęknie , ale generalnie jak poprawiłem wtyczki faz, zmieniłem na drugie hale, przeprowadziłem samonaukę i lepiej chodzi. Mam sterownik 48A 2000 wektor, pronlogic pakiet 16s10p. Ale niepotrzebnie zamawiałem z E-bikera usługę zaplotu koła , spieprzyli po całości. Obręcz fabrycznie kapslowaną rozwiercieli i wpletli słabej jakości szprychy, które nijak mają się do mocy tego silnika. Jakiś stop kruchego metalu.
andypip - Wto 11 Cze, 2019

Ciekawe ile "zaoszczędzili" na szprychach? To częsta przypadłość u nas: zamawiasz coś extra to "przy okazji" zawsze jakiś gniot wcisną :cry:
grafffik - Śro 12 Cze, 2019

silnik szmelc, objawy przepalenia zwojów.
albo wymieniasz na gwarancji w ebikerze (jak z łaski przyjmą w ogóle) albo przewinięcie w CyklonEbike

benju3 - Sob 15 Cze, 2019

Przyjąć muszą bo na silnik udzielają 3 rocznej gwarancji. Ale polityka podmianki może komuś innemu się uda wcisnąć . Jeżeli silnik nie był otwierany , nie był czujnik temp. wmontowany to bez niczego muszą przyjąć , takie prawo konsumenta, jeżeli ponownie przedmiot odesłany nie spełnia swojej roli to muszą zwrócić pieniądze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group