To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Akumulatory litowe i pochodne i ich ładowanie - BMS aktywny 1A

dan_kan - Wto 04 Cze, 2019
Temat postu: BMS aktywny 1A
Kupiłem aktywny balancer z BT, ale nie posiada funkcji odcinania, gdy pobierany prąd jest np. zbyt duży lub napięcie zbyt wysokie/niskie
https://www.aliexpress.co....38804c4dVp6hcs
"It is only balancer , it is not protection board"

Co radzicie, polegać na zabezpieczeniach max prądu ustawionych tylko w sabvotonie i np bezpieczniku, czy może wpiąć dodatkowy pasywny BMS z protecion board?

qaz33 - Wto 04 Cze, 2019

Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow
dan_kan - Wto 04 Cze, 2019

qaz33 napisał/a:
Fajny ten balanser. Moglbys podac wymiary? Moze tez bym sobie kupil. Co do sabvotona to spokojnie mozesz polegac na jego zabezpieczeniach. Sa duzo pewniejsze niz wiekszosc bmsow


Przyszedl po ok 2tyg. Jest do odbioru w firmie a ja wciaz na urlopie, .wiec w rekach go jeszcze nie mialem.
Wg sprzedawcy Rozmiar: 157*98.2*18.7
edit:
Szkoda, że nie dodali tych podstawowych funkcji.. Tak czy inaczej moim zdaniem jest o wiele lepszy niż pasywny, bo można częściej doładowywać akumulator zostawiając go na poziomie np 80% lub np 60% podczas garażowania dla zwiększenia iloci cykli i dłuższej żywotności bez ryzyka rozjeżdżania się akumulatora jak to ma miejsca przy pasywnym bms. BMS pasywny uaktywnia balansowanie dopiero po naładowaniu akumulatora do pełna.
No i pełna wiedza nt napiecia oraz oporu dla każdej celi przez BT :)

dan_kan - Czw 17 Paź, 2019

Po kilku testach mogę przyznać, że działa świetnie. Pracuje, gdy wykryje max różnicę napięć na celach o wartości definiowanej w ustawieniach - domyślnie 0.005V, a to oznacza, że nie trzeba ładować baterii do 100% by aktywować balanser jak to jest w BMS pasywnych. To z kolei wydłuża oczywiście jej żywotność. Do tego info nt rezystancji wew. każdej celi. Wyrównując prądem 1A jest w stanie dłużej utrzymać sprawność baterii, nawet gdy rezystancje z czasem zaczną się już rozjeżdżać. Dla mnie ten kierunek rozwoju BMS jest właściwy.
Szkoda tylko, ze nie posiada zabezpieczenia nad-prądowego i niskiego napięcia baterii.
https://drive.google.com/file/d/0Bzr5Y9YncNKLRDJEWDQzT2lYekljUGotT0ZTRGZLYk1FNjZ3/view?usp=sharing

radeko - Czw 07 Lis, 2019

Obejrzyj sobie ten film. "aktywny" balancer nie jest dobry :)
https://youtu.be/NRVC5kQxi2Q
Aby obniżyć napięcie przy którym balancer balansuje napiecie wystarczy balanser programowalny a nie "aktywny". Aktywny to calkiem inna kategoria. Gośc na filmie dobrze to tlumaczy.
Aktywny przewala energie z celi do celi ;) a pasywny nie robi tego

radeko - Czw 07 Lis, 2019

Mogłeś kupić inny model pokazany na tym filmie.
https://youtu.be/ClGmMY0kXvQ

dan_kan - Pią 08 Lis, 2019

Świetny filmik, serdecznie dzięki :)
Ale autor nie przekreśla aktywnego a tylko wskazuje zalety i wady obu rozwiązań i stwierdza kiedy aktywny przyda się bardziej, a kiedy pasywny..
I dla tych zalet świadomie kupiłem ten balanser.
Ciekawa informacja, o której nie wiedziałem, to teoria, że aktywny marnuje więcej energii niż pasywny bo pracuje cały czas a podczas przekazywania energii do innej celli tracimy 10-20%. Tylko czy na pewno cały czas pracuje? Gdy już wyrówna, czy tak często ogniwa dalej będą się tak szybko rozjeżdżać? Może pod obciążeniem.. Pewnie dużo zależy od stanu ogniw i ich rezystancji wewnętrznej.
Na szczęście, w moim balanserze ustawia się próg różnicy napieć, po którym aktywuje się balanser. A później, gdy degradacja baterii będzie postępować, albo ogniwa z depakietu - które ma chyba większość z nas, będą miały różne oporności wew., to zawsze można wyłączyć "balansowanie", gdy zostawiamy rower na dłużej itp. Przecież tą funkcję "balansowania" i progu, który go aktywuje w trybie automatycznym można zmieniać w telefonie :)
Może kiedyś spróbuje sobie porównać, ile rozładowuje się w trybie włączonego automatycznego balansowania powyżej jakieś progu a ile gdy telefonem wyłączam balanser, gdy rower stoi.

Zresztą, mając zasięg ok 150km, a przejażdżki z reguły 20-70km, dla zwiększenia żywotności trzeba utrzymywać akumulator ładując go w przedziale 50-80%. Więc z aktywnym wiem, że akku będzie zbalansowany, a w balanserze pasywnym ten styl użytkowania akumulatora spowoduje z czasem duże rozjazdy baterii.

Żeby było jasne, nikogo nie namawiam i nie promuje aktywnego. Sam traktuje ten eksperyment jako otwarty bo w zasadzie nie mam BMS'a tylko sam balanser i cały czas zastanawiam się czy nie dorzucić zwykłego - pasywnego, bo chociażby nie wiem jaki bezpiecznik zastosować przy baterii. Samo zabezpieczenie nadproądowe w sterowniku, czy EV computer to za mało - przecież nie mam zabezpieczenia w przypadku uszkodzenia sterownika albo niskiego napięcia baterii podczas magazynowania.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group