To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ |
|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie |
|
Przeróbki, naprawy - Koga ION pęknięta obudowa silnika- problem
lemur_remul - Pon 10 Cze, 2019 Temat postu: Koga ION pęknięta obudowa silnika- problem Witam wszystkich użytkowników!
Jestem posiadaczem roweru Koga z silnikiem ION. Jakiś czas temu pękła mi obudowa silnika (jak już pewnie wiecie dosyć często spotykany problem w tych modelach). Kupiłem nową obudowę, przełożyłem silnik, podłączyłem kable.
Sterownik nie wywala żadnego błędu jednak nie działają tryby wspomagania (po przełączeniu na dany tryb po kilku sekundach zaczyna mrugać ikonka serwis i sterownik przechodzi w tryb OFF).
Oczywiście wchodzi w grę przeróbka roweru na zewnętrzny sterownik jednak chciałbym spróbować uruchomić go na aktualnej elektronice.
Czy może któryś z kolegów spotkał się z takim problemem? Co konkretnie odpowiada za te tryby wspomagania?
Teoretycznie na tej samej baterii, silniku i sterowniku rower nie powinien wymagać programowania w serwisie.
Z góry bardzo dziękuję za rady i pomoc.
Pozdrawiam!
andypip - Pon 10 Cze, 2019
Teoretycznie tak, ale np. często wyjęcie radia z auta i włożenie wymaga wpisania kodu.
Producenci z wiadomych powodów, jak mogą uprzykrzają życie użytkownikom. Nazywają to dbałością o bezpieczenstwo itp. lecz wiadomo o co chodzi.
Po krótkim giro po necie znalazłem coś takiego:
"Ale teraz masz inny możliwy problem: elektronika jest nie tylko wymienna! Mikrokontroler na tej płycie ma ustawienia konfiguracyjne (głównie tabela przesunięcia czujnika Halla), które są specyficzne dla silnika, z którego pochodzi. Jeśli masz szczęście, odchylenia starego i nowego silnika są na tyle blisko siebie, że nie będziesz się martwić, ale byłoby lepiej, gdybyś użył pokrywy starego silnika; znajdujący się w nim pierścień magnetyczny jest używany do kalibracji tej elektroniki."
Czyli wizyta w serwisie w celu kalibracji i programowania. Ew. mozna spróbować założyć starą pokrywę jeśłi dotyczy ten opis twojego silnika?
|
|
|