To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Contest Bike

wiedzmin44 - Czw 13 Cze, 2019
Temat postu: Contest Bike
Witam bardzo serdecznie, kupiłem niedawno rower Contest Bike 28 z silnikiem 250W i postanowiłem go odblokować. Gdy rozebrałem osłonę sterownika okazało się że muszę tylko rozpiąć wtyczki w sterowniku. Ku mojemu zdziwieniu rower z przepisowych 25 km/h zaczął jechać 37 km/h po płaskiej drodze i 40 km/h z lekkiej górki na samej manetce bez pedałowania. Więc przyjrzałem się dobrze silnikowi i okazało się, że silnik ma naklejkę z napisem "26" czyli zapewne przeznaczony jest do koła 26 cali a moje koło ma 28 cali. Stąd pytanie moje, czy nie odbije się to negatywnie na żywotności silnika? Ogólnie na silniku pisze "high speed hub motor", baterię mam 36V 10Ah. Drugie pytanie, odnośnie baterii. Mam wyświetlacz diodowy który pokazuje mi stan rozładowania baterii. Ale np gdy przejadę rowerem 20 km i dodam gwałtowniej gazu manetką to gasną mi dwie diody wskaźnikowe na wyświetlaczu, gdy odpuszczę gazu zapalają się ponownie tak jakby bateria była cała naładowana. Efekt ten nie występuje jak bateria jest na full naładowana. Czy to normalne zjawisko? I jeszcze jedno pytanie. Chciałbym wyłączać wspomaganie PAS przyciskiem na kierownicy, w jaki sposób mogę to zrealizować? Daję link do sterownika jaki posiadam sterownik jest na 15A.

https://www.e-bikes.com/products/controller

A gdybym ten silnik podpiął pod sterownik 350W/36V/18A dla sprawniejszego podjazdu pod górki? Ogólnie z roweru jestem zadowolony pozdrawiam!

andypip - Czw 13 Cze, 2019

Hejka. Nie jestem pewien czy ta nalepka dotyczy średnicy koła.
Silnik masz wysokoobrotowy, czyli jak się rozbuja to komary w zębach :mrgreen:
Zachowanie wskaźnika jest normalne: duży pobór powoduje spadek napięcia, po zmniejszeniu obciążenia napięcie wzrasta. Naładowane baterie są bardziej "odporne" na spadek napięcia.
Odradzam podmianę sterownika. Musisz pogodzić się z tym, że masz sprintera a nie woła roboczego. Ten silnik ma duże obroty /predkość/ ale kosztem momentu obr. który daje moc na podjazdach. Inaczej rzecz by się miała gdyby to był silnik przekładniowy. Jak podłaczysz domową lodówkę pod 400V czy bedzie chłodzić lepiej? :lol:
Na pytanie o wyłaczenie ci nie odpowiem bo mam mida i huby to dla mnie egzotyka nieco :smile:

wiedzmin44 - Pią 14 Cze, 2019

Odnośnie zmiany sterownika na 350W/18A miałem na myśli tylko to, żeby trochę poprawić mu podjazd pod strome górki bo na małych górkach podjeżdża dobrze, do max prędkości jest w stanie rozpędzić się po ok 150 metrach, te 3 ampery więcej naprawdę sporo bardziej będą grzały silnik? Gdyby ktoś chciał mieć prędkość 37-40 km/h na kole 28" i baterii 36V to zamieszczam link do silnika który jest w moim kole, jest to dokładnie ten model na zdjęciu z tarczą, widać tam też zieloną naklejkę z napisem 26:

https://www.dhgate.com/pr.../411064018.html

Może coś z danych z tej strony wywnioskujecie.

andypip - Pią 14 Cze, 2019

Możesz na własne ryzyko to zrobić. Ale nie przeskoczysz ograniczeń techn. Dodatkowo wieksze koło upośledza nieduży moment twojego silnika
Jest duża szansa że po 1 ostrożnym używaniu, usmażysz go na jakimś wiekszym podjeździe.

andypip - Pią 14 Cze, 2019

Zacytuję kolegę Tas, zna się lepiej niż ja:
"Tak dla przypomnienia, są 2 różne formy nagrzewania się silnika, nazwijmy je roboczo:
- Szokowa (jazda terenowa, podjazdy, duże obciążenie, wolna jazda) - Jest wtedy, kiedy w krótkim okresie czasu zasilasz silnik przy małym RPM, małej efektywności i ogromnych stratach. I to właśnie ten typ grzania jest niebezpieczny i od niego się silniki palą!. W skrajnym przypadku przegrzanie silnika może nastąpić nawet po 60sek podjazdu (skrajność, ale zazwyczaj proces nagrzewania jest błyskawiczny, widać to jak ma się obczujnikowany silnik na uzwojeniach). Ilość Energi idącej w straty kilkukrotnie przewyższa zdolność silnika do jej wypromieniowania. Stojan nie nadąża z odbieraniem ciepła. Wiec należy chłodzić uzwojenia, które to ciepło emitują. Dla tego samego silnika NC i obciążenia 800W spalisz go w kilka minut.
Typowy przykład (spalenie występuje zawsze w typowych miejscach, reszta uzwojeń bez uszkodzeń):


- Pojemnościowa (jazda szosowa, równomierna, szybka) - to jest grzanie podczas stałych obciążeń. np jedziesz sobie 10 min ze stałą prędkością powyżej granicy dużej efektywności. Wtedy energia jet kumulowana przez pojemność i wypromieniowana. Jak silnik kumuluje więcej energi niż ją traci, powolutku się nagrzewa. Najczęściej osiąga jakieś 100-120st i się stabilizuje, bo im wyższa temp tym rośnie efektywność chłodzenia. Ten parametr można wyczytać na symulatorze ebike.ca, overheat time, nie raz trwa 30-40min. Dla silników NC to jest jakieś 1500W mocy ciągłej, powyżej tej mocy ilość strat przewyższa jego możliwości zrzutu ciepła i silnik będzie się przegrzewać.
Spalenie ma taki charakter, że uzwojenia są całe "czarne" i na dużej przestrzeni bez izolacji, nie tak punktowo jak w przekładzie powyżej.

andypip - Pią 14 Cze, 2019

Jak wynika z powyższego, małemu silnikowi nie pomoże turbo, nitro, wodór i co tam jeszcze nie wymyślono :o Koniec nastąpi szybko i mało widowiskowo :shock:
Chcesz śmigać szybko, chcesz śmigać pod górki? Zapleć w koło większy silnik, najlepiej przekładniowy :???:
Kuszące podkręcanie zasilania to prosta droga na cmentarz silników.

wiedzmin44 - Pią 14 Cze, 2019

Rozumiem, w takim razie sterownik pozostawię taki jaki jest, a gdybym wymienił ogniwa w baterii na bardziej wydajne prądowo, nie wiem w jakiej konfiguracji mam baterię 10s?p, to możliwe że napięcie baterii nie będzie mi siadać pod większym obciążeniem? Myslałem np o Sony vct6, przy okazji zwiększyłaby mi się pewnie pojemność baterii, bo nie wydaje mi się żeby w tej baterii były jakieś dobre ogniwa.
andypip - Pią 14 Cze, 2019

Od baterii są tutaj też specjaliści. :cool:
bardziej wydajne prądowo ogniwo nie zastąpi pojemności. To jest kluczowa sprawa. Duża bateria będzie bardziej "odporna" na spadek napięcia - po prostu ma więcej energii zmagazynowane.
Z mojej strony proponuję żebyś sobie pojeździł trochę na tym co masz. Przetestuj jaki masz zasięg do całkowitego odcięcia zasilania, jak duże i ile wzniesień możesz pokonać, jaki styl jazdy jest oszczędny a jaki szybko wysysa prąd.
Po pewnym czasie stwierdzisz czy to co posiadasz zapewnia ci minimum komfortu jazdy czy też trzeba iść w "waty"? Zawsze, ale to zawsze jest taki moment że chciałoby się więcej ale czy warto? :roll:
tu żaden janusz ci nie pomoże :grin:

wiedzmin44 - Pią 14 Cze, 2019

Sprawdzony zasięg na nim przy ekonomicznej jeździe na samej manetce to ok 45 km, ale to bardzo ekonomicznej, czyli bardzo powoli kręcę manetką. Baterię szybciej rozładowuje mi gdy prąd płynie większy, przy jeździe z energicznym odkręcaniem manetki jestem w stanie przejechać ok 25 km. Na większej mocy mi aż tak bardzo nie zależy, bardziej wolałbym, żeby napięcie na baterii mi nie spadało przy większym poborze prądu, który przecież nie jest duży, sterownik ma max 15A.
andypip - Pią 14 Cze, 2019

Możesz mu pomóc intensywnie pedałując w 1 fazie start irozpędzanie. najwięcej prądu pożerata faza jazdy właśnie, a dalej duże prędkości - opór powietrza. Tylko większa bateria zwiększy ci zdecydowanie zasięg.
I dodam jeszcze, że to nie jest napęd do jeżdżenia tylko na manetce moim zdaniem. Raczej do wspomagania pedałowania i to w wersji light.

andypip - Pią 14 Cze, 2019

Dużo zapłaciłeś za ten rower?
wiedzmin44 - Pią 14 Cze, 2019

Za cały rower 3000, jestem z niego zadowolony jest solidny i bardzo wygodny, ma dobrą trakcję podaję link do oferty:

https://contestbike.pl/p/33/347/rower-elektryczny-contestbike-cb28-rowery-elektryczne.html

Korci mnie trochę rozkręcenie baterii żeby zobaczyć w jakiej konfiguracji jest ten akumulator i czy dałoby radę wrzucić pakiet 10S6P to chociaż zwiększyłbym mu zasięg wymieniając obecne ogniwa na jakieś lepsze. Ogólnie jest ok, nie odczuwam braku siły przyśpieszenia na płaskim odcinku drogi, jedynie na większym podjeździe trochę zwalnia.

andypip - Pią 14 Cze, 2019

Ja bym nie rozkręcał. niewiele z tego wyniknie a możesz mieć, odpukać, problem z gwarancją.
wiedzmin44 - Pią 14 Cze, 2019

To może poczekam aż gwarancja się skończy. Pozostaje jeszcze problem włączania i wyłączania wspomagania PAS przyciskiem na kierownicy. Do czujnika PAS mam 3 przewody więc pewnie jest to plus zasilania, masa i sygnał. Czy jak zrobię włącznik na kablu sygnałowym z czujnika to nie padnie mi czujnik przy rozwartym przewodzie sygnałowym a podpiętym + i gnd? Czy muszę to jednak zrealizować przełącznikiem na 3 przewodach?
andypip - Pią 14 Cze, 2019

Tego nie wiem. Coś mi mówi że może "+" rozłączać. Jaki jest cel takiego wyłacznika?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group