To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Ciekawy Artykuł w interii;)

Zbyszek Kopeć - Pon 18 Lip, 2011

Oj czepiasz się.
Wiadomo, że moc ciągła agregatu nie może być mniejsza niż moc maksymalna prostowników. Tu moc agregatu by wystarczyła moc agregatu 4,6kW, ale i mogła być 50kW.
Najważniejsze jest zapotzebowanie energii z agregatu do ciągłej jazdy; zapewnienie prądów prostowników + inne wnioski.

r2d2 - Pon 18 Lip, 2011

Zbyszek, a wiesz że miałeś kilkakrotnie przekroczoną normę emisji hałasu :) dla samochodu osobowego max. to 77dB, a producent tej Hondy EG5500CL deklaruje 97dB przy mocy nominalnej :)

Pozdro.

Zbyszek Kopeć - Pon 18 Lip, 2011

Mierzyliśmy poziom i miał do 87dB i tak przewiduje producent.
Wbijanie pali, albo kucie betonu, to też hałas, ale jednorazowy, a eksperyment wymaga jednego poświęcenia.
Ważne są wyniki i ich analiza, a nie szukanie, czy był rąbek spódnicy.
Też ważne, że tylko agregat HONDY (oryginał prawdziwy) zdal egzamin na eksperymencie; w sumie przejechałem na nim do dzisiaj prawie 900km; dwa dni było po 28 st.C i dzisiaj chwilami poniżej 16 st.C do tego ogromne ulewy (ok. 100km po kaszubskich górkach).

Robsonik20 - Pon 18 Lip, 2011

Czas pracy: 8h10
Zbiornik paliwa 24 l
3l na godzinę!!
Czyli jak Pan Zbyszek jechał 40km/h to do pokonania 100 km potrzeba 7 litrów paliwa :twisted: .
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !

Zbyszek Kopeć - Pon 18 Lip, 2011

Ważne, że wyszła jazda średnio ponad 50 km/h (przerwy na odpoczynek, to nie jest jazda) i w przeliczeniu zużytego prądu na cenę ładowania w nocy wychodzi ok. 2 gr za 1 km (w taryfie nocnej) i to z przyczepą.
Pawiel - Wto 19 Lip, 2011

No dobrze. Wszystko ładnie i pięknie, ale jak to by wyglądało, gdyby jechać z Vsr = 80kmh? (no bo taka Vsr wychodzi sprytnemu kierowcy na trasie...). Pytam, bo nie wyobrażam sobie tak wolnej jazdy, a jak wiadomo, wzrost prędkości o 2x to nie wzrost oporów o 2x, a o wiele więcej.
Jeszcze jedna sprawa - jeśli ktoś ma komputer w aucie, który mu pokazuje spalanie przy danej prędkości, to może pokusiłby się na chwilową jazdę z v=50kmh na jak najwyższym biegu po to, by odczytać jego wskazanie odnośnie chwilowego zużycia paliwa (na prostej, na asfalcie, bez wzniesień i spadków na szosie).
Niemniej jednak doświadczenie ciekawe, z punktu widzenia naukowego oczywiście.
Gratuluję samozaparcia i chęci!

Robsonik20 - Wto 19 Lip, 2011




mar56 - Wto 19 Lip, 2011

Fajne fotki, sam robiłeś? Towarzyszyłeś p.Zbyszkowi w eskapadzie.Co to za pojazd obok na pierwszym zdjęciu u góry?
Robsonik20 - Wto 19 Lip, 2011

Nie. Przesłał mi na maila bo miał problemy z załączeniem.
Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd. Tylko proszę bez wykręcania się;)

toft - Wto 19 Lip, 2011

Moja Fabia tdi przy prędkości ok 50-55 kmh spala około chwilowo 2 litrów paliwa.
Zdjęcie jest poglądowe. Przedstawia zużycie średnie uzyskane po dłuższej jeździe. Normalnie tyle trudno uzyskać w ruchu. Natomiast tu było lekko z górki i akurat nie było ruchu itp. Stąd taki wynik. Natomiast parokrotnie uzyskiwałem na trasie Gliwice - Gdańsk wynik około 3,0 litry. Prędkość przelotowa oscylowalo wokół 70-80 kmh. Natomiast średnia wahała się w okolicach 58-62 kmh. Sory za jakość.

Zbyszek Kopeć - Wto 19 Lip, 2011

Akurat mnie nie interesują koszty dodatkowe badań, ważne sa efekty. Inaczej musiał bym liczyć czas na różne wcześniejsze analizy i obliczenia wariantów, dwa tygodnie szukania i jeżdżenia do różnych agregatów i próby z nimi itp., bo jednak tylko oryginalna HONDA zdała egzamin (w końcu namówił mnie pracownik GXTECH na ten egzemplarz HONDY).
Z agregatem spalinowym na przyczepie jest problem z jego chłodzeniem, świeże powietrze nie chce wejść do przyczepy i gorsze agregaty (też pdróby - mają tylko napis firmowy) się przegrzewają już przy prawie V=40 km/h.
Teraz można obrobić materiał i po wyciągnięciu prawidłowych wniosków wykonać dobre urządzenie do mobilnej przyczepy dla EV na doraźne konieczności zastosowania oraz do większych prędkości.

Zbyszek Kopeć - Wto 19 Lip, 2011

Też prawidłowo trzeba dobrać dodatkowy porostownik uwzględniając możliwości długiej współpracy z akumulatorami i inne.
Gratuluję tej FABII - żadki efekt - CHYBA NADAJE SIĘ NA HYBRYDĘ.

toft - Wto 19 Lip, 2011

Zbyszku nie myślaleś o agregacie jako o 1 cylindrowym silniku diesla? Robia takie 0,5 litra na pompowtrysku. Widzialem motor z takim silnikiem. Spalal średnio 1,5 litra na setkę. Dziękuję w imieniu Fabii;).
Zbyszek Kopeć - Wto 19 Lip, 2011

Diesle też próbowałem i to mocniejsze, ale na przyczepie nie zdały egzaminu.
Im szybciej się jedzie (nawet bez prąd obciążenia), tym słabsze chłodzenie na przyczepie pracującego nawet luźno agregatu.

Robsonik20 - Wto 19 Lip, 2011

Panie Zbyszku jak zadaje pytanie to proszę odpowiedzieć, chyba że to jakaś tajemnica...
:!: :!: Panie Zbyszku oświeć nas jakie są całkowite koszty przejechania 100km. Przede wszystkim paliwo+prąd.
Tylko proszę bez wykręcania się;)
:!: :!: :!: :?: :?:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group