To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Hyde Park - Ciekawy Artykuł w interii;)

Arbiter - Pią 22 Lip, 2011

To postaw wiatrak za tirem - zobaczysz czy się będzie kręcił. Na to pytanie odpowie Ci przegrzewający się agregat na przyczepce.
Anonymous - Pią 22 Lip, 2011

Szczególnie zabudowany, zasłonięty z każdej możliwej strony ;) Widać to na zdjęciach. Pierwszy tir pali ile pali normalnie. Energia w tym przypadku jest zużywana również na powstanie za nim dziury powietrznej, czy jedzie ktoś za nim, czy nie. Że inni z tego korzystają, to już inna sprawa. Zbyszku, wydajesz się rozsądnym facetem, a piszesz czasami takie dyrdymały, że śmiech...
Zbyszek Kopeć - Pią 22 Lip, 2011

Toż wiadomo, że wiatrak nie będzie się kręcił, tak jak ogrzewając kolektor słoneczny z wodą, nie będzie płynął prąd w tym wężu lub rurach wodnych, a FreeEnergy tam jest.
Faktem jest, że jest energia ciągnąca auto za TIRem, więc musi być jedno z tych trzech źródeł i prawidłowo powinniśmy wskazać, które to źródło energii i z kim należy się rozliczać.

r2d2 - Pią 22 Lip, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Faktem jest, że jest energia ciągnąca auto za TIRem, więc musi być jedno z tych trzech źródeł i prawidłowo powinniśmy wskazać, które to źródło energii i z kim należy się rozliczać.
Zbyszek z całym szacunkiem ale bzdury piszesz, Chłopaki powyżej próbują Ci uświadomić że to czy jedziesz za tirem czy nie jedziesz (dla zużycia paliwa przez tira) _nie ma znaczenia_ a Ty upierasz się przy swoim :)
bartek - Pią 22 Lip, 2011

Cytat:
Faktem jest, że jest energia ciągnąca auto za TIRem, więc musi być jedno z tych trzech źródeł i prawidłowo powinniśmy wskazać, które to źródło energii i z kim należy się rozliczać.


To nie jest energia ciągnąca auto za tirem tylko, warunki które powodują zmniejszone zużycie energii przez auto jadące za nim z tą samą prędkością, a tir jak jedzie to i tak musi dojechać do swojego celu, więc jego to ryba czy ktoś za nim się cieszy że na paliwo/prąd wyda mniej :P

Zbyszek Kopeć - Pią 22 Lip, 2011

Przecież cały czas ogólnie macie rację,, ale jeśli na coś działa siła i jest źródło tej siły (więc energii).
Jedynie kwestia tych warunków Bartka - prawda, ale te warunki w sumie są energią, o którą zmniejsza się zapotrzebowanie auta za TIRem.
Toż to wszystko jest oczywiste, trzeba tylko wybrać jedną nazwę z tych trzech możliwych źródeł energii (inne jeszcze na świecie nie są znane).

A tak przy okazji, to powionno się wprowdzić przepis, że nie wolno wyprzedzać TIRa i musi się jechać do 7 metrów za TIRem, trzeba tylko wprowadzić komputerową automatykę porozumiewającą się z podobną w poprzedzającym TIRze (hamowanie), a może nawet kilka aut za TIRem - zawsze to jakaś ekologia.

Arbiter - Pią 22 Lip, 2011

Zbyszek,

widzę ze opierasz się. Myślę że wszystko w tym temacie zostało już napisane.

Jeśli dalej uważasz że jest energia to idąc tym tokiem proponuje Ci rozwiązanie i możesz je opatntować jako swoje. Tunel w kształcie pierścienia z próżnią. Będzie w niej jechał TIR (bez oporów powietrza więc praktycznie bez napędzania). A Ty bedziesz jechał za TIRem toyotą z przyczepką i odzyskiwał energie z TIRa łądując ją do akumulatorów. Poniewasz nic nie wkładasz a wyjmujesz, masz perpetum mobile. Bedziesz bogaty.

Zgadzam się odstąpić od prowizji za zysk z tego rozwiązania;)

r2d2 - Pią 22 Lip, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
trzeba tylko wybrać jedną nazwę
Podciścienie?

Pozdro.

bartek - Pią 22 Lip, 2011

Strefa niskiego ciśnienia; Tunel próżniowy; Tunel niskociśnieniowy; Tunel podciśnieniowy... :)
Zbyszek Kopeć - Pią 22 Lip, 2011

Wiatr, to też podciśnienie, aż dachy zrywa, a wiatrak jest FreeEnergy.

Dzięki porównaniu z TIRem stało się jasne niedochładzanie agregatu na przyczepie.

Jednak sądzę, że jadąc za TIRem, powinniśmy mu odpalić jakąś część zaoszczędzonej kasy za to ssanie, bo inaczej się zbuntują i będą jeździć dużo wolniej, a to ssanie zniknie; aby skarbówka się nie dowiedział, bo inaczej będą robić na drogach filmy i brać podatki od jadącego za TIRem.

Arbiter - Pią 22 Lip, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Jednak sądzę, że jadąc za TIRem, powinniśmy mu odpalić jakąś część zaoszczędzonej kasy za to ssanie,


Dlatego się tirowcy dogadują i ciągną na zmianę. Jest to niebezpieczne bo potem ciężko taki zestaw wyprzedzić. I z tego co wiem jest tez zabronione przepisami.


Kiedy jadąc skuterem na trasie tunelowałem się za tirem, temperatura silnika rosła, aż włączał się wiatrak przy chłodnicy. W bliskiej strefie za TIRem powietrze stoi względem TIRa czyli wzgledem ddrogi można powiedzieć porusza się. Dopiero kilkanaście metrów dalej tworzą się zawirowania.

Robsonik20 - Pią 22 Lip, 2011

Panie Zbyszku, wystarczy kupić CB, zgadać się z chłopakami na trasie, kupić kiełbaski, piwo i dziewczynę. Będziesz mieć tunel w jakim kierunku będziesz chciał;)
mar56 - Pią 22 Lip, 2011

Robson nie rób sobie jaj!
Robsonik20 - Pią 22 Lip, 2011

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Jednak sądzę, że jadąc za TIRem, powinniśmy mu odpalić jakąś część zaoszczędzonej kasy za to ssanie, bo inaczej się zbuntują i będą jeździć dużo wolniej, a to ssanie zniknie; aby skarbówka się nie dowiedział, bo inaczej będą robić na drogach filmy i brać podatki od jadącego za TIRem.

Kocham teksty Pana Zbyszka, potrafi poprawić humor :mrgreen:

Zbyszek Kopeć - Pią 22 Lip, 2011

Staram się ciut z przymrużeniem oka, a przy okazji przemycić ważne spostrzeżenia.
Arbiter: Dzięki za tę informację o tunelowaniu skuterka, aż takich efektów nigdy bym się nie spodziewał; bardzo ważne info.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group