To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Konwersja roweru do lasu

Tropas - Nie 07 Lip, 2019
Temat postu: Konwersja roweru do lasu
Potrzebuję żebyście pomogli mi dopasować elementy do konwersji mojego gianta terrago do moich potrzeb.
Jeżdżę tylko po lesie, głównie po nierównościach, korzenie, dziury, piach itp. Tylko rekreacyjnie max 2h. Obecnie przejeżdżam w tym czasie około 20-30km. Prędkość zazwyczaj waha się pomiędzy 10 a 15km/h.
Co bym potrzebował (najlepszy stosunek ceny do jakości) biorąc pod uwagę poniższe wymagania i zamiar normalnego pedałowania:
1. Optymalna prędkość 15-20km/h (szybciej nie pojadę ze względu na słabą amortyzację i dziurawy teren), prędkość max wystarczy mi 30km/h
2. Napęd najlepiej na przednie koło (26cali) ze względu na cenę i lepsze prowadzenie po piachu.
3. Zasięg powiedzmy 40km wliczając siłę mięśni którą bym włożył w powiedzmy 20km.

Tak więc co musiałbym zakupić żeby spełniło moje założenia najniższym kosztem.
Głównie chodzi mi o silnik który "lubi" takie prędkości.

Również jeśli ktoś z Was ma coś takiego używanego do sprzedania, to proszę pisać.

Giant

Inc0 - Nie 07 Lip, 2019

Naped w przedzie i w teren to niespotykana konfiguracja i niezbyt praktyczna , na twoje wymagania najlepszy byłby mid ale to kosztuje i jest kosztowny w eksploatacji. Biorąc pod uwagę wszystkie parametry do twoich potrzeb i wymagań raczej bym poszedł w huba- mocną przekłądniówke ( najlepiej 500W mocy ciągłej )w tylnym kole. bateria w trójkąt albo skrzynka i do niej odpowiednio dopasowany pakiet lub jesli się zmieści "klasyczna"bateria bidonowa w obudowie haylong 13s 5p na ogniwach sanyo GA (dla duzego zasięgu)+ sterownik np GT 250 lub inny o podobnych parametrach albo na ogniwach SONY VTC (dla wydajności prądowej i większej mocy ) do tego sterownik np sinus KT 30A lub GT 500 do tego stacyjka,manetka, czujnik pas, klamki hamulcowe z czujnikami lub czujniki do zamocowania do istniejących hamulców opcjonalnie jakis panel z przełacznikami ,wyswietlacz KT-LCD3 i przetwornica do zasilania oswietlenia ładowarki do telefonu itp suma sumarum raczej nie wyjdzie taniej niz 2-2,5k pln
Tropas - Nie 07 Lip, 2019

Dzięki.
Jakiego silnika powinienem szukać, 7x9, 6x10, czy jeszcze coś innego?
Czy stacyjka, czujniki pas i klamek to są rzeczy niezbędne?
Może głupie pytanie, ale czy sama manetka i jazda podobna do motocyklowej, czyli trzymam odkreconą manetkę ile potrzebuję i puszczam ją w momencie hamowania - nie wystarczy?
Nie jeździłem nigdy na ebike-u...

Myślałem o baterii 10s ze względu na założenie niskiej prędkości maksymalnej, czy silnik zasilany 36V nie będzie mniej się grzał przy małej prędkości, niż w takich samych warunkach ale zasilany 48v?

Inc0 - Pon 08 Lip, 2019

łopatologicznie: manetka = jak na motocyklu manualnie sterujesz moca, pass = jak na rowerze typu nadem pedałujeszty i ten drugi z tyłu ale ten drugi pedałuje duzo mocniej od ciebie i tylko wtedy gdy ty pedałujesz

7x9 10x6 to nawoje silnika i tyczy sie bardziej hubów bez przekładni szukaj huba przekładniowego

leszcz - Wto 09 Lip, 2019

Lekki hub na tył Q128 i gotowa bateria bidon => glebor. Będzie pan zadowolony.
https://sklepebike.pl/pl/p/SILNIK-Q128C-36V-500W-TYL-KASETA/948

Plus najgrubsze opony jakie wejdą w ramę i w miarę mało napompowane.

Tropas - Wto 09 Lip, 2019

Dzięki za pokazanie w którym kierunku iść :)
Co myślicie o tego typu zestawach link

Wysyłka PDM więc powinna ominąć vat, zresztą to tylko pierwsza z brzegu oferta, pewnie jak dobrze poszukam to znajdę lepszą.

U Chińczyków niewielkie różnice w cenie pomiędzy 500W a 1000W, czy biorąc pod uwagę moje potrzeby, jest sens kupować mocniejszy silnik? Tzn czy mocniejszy będzie lepiej znosił wolną jazdę, czy raczej odwrotnie, będzie tylko więcej baterii zżerać i więcej ważyć, a dodatkowej mocy nie będę wykorzystywać?

Doczytałem że różnica w wadze silników 500 a 1000W jest spora, więc chyba raczej skłaniam się ku 500w.
Czy taki silnik byłby O. K.? [URL=US $79.97 22%OFF | 36V Brushless Gear Hub Motor 250W 350W 500W Ebike Motor For Electric Bicycle Rear Wheel
https://s.click.aliexpress.com/e/btuaOe0o]link[/URL]

Inc0 - Wto 09 Lip, 2019

silnik nie ma mocy , moc ma instalacja jesli silnik mocy 500W współpracuje z sterownikiem o mocy 500W wówczas generuje 500W jesli ten sam silnik podłaczysz do instalacji 1000W to wygeneruje 1000W pomijam aspekty jak zniesie taka moc silnik który nie jest do takiej mocy przeznaczony bo rózne silniki maja rózne rozpietosci zakresu obsługiwanej mocy i jedne znosza dobrze przekroczenie mocy nominalnej 200-300% a inne zle znosza 150%.
Tropas - Wto 09 Lip, 2019

Czyli rozumiem, że z silnika 500W można wyciągnąć więcej, ale mu to nie służy.
Zastosuję sterownik o takiej samej mocy jak nominalna moc silnika i będzie dobrze, tak?
Czy też muszę podejrzewać że już sami sprzedawcy w opisach tą moc naciagają do granic możliwości silniczków?

Inc0 - Śro 10 Lip, 2019

dobór komponentów po wartosciach nominalnych/znamionowych jest dobrym nieco inna metoda jest dobór wg maxymalnych parametrów
leszcz - Czw 11 Lip, 2019

To co wklejasz to są bezprzekładniowe - cięższe i słabsze na małych prędkościach. Nie mają zębatek w środku (przekładni) dlatego są cichsze i wytrzymują dużo tysięcy kilometrów bez serwisu.

Dla ciebie wg mnie tylko lekka przekładniówka która waży o połowę mniej i jest mocna od samego startu. Dzięki temu przejeżdżasz więcej na 1 ładowaniu.

Silnik z Polski, z papierami, w kilka dni, a nie kot w worku z Chin za miesiąc.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group