To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Konstrukcje własne - Kross Evado 1.0

Robson91 - Pią 12 Lip, 2019
Temat postu: Kross Evado 1.0
Witam, przedstawiam swoją pierwszą konstrukcję jaką jest rower Kross Evado 1.0 z 2017 roku przerobiony na rower elektryczny. Specyfikacja:

Silnik Bionx drugiej generacji,

Akumulator na ogniwach Panasonic NCR18650PF 2900mAh, pakiet 10S5P,

Sterownik to jakiś chiński tani wynalazek na 20 Amper, napięcie znamionowe 36V

Z obliczeń wynika, że można z silnika w tej konfiguracji wyciągnąć około 800 W. Rower na prostej drodze bez pedałowania osiąga prędkość 32 km/h. Dla mnie prędkość satysfakcjonująca. Rower ma służyć głównie do dojazdów do pracy i spisuje się jak na razie dobrze. Rower nie jest w pełni skończony. Zostało do zrobienia wyprowadzenie ze skrzynki gniazda ładowania oraz wyłącznika głównego i przytwierdzenie baterii na stałe do skrzynki. Jednak to nie przeszkadza w użytkowaniu.

W miarę możliwości sam zająłem się większością prac. Bez bloga Tasa i bez bloga Marka z „bikel” byłoby cholernie trudno to skończyć (i zacząć też). Wielkie dzięki i ukłony dla Was :)

Sam pomysł konstrukcji narodził się końcem lutego tego roku. Wszystko trwało długo. Począwszy od dowiedzenia się czego chcę i potrzebuję, przez proces zakupów, przeróbki silnika, montażu baterii, zaplatania silnika w kole i podłączania nieopisanego sterownika, a skończywszy na projekcie i wykonaniu skrzynki co zajęło jak się okazało najwięcej czasu.

Skrzynkę wykonałem ze stali nierdzewnej gr.1mm i nim posypią się gromy w moją stronę dodam, że skrzynka jest cała wyłożona preszpanem. Poza tym pracuję w firmie, gdzie wykonujemy wypalanie i gięcie blach więc po prostu głównie z uwagi na to została wykonana z metalu. Jak widać na zdjęciach skrzynkę zespawałem (TIG) i wyłożyłem preszpanem. Jest ona trzymana przez 4 śruby M5 z szerokimi podkładkami oraz od góry jest dokręcona do zagiętej blaszki. Skrzynka ma potencjał na zmieszczenie większej baterii i sterownika jednak na razie taki zestaw mi wystarcza.

Mam nadzieję, że rower się spodoba.

https://ifotos.pl/z/qsepwqp rower1
https://ifotos.pl/z/qsepwqr rower2
https://ifotos.pl/z/qsepwqx skrzynka6
https://ifotos.pl/z/qsepwqs montaż1
https://ifotos.pl/z/qsepspp montaż2

matys - Sob 13 Lip, 2019

Bardzo zgrabna konstrukcja, gratki :!:

Sam też przerobiłem Evado 1.0 z tym, że ja upchałem tam MX v3 Turbo :wink:

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=7329&postdays=0&postorder=asc&highlight=evado+1.0&start=0

Robson91 - Sob 13 Lip, 2019

Widać, że ten Evado ma potencjał. Podoba mi się Twoja konstrukcja. Widziałem, że miałeś wątpliwości czy rama wytrzyma ten silnik. Dużo już przejechałeś z tym silnikiem??
matys - Sob 13 Lip, 2019

1000 km na silniku 9c 10x6
2500 km na V3 TURBO
Blokady obrotu osi mam założone te uniwersalne po obu stronach
Teraz przymierzam się do zmiany amora, koła na przód 26` no i hamulce tarczowe :lol:

Robson91 - Sob 13 Lip, 2019

Pomyśl o poście aktualizującym w Twoim temacie po tych zabiegach :)
matys - Sob 13 Lip, 2019

Na tym forum rzaadko już siedzę, przeniosłęm się do konkurencji :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group