To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Konwersja rowerów Dartmoor Primal oraz Mongoose Teocali 2014

hetm4n - Sob 13 Lip, 2019
Temat postu: Konwersja rowerów Dartmoor Primal oraz Mongoose Teocali 2014
Witam! Zafascynowany elektrykami chcę zelektryfikować obecne rowery które posiadam. 1 z nich to dartmoor primal z 2017r który sam poskładałem. Jestem obecnie na etapie wyboru zestawu, najlepiej gotowego bez baterii. Celuje w moc ok 2kW. Moja waga 75kg. Styl jazdy ? mieszany :) zależy mi na ogarnianiu szlaków górskich, ścieżek leśno/polnych na śląsku i trochę po mieście. Zasięg który mi wystarczy to ok 80km na wspomaganiu. Chciałbym mieć też trochę mocy na zabawę takie jak jazda na tylnim kole itp, takie tam wygłupy i tu dystans się nie liczy ;p. Obecnie jestem skłonny do zakupu zestawu rapid s2100 , poproszę również o doradzenie może lepszej tańszej konfiguracji silników, sterowników itp.

Bateria... tu nie wiem co wybrać, Ma to być pakiet 13s7p, ale nie wiem jakie ogniwa najlepiej dobrać, waham się pomiędzy LG MJ1, sanyo GA, sony VTC5. potrzebuje coś co zniesie maksymalny pobierany prąd przy założeniu ze funkcjonowało by to z s2100. Tu też proszę o doradzenie.

Po ogarnięciu dartmoora, będe chciał przerobić mojego obecnego górskiego analogowego śmigacza którym obecnie jeżdżę enduro po górach (bikeparki, gotowe traski rowerowe typu enduro trails itp). Jest tam sztywna oś ale przeróbka pod silnik jest bezproblemowa ale już nie da się po niej łatwo wrócić do sztywnej osi :) Rama trochę nienadająca się na zmieszczenie baterii ale z racji iż dolna rura jest wysoko ustawiona, ogniwa będzie trzeba osadzić pod nią, natomiast sterownik powinien zmieścić się w środku, ewentualnie pod baterią wcisnąć :) Tym rowerem już nie będę szalał po bikeparkach, zastąpi on dartmoora którego przejmie moja luba :) (zabiorę koło i jej wstawię słabszy silnik :D ) Do bike parków w planach nowa maszyna analogowa :)

zdjęcia obu rowerów z planem rozmieszczenia ogniw.
https://drive.google.com/file/d/1naUHiNMi2x2RyGTQlkhIqHpGifOIgP-e/view
https://drive.google.com/file/d/15-_BlS0TWeIj8zxKBBjcKRrwYjViujVC/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1nrddsGxUY2kl2QwfV7m0WfA3SiA4KVkL/view?usp=sharing

wiedzmin44 - Sob 13 Lip, 2019

Nie wiem czy to jest dobry pomysł wstawiać taki pakiet mocowany pod ramą, biorąc pod uwagę przeciążenia jakie występują podczas jazdy po nierównym terenie - np moja bateria waży 3kg a jest w konfiguracji 10s5p, więc wyobraź sobie jakie siły będą działać na mocowanie baterii. Już lepiej wewnątrz ramy baterię zamontować. Do jazdy górskiej bardziej nadają się ogniwa wysokoprądowe z serii VTC.
Scuda - Nie 14 Lip, 2019

Pomysl o silniku centralnym mid typu bafang/tongsheng odpada ci wtedy przerabianie sztywnej osi i umiejscawianie sterownika. A i sprawnosc na podjzdach bije na glowe huba o podobnej mocy. Dodatkowo nie uposledzi ci tylnego zawieszenia, bo hub ze swoja masą zniszczy resorowanie z tylu
hetm4n - Nie 14 Lip, 2019

Tez własnie myślałem o midzie w tym moongosie. Problem pozostaje z ulokowaniem bateri, bardzo mało miejsc jest w środku i tam odpada cokolwiek wsadzać oprócz sterownika, jest opcja ze wymienie ramę na no giant trance lub reign z rocznika 2013. Ok. Ale najpierw dartmoora będę robił. Kwestia wyboru ogniw. Na forum sprzedają sanyo GA z depakietow nowych, wydoli to w 13s7p ? Czy bezpiecznej wsadzić vtc5?
wiedzmin44 - Nie 14 Lip, 2019

VTC będą lepsze, żywotność baterii będzie większa, Sanyo mają max prąd ciągły w okolicach 5A na ogniwo (w pakiecie) co daje w konfiguracji 7p 35A, a np VTC6 mają ciągły 8A na ogniwo w pakiecie co daje w takiej samej konfiguracji 56A, więc może zastanów się bardziej nad ogniwami VTC6 bo są bardziej obciążalne od VTC5. Chłopaki bardzo sobie chwalą ramy od Kony Stinky z racji tego że jest wytrzymała i ma sporą pojemność na baterię w trójkącie ramy.
hetm4n - Nie 14 Lip, 2019

Czytałem ze vtc6 szybko tracą pojemność, ktos na forum robił testy i szybko pojemność malała.
wiedzmin44 - Pon 15 Lip, 2019

Zalezy jakim pradem rozladowania traktujesz ogniwo. Jak duzym to kazde ogniwo bedzie szybko tracic pojemnosc. Dlatego trzeba dobrze zaprojektowac baterie pod konkretne obciazenie.
hetm4n - Pią 02 Sie, 2019

Zdecydowałem, że najpierw przerobie mój rower :) Bateria 13s6p, obudowa poskładana metodą "cepelia". Zamówiony u chińczyka zestaw Bafang BBS02 750W. Zamontowane i uruchomione, jest moc :)




xyz2a - Śro 19 Lut, 2020

hetm4n czy możesz napisać jak przebiega taki proces samemu składania roweru od początku czyli od kupna ramy. Na jakie problemy można natrafić i czy drożej/taniej to wychodzi w stosunku do kupna całego roweru.
Pozdrawiam

hetm4n - Śro 19 Lut, 2020

Tak . Napisz sms 516283652, lepiej sms bo ja chodzę ciągle z wyciszonym (natłok klientów z firmy w której pracuje :D )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group