To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER
Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie

Dział dla początkujących - Konwersja roweru Kross ALP

future11 - Pon 22 Lip, 2019
Temat postu: Konwersja roweru Kross ALP
Witam wszystkich.
Na początku rozważałem kupno hulajnogi elektrycznej ale mądrzejsze głowy z tego forum przekonały mnie do roweru elektrycznego wiec chciałbym przerobić swój obecny rowerek na elektryka.
Tak więc posiadam od tamtego roku rower trekkingowy Kross ALP, kupiłem go nowego przejechałem na nim ok 800 km więc można powiedzieć ze jest jak nowy.
Jaki zestaw do przeróbki możecie mi polecić ?
Może być on z zagranicznych sklepów bo jednak kasę w błoto wywalać nie chce, ważne żeby był pewny i sprawdzony.
chciałbym aby jechał te 40 km/h bez problemów, no i bateria im większa tym lepiej dla mnie,
i myślę że jakieś 1000 vat byłby wystarczające (wole dołożyć do mocniejszego zestawu niż później męczyć jakiś słabszy zestaw)
baterie chciałbym zamontować w miejsce bidonu
napęd wydaje mi się najfajniej jak były w tylnim kole.
Ważne żeby baterie można było odjąć do ładowania ponieważ mieszkam w bloku na 3 piętrze i wnoszenie roweru odpada a w komórce nie mam go jak ładować.
link do roweru;
https://www.dobrerowery.p...ASABEgJiWPD_BwE
Jeśli będą potrzebne jakieś inne info lub zdjęcia to proszę mowić.
z góry dziękuje za pomoc.

Inc0 - Pon 22 Lip, 2019

albo bierzesz silnik przekłądniowy w tylne koło co przy kole 28" jest wskazane o mocy 500W-750W do tego sterownik max 25A który zapewni wystarczajacą moc plus bateria bidonowa 13s5p na ogniwach wysokopojemnych i dostaniesz te 40km/h przy nizszej mocy ale z zasiegiem nawet do 100km i wiecej Druga opcja jest silnik bezprzekładniowy typu mxus 30H lub 9C 280X( z wolnym nawojem 7x9 ze wzgledu na koła 28") sterownik 30A i bateria bidonowa ale na ogniwach wysokopradowych 13s5p wówczas masz predkosc około 40km/h i moc rzedu 1-1,5kW zapewnia niezgorsze przyspieszenie ale zasieg bedzie sporo mniejszy 30-50km.
Ja bym szedł w pierwsza opcje bo bardziej sie wkomponowuje w charakter roweru badz co bądz trekingowego.
Na forum sa i ogłaszaja sie osoby sprzedajace zestawy do konwersji warto ich popytac co ciekawego maja dla ciebie.

wiedzmin44 - Pon 22 Lip, 2019

Przekładniówkę 500W weź tak jak kolega IncO pisał przyśpieszenie wystarczające by ruszać szybciej niż samochody, na forum jest użytkownik co robi baterie bidonowe tylko zapomniałem jak się nazywa. Daj nam trochę czasu na znalezienie dla Ciebie zestawu żebyś był zadowolony.
wiedzmin44 - Pon 22 Lip, 2019

Znalazłem:

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=8868

Napisz do niego w sprawie baterii, glebor jest z Łodzi a najlepiej zadzwoń do niego i zapytaj się ile kosztowała by bateria bidon 48V i około 13-14Ah pojemności.

future11 - Pon 22 Lip, 2019

Super. A nie wiecie może czy by też to mógł zamontować wszystko ? Oczywiście nie chce za darmo :wink:
I ja też zdecydowanie wolę pierwsza opcje 40km/h jest dla mnie wystarczające i 100km zasięg byłby mega.
Na przyspieszeniu mi tak nie zależy wystarczy żeby ruszał szybciej niż jakbym sam kręcił :wink:
I moglibyście dać jakieś namiary na kogoś kto sprzedaje takie zestawy do przeróbki? Bo ja szukam i nie mogę znaleźć na forum . No i lepiej żeby ceny nie były.z kosmosu jak to wystawiają na allegro :shock:

wiedzmin44 - Wto 23 Lip, 2019

Na razie zapytaj go baterię bidon i zapytaj go czy by Ci cały zestaw zamontował. Nr telefonu do glebora jest w linku który Ci podalem. A może ma jakiś fajny zestaw dla Ciebie. Zapytaj go ale to musisz zadzwonić do niego on jest z Łodzi to się nawet spotkać możecie. Jak nie możesz znaleźć nr to podaję Ci:

Nr do glebora: 796782663



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group