ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik TDCM 500W Jak podłączyć?
Autor Wiadomość
klawiatura 
początkujący


Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Wto 23 Maj, 2017   Silnik TDCM 500W Jak podłączyć?

Witam, kupiłem niedawno taki oto silnik, wiem, że jest z wbudowanym sterownikiem, pytanie czy można połączyć się z tym sterownikiem bez oryginalnego komputerka? Pierwszy wtyk od lewej jest 3 pinowy, następny jest 5-cio pinowy, trzeci wtyk jest trój pinowy i jest to prawdopodobnie zasilanie. Proszę o opis pinów tych wtyczek.



IMG_20170523_181721.jpg
zdjęcie1
Pobierz Plik ściągnięto 1450 raz(y) 1,36 MB

IMG_20170523_181627.jpg
zdjęcie2
Pobierz Plik ściągnięto 1425 raz(y) 1,17 MB

 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

Fajnie ten silnik wygląda ale czy ma wewnątrz sterownik trudno powiedzieć.Wtyczka 3-pinowa z grubymi bolcami to zapewne zasilanie z zew.sterownika?(wyklucza wew.sterownik),wtyczka 5-pinowa to mogą być "halle" i j/w a druga 3-pinowa może czujnik temperatury?. Ze zdjęcia trudno coś powiedzieć,można tylko przypuszczać dlatego należy dokonać pomiarów oporności na kolejnych "bolcach" wtyczki 3-pinowej mierząc między nimi,jak jest mała,prawie zwarcie to mogą być cewki silnika oraz mierząc napięcia na tej wtyczce 5-pinowej gdy uda się określić pin zasilania 5V i masę to na pozostałych powinno pojawić się napięcie w momencie obrotów kołem.Trochę z tymi pomiarami może być kłopotów aby nie uszkodzić np.halli podając napięcie na niewłaściwy pin (wtyczka 5-pinowa) np.z bateryjki ale może położenie wtyków coś zasugeruje? Podane obroty 400RPM to "słuszna" wartość nie wiem czy nie za wysoka dla koła 26-28 cali?Trzecia wtyczka 3-pinowa jeśli to czujnik temp. może wykazywać oporność ok.10kOhm lub więcej w zależności od użytego czujnika a nawet zbliżoną do zera.W sumie jeśli nikt wcześniej czegoś takiego nie posiada lub się nie spotkał to trochę zachodu to może zająć a nawet rozbiórka silnika.Powodzenia
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. Nie jestem zwolennikiem wewnętrznych kontrolerów. Może to i fajnie wygląda pod względem estetyki, ale serwisowanie tego, to szkoda zachodu. Lepiej wyprowadzić cewki i halle na zewnątrz i podpiąć to pod normalny kontroler. Zawsze można sobie podłączyć dowolne napięcie, czy dodatkowe wodotryski ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

zeeltom napisał/a:
O ile dekiel jest przykręcany na śruby, to można silnik dość łatwo rozebrać i zerknąć do środka. Wtedy sprawa będzie jasna. )

zdecydowanie tak, jeśli się uda otworzyć, zrob zdjęcia, wtedy nasza pomoc będzie skuteczniejsza.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

Gorzej, jeśli dekiel jest skręcany z dwóch połówek. Wtedy trzeba niestety rozpleść koło. Trochę zachodu z tym będzie :)
 
 
klawiatura 
początkujący


Dołączył: 23 Maj 2017
Posty: 2
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Śro 24 Maj, 2017   

Jest to silnik od roweru Stromer. Skoro nie wiadomo jak podlaczyc to bede musial wymontowac sterownik i wypuscic kable , niestety silnik trzeba rozszprychowac i rozebrac tak jak np. Bionx
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017   

Na ES jest widok od środka silnika tej firmy różnią się obrotami,gabaryty na oko podobne

https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=86600

Silnik ma stojan 18 zębów i wirnik 16 biegunów obecnie ten układ nie stosuje się w silnikach DD no chyba żeby zrobić z niego silnik wysokoobrotowy i napęd paskiem lub łańcuch :)
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

Do klawiatura

Możesz zmierzyć jaką silnik ma średnicę zewnętrzną na obudowie po środku pomiędzy szprychami.
Silnik z dystansami pod śruby ma szerokość chyba 165mm tak mi wychodzi z pomiarów.
Silnik w kole z wolno biegiem waży 10kg.
Mam zrobiony przyrząd do rozpołowienia silnika bionx ale ten silnik ma wysoki kołnierz pod szprychy i niestety muszę dorobić jedną połówkę przyrządu z przesuniętymi śrubami na zewnątrz
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group