ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Pielgrzymka EV na Jasną Górę
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

W tamtą stronę starałem się urzymać między 60 km/h a 70 km/h. GPS mnie skierował krótszymi drogami, że nawet kazał mi skręci w polną, ale jej odmówiłem; drogi z wybojami łatanymi, kręte, górzyste z częstymi ograniczeniami V. Po drodze śniadanie i kawka. Wyjechałem o god. 8:00; koło Wąbrzeźna pierwszy raz byłem o godz. 10:35.
Powrót trochę inaczej wyglądał, po drodze apteka, mierzenie ciśnienia itp. itp..
Jednak już w nocy gwałtownie zmieni się pogoda, mówili w TV.

Pomiary prądów i mocy przy dwóch silnikach robiłem kilka dni wcześniej, mierzyłem na autostradzie przy prędkościach od 90 km/h do 130 km/h.
Niżej kopia moich zapisów:

Pobór energii przy szybkiej jeździe na autostradzie TOYOTĄ COROLLĄ z silnikiem dwusegmentowym w dn.: 13 – 08 – 2009r.:

Nasza autostrada jest dość górzysta i ciężko ucelować poziome odcinki.
Starałem się ustalić prędkość i pobory energii na dłuższym odcinku poziomej drogi, jechałem z pracownikiem mojej firmy (Grzegorzem) – on notował i kontrolował moje odczyty.

Energia na przyspieszenie do zadanej prędkości jest oczywiście większa.

Mierniki wychylne (wskazówkowe) – mogą być małe błędy odczytu, które mogą się sumować, dochodzą błędy wartości skutecznej z częstotliwości.

1. 90 km/h - 110A - 80,5V - 8855 W
silnik Nr 1 - 110A - 62V - 6820 W = suma silników _ śr. 10,5 kW
silnik Nr 2 - 72A - 62V - 4464 W = 11284 W
4 bieg

2.100 km/h - 120A - 80V - 9600 W
silnik Nr 1 - 100A - 68V - 6800 W = suma silników _ śr. 11 kW
silnik Nr 2 - 70A - 68V - 4760 W = 11560 W
4 bieg

Powrót: 100 km/h - 95A - 78V - 7410 W
silnik Nr 1 - 80A - 55V - 4400 W = suma silników _ śr. 8 kW
silnik Nr 2 - 70A - 55V - 3850 W = 8250 W
5 bieg

3. 110 km/h - 180A - 78V - 14040 W
silnik Nr 1 - 150A - 65V - 9750 W = suma silników _ śr. 16 kW
silnik Nr 2 - 110A - 65V - 7150 W = 16900 W
5 bieg

4.120 km/h - 150A - 78V - 11700 W
silnik Nr 1 - 120A - 69V - 8280 W = suma silników _ śr. 13 kW
silnik Nr 2 - 80A - 69V - 5520 W = 13800 W
5 bieg

5. 130 km/h - - 75V - ponad 16000 W
silnik Nr 1 - 110A - 72V - 7920 W = suma silników _ śr. 17,5 kW
silnik Nr 2 - 140A - 72V - 10080 W = 18000 W
5 bieg

Powrót:
127 km/h - - 70V - ponad 16000 W
silnik Nr 1 - 100A - 69V - 6900 W = suma silników _ śr. 16 kW
silnik Nr 2 - 125A - 69V - 8625 W = 15525 W
5 bieg

Pobór energii zależy też od wiatru i od rodzaju nawierzchni.
Autostrada jest nowa (pobór wychodzi chwilami dla 100 km/h mniejszy niż przy 90 km/h na drodze do Elbląga).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek Kopeć Pią 21 Sie, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sobolu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

Dzięki piękne za tak rozległe notatki. A skąd aż tak duże różnice w poborze energii pomiędzy silnikami?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 21 Sie, 2009   

Ostatnio producent partoli wykonwstwo. Silniki mają różne (często dużo różne) obroty na tych amych napięciach (jest jeszcze wiele innych wad).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
yarross
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Ostatnio producent partoli wykonwstwo. Silniki mają różne (często dużo różne) obroty na tych amych napięciach (jest jeszcze wiele innych wad).

Te silniki podłączone są równolegle pod wspólny kontroler?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

W tej chwili każdy ma osobny kontroler, ale robiłem różne sztuczki. Do tego zawsze mierzę charakterystykę obrotów każdego nowego silnika w imadle.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

Masz elektryczne imadło? ;)
No, no... :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009   

Bez jaj.
W imadle się mocuje i bada parametry oraz nastawia kierunek obrotów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Sie, 2009   

Przecież żartowałem :)
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

Zbyszek, czy masz jakies fotki?
Ile razy ładowałes na trasie?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

Fotek nie robiłem.
Ładowanie było planowane u "rarka", więc jazda była szybsza. Konieczność powrotu mnie zaskoczyła i ładowałem siłą 1 godz. w Gniewie (9 kWh) w drodze powrotnej.

W tym tygodniu byłem w Warszawie na I Konferencji Elektryki Polskiej.
W tamtą stronę miałem różne przygody, bo chciałem sprawdzić jazdę z agregatem prądotwórczym, ale agregat mi się przegrzał i musiałem go zostawić w Zielonce Pasłęckiej jak się zorienowałem, napięcie mi zbyt szybko spada. Był pechowy dzień (jeszcze inne przygody).
W drodze powrotnej musiałem ładować z 1 fazy w Miłomłynie (hotel - porządny), zrobiłem ponad 240 km (prędkość i góry w okolicach Ostródy oraz wichury, nawałnica). Wyjechałem po 17 godz, a po 22 godz już się podłączałem (po zajęciu pokoju odczekaniu na zmniejszenie deszczu). Następnego dnia po drodze zabrałem przyczepę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Arbiter 
Administrator
Założyciel forum, administrator


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 921
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

czyli jechałeś z noclegiem?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 06 Wrz, 2009   

Oczywiście.
Kiedyś człowiek musi spać.
Do tego byłem w Warszawie od wtorku do czwartku.
I tak miałem szczęście, że dało się przejechać w tak ciężkich warunkach pogodowych, gwałtownie ruch samochodowy zaniknął.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group