ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilanie amperomierza.
Autor Wiadomość
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   Zasilanie amperomierza.

Przymierzam się do zamontowania amperomierza i mam wątpliwości co do zasilania wyświetlacza.

Mierzony układ to 3 baterie 12V w szeregu.

Nie mogę zasilać amperomierza z mierzonego układu, ale pytanie czy mogę
to zrobić z 1 z tych 3 baterii?

Symbol na amperomierzu: DSN-VC288.

KM.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

Rozumiem, że maksymalne napięcia zasilania, to 30V?
Jeśli tak, to daj w szereg z zasilaniem amperomierza diodę zenera 12-15V zaporowo do zasilania.
Spadnie ci do około 25V przy pełnym naładowaniu i wystarczy do zasilenia wyświetlacza.
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

zeeltom napisał/a:
Rozumiem, że maksymalne napięcia zasilania, to 30V?
Jeśli tak, to daj w szereg z zasilaniem amperomierza diodę zenera 12-15V zaporowo do zasilania.
Spadnie ci do około 25V przy pełnym naładowaniu i wystarczy do zasilenia wyświetlacza.


Z tego co wiem, to nie wysokie napięcie jest tu problemem, ale ten model
amperomierza nie działa poprawnie gdy jest zasilany z mierzonego układu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 07 Cze, 2017   

Ja nie widzę różnicy. Pobór prądu przez wskaźnik jest minimalny w stosunku do prądu pobieranego przez silnik. Gdzie masz problem?
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017   

zeeltom napisał/a:
Ja nie widzę różnicy. Pobór prądu przez wskaźnik jest minimalny w stosunku do prądu pobieranego przez silnik. Gdzie masz problem?


W opisie wskaźnika piszą wyraźnie, że nie wolno zasilać z mierzonego źródła.

Sprawdziłem - przy takim połączeniu wynik był z kosmosu:
zamiast 5A (bateria 12V + żarówka 60W) pokazywał 54A

Przy zasileniu z osobnego źródła wynik był OK.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 08 Cze, 2017   

No to pozostaje przetwornica z separacją galwaniczną.
Albo bateryjka 9V ;)
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

zeeltom napisał/a:
No to pozostaje przetwornica z separacją galwaniczną.
Albo bateryjka 9V ;)


Właśnie w kierunku tej bateryjki chyba pójdę :)

KM.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Kaemus napisał/a:

Właśnie w kierunku tej bateryjki chyba pójdę :)

KM.

Proponuję 2 x 18650 (słabsze egz, które nie nadają się pakietu roweru)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group