|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zasilanie amperomierza. |
Autor |
Wiadomość |
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017 Zasilanie amperomierza.
|
|
|
Przymierzam się do zamontowania amperomierza i mam wątpliwości co do zasilania wyświetlacza.
Mierzony układ to 3 baterie 12V w szeregu.
Nie mogę zasilać amperomierza z mierzonego układu, ale pytanie czy mogę
to zrobić z 1 z tych 3 baterii?
Symbol na amperomierzu: DSN-VC288.
KM. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Rozumiem, że maksymalne napięcia zasilania, to 30V?
Jeśli tak, to daj w szereg z zasilaniem amperomierza diodę zenera 12-15V zaporowo do zasilania.
Spadnie ci do około 25V przy pełnym naładowaniu i wystarczy do zasilenia wyświetlacza. |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Rozumiem, że maksymalne napięcia zasilania, to 30V?
Jeśli tak, to daj w szereg z zasilaniem amperomierza diodę zenera 12-15V zaporowo do zasilania.
Spadnie ci do około 25V przy pełnym naładowaniu i wystarczy do zasilenia wyświetlacza. |
Z tego co wiem, to nie wysokie napięcie jest tu problemem, ale ten model
amperomierza nie działa poprawnie gdy jest zasilany z mierzonego układu. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 07 Cze, 2017
|
|
|
Ja nie widzę różnicy. Pobór prądu przez wskaźnik jest minimalny w stosunku do prądu pobieranego przez silnik. Gdzie masz problem? |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Ja nie widzę różnicy. Pobór prądu przez wskaźnik jest minimalny w stosunku do prądu pobieranego przez silnik. Gdzie masz problem? |
W opisie wskaźnika piszą wyraźnie, że nie wolno zasilać z mierzonego źródła.
Sprawdziłem - przy takim połączeniu wynik był z kosmosu:
zamiast 5A (bateria 12V + żarówka 60W) pokazywał 54A
Przy zasileniu z osobnego źródła wynik był OK. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017
|
|
|
No to pozostaje przetwornica z separacją galwaniczną.
Albo bateryjka 9V |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017
|
|
|
zeeltom napisał/a: | No to pozostaje przetwornica z separacją galwaniczną.
Albo bateryjka 9V |
Właśnie w kierunku tej bateryjki chyba pójdę
KM. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017
|
|
|
Kaemus napisał/a: |
Właśnie w kierunku tej bateryjki chyba pójdę
KM. |
Proponuję 2 x 18650 (słabsze egz, które nie nadają się pakietu roweru) |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|