ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przekładniowy jako lekki szybki silnik bezprzekładnio
Autor Wiadomość
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   Silnik przekładniowy jako lekki szybki silnik bezprzekładnio

Witam wpadłem na pomysł wykorzystania silników przekładniowych z uszkodzoną przekładnią. Pomysł polega na przerobieniu takiego silnika na bezprzekładniowy w tym celu wystarczyło by połączyć rotor z magnesami z aluminiowym korpusem obudowy, planuje to zrobić poprzez zalanie silikonem połowy silnika z rotorem silikon dodatkowo dobrze przekazywał by ciepło na obudowę. Tak powstał by silnik bezprzekładniowy szybki do kół 20" tylko nie wiem czy nie był by za szybki w moim oryginalnie było przełożenie 1do7 ?co o tym myślicie orginalie z przekładnią silnik był do koła 28"
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Zero momentu. Nie będzie to jeździło. Nie ma szans.
 
 
tomek701 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 545
Skąd: Chełm
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

To znaczy za duże przełożenie ? Silnik był by raczej do wspomagania Sparta jest podobnej wielkości a jeździ☺
_________________
https://photos.app.goo.gl/pK7oCAa4oXAxfxds8
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Z moich doświadczeń wynika że zmiana przełożenia rzędu 1,5 raza zmniejsza moment diametralnie.
Ty chcesz zmienić przełożenie około pięciokrotnie.
Taki silnik poprostu będzie zjadał prąd i nie będzie miał siły się nawet rozpędzić. Coś tam będzie próbował pomóc ale totalnie nieefektywnie.
Moim zdaniem szkoda nawet zaplatać w 20" no chyba że masz szprychy i sam to sobie za free zrobisz.
Sparta jest dużo większym silnikiem bo należy rozpatrywać wielkość silnika a nie obudowy przekładniówki.
A generalnie sparta jest świetnym silniczkiem.
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

No i jeszcze pozostaje kwestia ilosci T w silniku i magnesow.
 
 
radasss 
dyrektor
Radosław



Pomógł: 7 razy
Wiek: 55
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 413
Skąd: Luboń/k.Poznania
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

Założyć na silnik małą oponkę bezpośrednio, zasilanie max 24 V i do hulajnogi dla 6-cio latka może styknąć :smile:
_________________
warsztatmotocykli.pl
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017   

A może w rame wpakować taki silniczek (ew. na wahacz) i zrobić redukcje na koło łańcuchem?:???:
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 12 Cze, 2017   

z tego co pamietam to w standartowych silnikach przekladniowych redukcja jest ok 2.5-3 raza. Czyzbym sie mylil?
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Pon 12 Cze, 2017   

Nie mylisz się ale chyba jest uwarunkowane mocą bo te 250W mają nawet 2:1 a bywały przekładniówki nawet 7:1. Te mocnejsze po prostu więszke obroty osiągają :razz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group