ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy można podłączyć pakiet 5s do BMS-a 7s
Autor Wiadomość
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 08 Cze, 2017   

Rugorlos27 No rzeczywiście blog mega fajny. :grin:
Dzięki.
wibi zgadza się powinno być bez problemu.
Jeszcze zastanawia mnie napięcia zasilacza,pakiet 10s LiPo czyli max to 42V..I teraz czy napięcie powinno być na styk i czy to trochę nie mało i powinno być ciut większę... jeśli tak to o ile % ?
No i jeszcze pojemność... zakładamy że cela ma 10Ah przy pełnym naładowaniu 4.2V,po zjechaniu do bezpiecznego rozładowania 3.0V....ile mogło zostać Ah w nim ?
Pozdrawiam .
 
 
jan_elektryczny 
początkujący


Dołączył: 27 Lut 2016
Posty: 16
Skąd: Białystok
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

Do pakietu 10S na normalnych ogniwach Lipo ładowarka powinna mieć 42V. Mnożysz napięcie maksymalne pojedynczego ogniwa przez liczbę cel:
10 x 4,2V = 42V

Co do pojemności przy rozładowaniu do danego napięcia. Słowa kluczowe to:
lipo discharge chart
Tutaj masz w Google

Oczywiście najlepiej znaleźć wykres dla dokładnie tych ogniw, które posiadasz.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 09 Cze, 2017   

sucharek napisał/a:

Jeszcze zastanawia mnie napięcia zasilacza,pakiet 10s LiPo czyli max to 42V..I teraz czy napięcie powinno być na styk i czy to trochę nie mało i powinno być ciut większę... jeśli tak to o ile % ?
No i jeszcze pojemność... zakładamy że cela ma 10Ah przy pełnym naładowaniu 4.2V,po zjechaniu do bezpiecznego rozładowania 3.0V....ile mogło zostać Ah w nim ?
Pozdrawiam .

W praktyce zasilacze mają nieco więcej np 42,15 V, no bo BMS musi mieć 'przestrzeń' do wyrównywania nierównych ogniw.
Przy 3V możesz uznać że 0-5%. Takie ogniwo nie nadaje się już do rozładowania, szczególnie prądem w okolicach > 0,2 C.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

Dziękuję Panowie za odpowiedź :grin: ,no właśnie czyli takie 0.8v więcej można uznać za normalne,zresztą BMS i tak sobie odetnie do odpowiedniej wartości.
A co do tych wykresów ,czyli poniżej 3.4v to nie ma co schodzić.
Jeszcze jedno pytanie bardziej praktyczne,czy można i jest sens zastosować coś takiego.
A -- Bateria 10s3p z BMS-em i funkcją balansu,czy pełne wybalansowanie (zostawić BMS-owi /bardzo długi czas tego procesu ) czy zastosować przełączniki/rozłączniki na przewodach balansujących poszczególne cele.I wyprowadzić złącze do ładowarki modelarskiej/balans i nią ładować.../trochę to kłopotliwe rozwiązanie?
B -- Bateria 10s3p z BMS-em ale bez balansu(pilnuje mi tylko dolnego progu rozładowania).Ładowanie za pomocą ładowarki modelarskiej/balans.
C -- Bateria 10s3p bez BMS-a,ładowanie ładowarką modelarską/balans,a sygnalizacja napięcia rozładowania ,albo wskaźnikiem Alarmem Buzzerem LiPo(ale on jest chyba tylko na 8s),lub zastosowanie zwykłego LED voltomierza .
Jeśli komuś by się chciało odpowiedzieć ,bardzo proszę :wink:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

W pkt B prawdopodobnie nie zadziala jesli z BMS wypniesz wtyk balansera.
Stawiam na pkt A ale nic nie musisz rozlaczyć, ma byc tylko zrownoleglone gniazdo balansera dostepne na zewnątrz, aby czasem skontrolować napięcia segmentów a nawet podladowac awaryjnie w trybie 1S.
BMS ma byc na stałe wpięty.
pkt C jesli ogniwa są nowe, równe i nie będą nadmiernie rozladowywane. Ale wtedy kontrola jest częstsza niz prsy pkt A.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

OK.myślałem że takie równoległe wpięcie zasilania może zaszkodzić BMS-owi,ale jeśli można to super.
Dzięki Wojtek :grin:
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

No i najlepiej jeśli będziesz miał wyłącznik fizyczny między plus baterii BMS a sterownik.
Tak aby była pełna separacja.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sucharek 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 10 Cze, 2017   

Sie wie..... :wink:
Pozdrawiam.
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   

Siedzę już tydzień na forum i nie znalazłem wątku o BMSach a nie chcę już katować Wibi i Glebora i Ciebie Wojtku na PW. Padła gdzieś odpowiedź, chyba TAS'a że zależy od BMS. A więc mam sterowniki na 24V, 36V i 48V. Czy jest BMS który mogę założyć do każdej baterii 24V, 36V, 48V, mówiąc wprost mam 2 BMS na 48V, czy mogę je założyć do baterii 24V, 36v, 48v odpowiednio oczywiście podłączając zgodnie ze sztuką.
I napięcie odcięcia będzie się dynamicznie zmieniało w zależności od tego ile S zlutuję w tym BMS?

Być może to jakieś mega podstawy (jakieś lamerstwo, ale już tyle siedzę przy tym że muszę je zadać), a może są BMSY które pracują dynamicznie lub takie które można programować ( :) Glebor dziękuję, za kolejną inspirującą podpowiedź i bezsenną noc by to wszystko przestudiować).

Logiczne wydawałoby się, że BMS powinien być dedykowany do napięcia na jakie jest ustawiony fabrycznie. Ale może jest grupa BMSów które są uniwersalne? tak jak sterowniki na 24V które zwykle udaje się przewoltować na 36V jeśli podzespoły na to pozwalają, a zwykle pozwalają.

Cel mam 3 rowery elektryczne i 2 w dalszych planach i chciałbym mieć jeden uniwersalny (2 napięciowy) sterownik i już mam taki testuje już 3 tydzień i daje radę oraz jeden uniwersalny BMS na 3 napięcia (czyli kupuję na 48V).
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   

Witt napisał/a:
..Czy jest BMS który mogę założyć do każdej baterii 24V, 36V, 48V, mówiąc wprost mam 2 BMS na 48V, czy mogę je założyć do baterii 24V, 36v, 48v odpowiednio oczywiście podłączając zgodnie ze sztuką.
.

Pokaż zdjęcie tego BMS który masz. Moze ze zdjęcia zidentyfikujemy producenta/model aby sprawdzić czy jest on dedykowany na jedno napięcie czy ma zakres od - do.
Nie masz info nt tego swojego BMS-a ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Śro 15 Lis, 2017   

WojtekErnest napisał/a:

Pokaż zdjęcie tego BMS który masz.
Nie masz info nt tego swojego BMS-a ?

Wojtku czyli są takie BMSY? pracujące w kilku zakresach napięciowych i dostosowujące napięcie odcięcia dynamicznie?
Czy mogę podać link do aukcji? bo tylko mam takie dane o produkcie.

BMS NA 48V 13S - Pierwszy

BMS 48V 13S - Drugi

W drodze są jeszcze dwa egzemplarze 24V i 48V. Jakby okazało się że mogę instalować np. jeden BMS sprawdzony kupiony na 48V i mogący pracować na każde napięcie to byłoby rozwiązanie jednego mojego problemu z wieloma bateriami.

Ale myślałem też o tym (z komunikacją BT), a możecie napisać jakiej funkcji szukacie by sprawdzić czy może pracować na różnych napięciach?
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 16 Lis, 2017   

Witt napisał/a:

Czy mogę podać link do aukcji? bo tylko mam takie dane o produkcie.

BMS NA 48V 13S - Pierwszy

BMS 48V 13S - Drugi


W obu brak jest informacji że są na rózna ilosć S. To proste dedykowane BMS na określoną ilośc S. Szukaj takich co jest napisane np 10S-13 S, lub 7S-13S.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

Witt napisał/a:
...
BMS 48V 13S - Drugi
...

Z moich doświadczeń to podobne BMSy, gdzie nie wszystkie wyjścia zostały wykorzystane (brak elementów, uniwersalna plytka pod różne ilośći S) pracują na mniejszej liczbie S od deklarowanej.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
Witt 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 60
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 17 Lis, 2017   

WojtekErnest napisał/a:

W obu brak jest informacji że są na rózna ilosć S. To proste dedykowane BMS na określoną ilośc S. Szukaj takich co jest napisane np 10S-13 S, lub 7S-13S.


Czyli jak rozumiem są. Próg odcięcia wówczas realizowany przez BMS ustawia sobie BMS dynamicznie?
_________________
http://blog.urremote.com/...ycle-fast.html.

Dla początkujących: http://www.electricbike.c...throttle-motor/
Ostatnio zmieniony przez Witt Sob 18 Lis, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 18 Lis, 2017   

Witt napisał/a:

Czyli jak rozumiem są. Próg odcięcia wówczas realizowany przez BMS ustawia sobie BMS dynamicznie?

Próg odcięcia w typowych BMS jest kontrolowany na każdym segmencie na U min i U max a nie na sumie napięć. Czyli po przekroczeniu na którymkolwiek segmencie winien odcinać albo ładowanie albo rozładowanie. No i oprócz tego czy na pewno działa balansowanie na każdym, bo to nie jest takie oczywiste.
Dlatego podchodzę z nieufnością do takich modeli w których producent wprost nie podaje zakresu S-ów, lecz jedynie jeden. Oczywiscie nie brak jest potwierdzeń że niektóre działąją na mniejszej ilości S, ale czy wszystko i pewnie ??
Nie wiem, trzeba sprawdzić każdy egz, bo można się naciąć. A to jednak ma chronić aku a nie przyczyniać się do jego uszkodzenia, bo nam się wydaje że dobrze działa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group