|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik (chiński) 800W 64V rozkręcony |
Autor |
Wiadomość |
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017 Sterownik (chiński) 800W 64V rozkręcony
|
|
|
Właśnie rozkręciłem swój sterownik (stosowany do przekładniowego mxus) w celu obniżenia mocy, bo mxus ma z 400W i obejrzenia. Moc już obniżyłem - przeciąłem jeden z drutów pomiarowych, natomiast z kondensatorami to niespodzianka, te na wejściu zasilania, czarne 3szt, mają 63V, a na tabliczce sterownika widnieją napięcia: 48V,60V,64V i ja to zasilałem z około 67V - 16s po naładowaniu. Pomyłka chińczyków z tymi kondensatorami?
Kondesatory przy mosfetach(brązowe) po 80V/220uF.
Mosfety: FBM100N80 x15szt. (zaskoczenie)
Tak pozatym sterownik ładniepracuje, ruszanie płynne.
Szukałem kondesatorów zamiennych, niestety znalazłem tylo jeden 160V/100uF.
sterownik chinski 800W2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 614 raz(y) 163,42 KB |
sterownik chinski 800W.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 798 raz(y) 228 KB |
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017
|
|
|
Było blisko warii. Mogły sie uszkodzoc.
Są kondzie na rynku na 100V wiec moze warto podmienic. |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Pią 02 Cze, 2017
|
|
|
Kondensatory wymienione, dałem 3x100V 330uF.
Prezentuje 2 zdjęcia z nazwami wyprowadzeń sterownika. Ktoś może objaśnić dokładniej? Chodzi dokładniej o:
1.Cruise Function - czy to jest ogranicznik do 25km/h? trzeba zewżeć i to wszystko?
2. Three speed push button - jakiś selektor prędkości?
3. Power 350W only - czyli trzeba podłączyć drugą manetke lub zrobić sobie przełącznik sygnałowego przewodu, aby działało to pod jedną manetka i będzie ograniczenie do 350W ?
4. Burglary power - niewiem
5. Ten przecięty drut pomiarowy, teraz jest problem, bo czasem przydałaby mi sie pełna moc i mam chyba dwie opcje, albo zrobić wyprowadzenia z tego drutu na zewnętrzny włącznik, albo poprostu bede właczać ogranicznik do 350W jak w punkcie 3, więc drut pomiarowy w celu obniżenia mocy niepotrzebnie przecinałem.
6. Jakie maksymalne napięcie do tego sterownika można? z 75V, czy trzeba będzie wymienić któryś rezystor na większą rezystancje, przy stabilizatorze podającego napiecie na procesor itp.
48V to 64V 800W Electric Bicycle E-bike Scooter Brushless DC Motor Speed Controller2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 678 raz(y) 163,25 KB |
48V to 64V 800W Electric Bicycle E-bike Scooter Brushless DC Motor Speed Controller.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 785 raz(y) 199,06 KB |
|
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017
|
|
|
1. to chyba tempomat
2.. to wybór 3 mocy 80/100/120% mocy
3. nie wiem, choć mam identyczny sterownik to u mnie w opisie brak tego
4. To zasilanie alarmu
Ja drutu nie przecinałem tylko wylutowałem, ale teraz go wlutuje, bo potrzebuje full mocy. Dodatkowo w moim jest miejsce na 3 drut pomiarowy w celu zwiększenia mocy sterownika.
Muszę sprawdzić u mnie kondensatory, gdzie kupiłeś te na 100V?
U mnie kondensatory również 63v 470uf
Pytanie z jakim pinem połaczyć eabs?
Fabrycznie nie mam wyprowadzonego kabelka.
Co może oznaczać pin FDH i SD? |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017
|
|
|
Kondensatory z allegro 470uF 100V lub 330uF 100V jakie wolisz. Na 80V niepamiętam czy są. Są troche wyższe, ale daje sie płytke opuścić i jest luz.
Czyli musze sobie drut zlutować i teraz mam dylemat:
sterować ograniczaniem mocy przez:
1.Speed push button
2.Czy przez Three gear variable speed (pink, black, orange) - co to dokładnie jest? można to podłączyć pod manetke tak jak handle?
Instrukcje fabryczną mam dokładnie taką jak na zdjęciu.
Nie używam eabsów, ani nie mam też hali podłączonych, a zasilanie mam załączane XT60 - kabelek stacyjkowy jest na stałe do plusa, za pomocą mojego antybłyskowego wynalazku(przytykam to i po chwili, normalnie łącze).
przeciw blyskowe.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 484 raz(y) 51,88 KB |
instrukcja 800W 64V.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 480 raz(y) 155,16 KB |
|
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Pytanie do kogoś doświadczonego w elektronice sterowników, czy te dwa malutkie piny oznaczone jako 60V1 i obok eabs to są zworki do połączenia i aktywowania funkcji?
|
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Ten selektor prędkości - three gear variable speed, działa jak funkcja timingu w regulatorach modelarskich, co mają zwykle wybór low, med i high, czyli działa to na zasadzie zmiany kąta wyprzedzenia w sterowaniu silnikiem i przez to można osiągać rózne maksymalne prędkości. Natomiast odnośnie ograniczenia mocy, to chyba zrobie wyprowadzenie kabelków od drutu pomiarowego na wyłącznik do obudowy sterownika, a po drugiej stronie przełącznik 3-pozycyjny do tego 'timingu'.
Gdzie ty masz miejsce na trzeci drut pomiarowy? masz tak jak u mnie.
Odpowiedzi do eabsa nie znam, może ktoś. |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Tak, kojarzyłem o dodatkowych otworach ale nie jest to miejsce na dodatkowy drut.
Dopiero jak rozebrałem i lutowałem to widziałem że palnąłem babola |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017
|
|
|
Prawie zrobione, nie chce sie dokończyć :P
|
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
Czy EABS łączymy z masą w celu aktywowania funkcji?
Ktoś coś podpowie? |
|
|
|
|
KrzysiekEV
stażysta KrzysiekEV
Pomógł: 14 razy Wiek: 48 Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 148 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017
|
|
|
W moim małym 6-mosfet EABS na stałe zlutowałem w sterowniku z brake-lov , tym co do klamek hamulca idzie zwykle , do masy nie działał. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017
|
|
|
Po analizie i paru eksperymentach wydaje się że jest to sterownik idealny w swojej klasie cenowej.
Dostępne funkcje:
Tempomat
Wsteczny bieg (tylko silniki DD)
Manetka
PAS
EBS
Hamulec low i high
Hall/bezhall
3speed
Samonauka
Ogranicznik prędkości
Po wymianie kondensatorów sterownik pracuje na napięciu do 72v.
Po modyfikacjach rezystora do regulacji punktu odcięcia przy stacyjce sterownik obsługuje napięcia 24v, 36v, 48v, 60v 72v.
Za pomocą bocznika można regulować moc, chociaż nie ma raczej potrzeby, oryginalnie sterownik obsłuży większość mocnych silników, a do słabszych można kupić sterowniki 350W-500W. Firma FOCAN oraz XLD też robi dość rozbudowane płytki tylko nie wyprowadza kabelków do wszystkich funkcji.
Podsumowując: urządzenie proste, tanie, a przy tym wypasione w funkcje i uniwersalne aż do bólu |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
pabblo_pl
stażysta
Dołączył: 08 Lis 2016 Posty: 142 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017
|
|
|
Kolego przenikanie podpowiedz jak w tym sterowniku uaktywnić E-abs?
Na jakiej zasadzie działa ogranicznik prędkości i jak go uzyskać?
Dziś zrobiłem pierwsze próby na tym sterowniku i silniku mxus v2 3T, bardzo ładnie to pracuje. Odzysk uaktywniłem lutując zworki V1 60 V i chyb działa bo jak jestem rozpędzony to na wyświetlaczu widzę przyrosty przy hamowaniu. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017
|
|
|
Ogranicznik do 25 km to XS, zwieramy do masy. EBS nie podłączałem, zauważyłem tylko, że jest i wymieniłem wśród funkcji. Też zapewne zwierany do masy, jak większość funkcji. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
smekes
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 85 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017
|
|
|
Ten żółty transformatorek to element układu przetwornicy zasilającej procesor itp. lub poprostu pojedyńczy element obniżający napięcie dla procesora? Bo coś za duży jak dla zasilania czegoś takiego jak procesor. Wystarczyła by mini przetwornica. Cenna informacja do jakiego napięcia pracuje ten sterownik, a po przekroczeniu co sie dzieje?
Ciekawy jestem też co by było gdybym dorzucił (zewnętrzenie) tak jeszcze z 3000uF. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|