ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik (chiński) 800W 64V rozkręcony
Autor Wiadomość
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017   Sterownik (chiński) 800W 64V rozkręcony

Właśnie rozkręciłem swój sterownik (stosowany do przekładniowego mxus) w celu obniżenia mocy, bo mxus ma z 400W i obejrzenia. Moc już obniżyłem - przeciąłem jeden z drutów pomiarowych, natomiast z kondensatorami to niespodzianka, te na wejściu zasilania, czarne 3szt, mają 63V, a na tabliczce sterownika widnieją napięcia: 48V,60V,64V i ja to zasilałem z około 67V - 16s po naładowaniu. Pomyłka chińczyków z tymi kondensatorami?
Kondesatory przy mosfetach(brązowe) po 80V/220uF.

Mosfety: FBM100N80 x15szt. (zaskoczenie)
Tak pozatym sterownik ładniepracuje, ruszanie płynne.
Szukałem kondesatorów zamiennych, niestety znalazłem tylo jeden 160V/100uF.

sterownik chinski 800W2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 153 raz(y) 163,42 KB

sterownik chinski 800W.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 135 raz(y) 228 KB

 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 507
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 28 Maj, 2017   

Było blisko warii. Mogły sie uszkodzoc.
Są kondzie na rynku na 100V wiec moze warto podmienic.
 
 
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 02 Cze, 2017   

Kondensatory wymienione, dałem 3x100V 330uF.
Prezentuje 2 zdjęcia z nazwami wyprowadzeń sterownika. Ktoś może objaśnić dokładniej? Chodzi dokładniej o:
1.Cruise Function - czy to jest ogranicznik do 25km/h? trzeba zewżeć i to wszystko?
2. Three speed push button - jakiś selektor prędkości?
3. Power 350W only - czyli trzeba podłączyć drugą manetke lub zrobić sobie przełącznik sygnałowego przewodu, aby działało to pod jedną manetka i będzie ograniczenie do 350W ?
4. Burglary power - niewiem
5. Ten przecięty drut pomiarowy, teraz jest problem, bo czasem przydałaby mi sie pełna moc i mam chyba dwie opcje, albo zrobić wyprowadzenia z tego drutu na zewnętrzny włącznik, albo poprostu bede właczać ogranicznik do 350W jak w punkcie 3, więc drut pomiarowy w celu obniżenia mocy niepotrzebnie przecinałem.
6. Jakie maksymalne napięcie do tego sterownika można? z 75V, czy trzeba będzie wymienić któryś rezystor na większą rezystancje, przy stabilizatorze podającego napiecie na procesor itp.

48V to 64V 800W Electric Bicycle E-bike Scooter Brushless DC Motor Speed Controller2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 82 raz(y) 163,25 KB

48V to 64V 800W Electric Bicycle E-bike Scooter Brushless DC Motor Speed Controller.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 66 raz(y) 199,06 KB

 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 138
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017   

1. to chyba tempomat
2.. to wybór 3 mocy 80/100/120% mocy
3. nie wiem, choć mam identyczny sterownik to u mnie w opisie brak tego
4. To zasilanie alarmu
Ja drutu nie przecinałem tylko wylutowałem, ale teraz go wlutuje, bo potrzebuje full mocy. Dodatkowo w moim jest miejsce na 3 drut pomiarowy w celu zwiększenia mocy sterownika.
Muszę sprawdzić u mnie kondensatory, gdzie kupiłeś te na 100V?
U mnie kondensatory również 63v 470uf
Pytanie z jakim pinem połaczyć eabs?
Fabrycznie nie mam wyprowadzonego kabelka.

Co może oznaczać pin FDH i SD?
 
 
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 03 Cze, 2017   

Kondensatory z allegro 470uF 100V lub 330uF 100V jakie wolisz. Na 80V niepamiętam czy są. Są troche wyższe, ale daje sie płytke opuścić i jest luz.

Czyli musze sobie drut zlutować i teraz mam dylemat:
sterować ograniczaniem mocy przez:
1.Speed push button
2.Czy przez Three gear variable speed (pink, black, orange) - co to dokładnie jest? można to podłączyć pod manetke tak jak handle?

Instrukcje fabryczną mam dokładnie taką jak na zdjęciu.
Nie używam eabsów, ani nie mam też hali podłączonych, a zasilanie mam załączane XT60 - kabelek stacyjkowy jest na stałe do plusa, za pomocą mojego antybłyskowego wynalazku(przytykam to i po chwili, normalnie łącze).

przeciw blyskowe.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 53 raz(y) 51,88 KB

instrukcja 800W 64V.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 52 raz(y) 155,16 KB

 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 138
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Pytanie do kogoś doświadczonego w elektronice sterowników, czy te dwa malutkie piny oznaczone jako 60V1 i obok eabs to są zworki do połączenia i aktywowania funkcji?
 
 
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Ten selektor prędkości - three gear variable speed, działa jak funkcja timingu w regulatorach modelarskich, co mają zwykle wybór low, med i high, czyli działa to na zasadzie zmiany kąta wyprzedzenia w sterowaniu silnikiem i przez to można osiągać rózne maksymalne prędkości. Natomiast odnośnie ograniczenia mocy, to chyba zrobie wyprowadzenie kabelków od drutu pomiarowego na wyłącznik do obudowy sterownika, a po drugiej stronie przełącznik 3-pozycyjny do tego 'timingu'.
Gdzie ty masz miejsce na trzeci drut pomiarowy? masz tak jak u mnie.
Odpowiedzi do eabsa nie znam, może ktoś.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 138
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Tak, kojarzyłem o dodatkowych otworach ale nie jest to miejsce na dodatkowy drut.
Dopiero jak rozebrałem i lutowałem to widziałem że palnąłem babola ;)
 
 
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017   

Prawie zrobione, nie chce sie dokończyć :P

 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 138
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

Czy EABS łączymy z masą w celu aktywowania funkcji?
Ktoś coś podpowie?
 
 
KrzysiekEV 
stażysta


Pomógł: 14 razy
Wiek: 43
Dołączył: 23 Kwi 2013
Posty: 144
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Wto 06 Cze, 2017   

W moim małym 6-mosfet EABS na stałe zlutowałem w sterowniku z brake-lov , tym co do klamek hamulca idzie zwykle , do masy nie działał.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 17 Cze, 2017   

Po analizie i paru eksperymentach wydaje się że jest to sterownik idealny w swojej klasie cenowej.
Dostępne funkcje:
Tempomat
Wsteczny bieg (tylko silniki DD)
Manetka
PAS
EBS
Hamulec low i high
Hall/bezhall
3speed
Samonauka
Ogranicznik prędkości

Po wymianie kondensatorów sterownik pracuje na napięciu do 72v.
Po modyfikacjach rezystora do regulacji punktu odcięcia przy stacyjce sterownik obsługuje napięcia 24v, 36v, 48v, 60v 72v.
Za pomocą bocznika można regulować moc, chociaż nie ma raczej potrzeby, oryginalnie sterownik obsłuży większość mocnych silników, a do słabszych można kupić sterowniki 350W-500W. Firma FOCAN oraz XLD też robi dość rozbudowane płytki tylko nie wyprowadza kabelków do wszystkich funkcji.

Podsumowując: urządzenie proste, tanie, a przy tym wypasione w funkcje i uniwersalne aż do bólu :)
_________________
Hase Kettwiesel Goldenmotor 60V/3kW
Hase Kettwiesel Magic Pie 60V/2kW
Sun EZ3 USX HD Bestmotor 48V/500W
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 138
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 18 Cze, 2017   

Kolego przenikanie podpowiedz jak w tym sterowniku uaktywnić E-abs?
Na jakiej zasadzie działa ogranicznik prędkości i jak go uzyskać?

Dziś zrobiłem pierwsze próby na tym sterowniku i silniku mxus v2 3T, bardzo ładnie to pracuje. Odzysk uaktywniłem lutując zworki V1 60 V i chyb działa bo jak jestem rozpędzony to na wyświetlaczu widzę przyrosty przy hamowaniu.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 345
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Ogranicznik do 25 km to XS, zwieramy do masy. EBS nie podłączałem, zauważyłem tylko, że jest i wymieniłem wśród funkcji. Też zapewne zwierany do masy, jak większość funkcji.
_________________
Hase Kettwiesel Goldenmotor 60V/3kW
Hase Kettwiesel Magic Pie 60V/2kW
Sun EZ3 USX HD Bestmotor 48V/500W
 
 
smekes 
młodzik



Dołączył: 29 Wrz 2016
Posty: 64
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017   

Ten żółty transformatorek to element układu przetwornicy zasilającej procesor itp. lub poprostu pojedyńczy element obniżający napięcie dla procesora? Bo coś za duży jak dla zasilania czegoś takiego jak procesor. Wystarczyła by mini przetwornica. Cenna informacja do jakiego napięcia pracuje ten sterownik, a po przekroczeniu co sie dzieje?
Ciekawy jestem też co by było gdybym dorzucił (zewnętrzenie) tak jeszcze z 3000uF.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!