ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacja ładowarek dedykowanych do Litowców
Autor Wiadomość
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

Mój pakiet to 14s5p 9,5-10Ah, cały z mieszanki laptopowych ogniw.

Mały prąd raczej nic nie da, bo z uwagi na zasadę działania tego balansera to ten brakujący 1V musi skądś wlecieć, inaczej ciągle będzie ta sama sytuacja. Ładowarka również sama kończy proces ładowania więc nawet jakbym zostawił to wszystko na noc to i tak by to nic nie dało. Może w ładowarce wystarczy jakaś wymiana pojedynczego rezystora lub innego elementu? Problem w tym, że nie znam się zbytnio na elektronice i nie mam pojęcia co należałoby zmienić.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Alternatywą jest obniżenie progu napięcia balanserów - jesli masz regulację, która pozwoli ustawić np 4,13-4,15. Jaka jest wytrzymałość prądowa tego balansera ?
Bo teraz ten balanser prawie nie działa.
W każdym razie jeśli podniesiesz napięcie to sprawdz jaki jest prąd ładowania w okolicach 4,17 V, czyli wtedy gdy juz jest faza ładowarki CV.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Wojtek ale jak ty bys chcial zmienic napiecie balansera? Trzeba by tam bylo wymienic 16 ukladow scalonych ktorych w polsce dostaniesz tylko wlasnie na 4.2V, 4.1 to chyba tylko na zamowienie od producenta i pewnie przy zamowieniu min tysiaca sztuk. Jakby to bylo takie latwe to kazdy by zmienial swoj balancer lub BMS na 4.1 bo ida za tym fajne korzysci.
Napewno musi byc sposob aby podwyzszyc napiecie tej ladowarki tylko trzeba zlokalizowac rezystor ktory tym steruje.
 
 
maniekrox 
prezes
maniekrox


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 26 Sie 2014
Posty: 909
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Może zbudować sobie zewnętrzny balanser na 4,1V? Kiedyś widziałem ten artykuł, ale nie wiem jakby się sprawdził.

http://mdiy.pl/bardzo-pro...o-ogniw-li-ion/
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 794
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Po czesku nazywa się to "omezovač" - używam takich od lat z dobrym skutkiem.
Omezovač
 
 
Sniffles 
początkujący


Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

WojtekErnest napisał/a:
Alternatywą jest obniżenie progu napięcia balanserów - jesli masz regulację, która pozwoli ustawić np 4,13-4,15. Jaka jest wytrzymałość prądowa tego balansera ?
Bo teraz ten balanser prawie nie działa.
W każdym razie jeśli podniesiesz napięcie to sprawdz jaki jest prąd ładowania w okolicach 4,17 V, czyli wtedy gdy juz jest faza ładowarki CV.


Wytrzymalosc pradowa tego balansera to 1,5A na kazda cele. Jesli chodzi o regulacje to tak jak qaz nizej napisal nie ma takiej mozliwosci. Prad ladowania przy 57,8V jest juz prawie zerowy.

maniekrox napisał/a:
Może zbudować sobie zewnętrzny balanser na 4,1V? Kiedyś widziałem ten artykuł, ale nie wiem jakby się sprawdził.

http://mdiy.pl/bardzo-pro...o-ogniw-li-ion/

Tez widzialem ten artykul, ogolnie bardzo fajne teksty sa na tej stronie i mysle, ze by sie to sprawdzilo ale przy kilku celach szeregowo a nie 14, wole wykorzystac obecny balanser a poza tym ja chce te ogniwa ladowac 4,2V, az tak mi ich nie szkoda zeby ladowac do 4,1V. Najchetniej wlasnie bym wymienil jakis rezystor w obecnej ladowarce, ale zeby sie dostac do plyty PCB tej ladowarki to musze rozcinac jej aluminiowa obudowe, bo radiatory sa do niej przyklejone jakims bardzo mocnym klejem. No i tez nie ma pewnosci, ze taka operacja sie powiedzie i niczego przy okazji nie rozwale.
Niedawno widzialem inny tekst z tej strony dotyczacy budowy taniej ladowarki wlasnie do ebajka: http://mdiy.pl/ebike-budo...y-cccv-10s-13s/ . Co o tym sadzicie? Czy takie cos ma prawo dzialac? Niestety moja wiedza nie jest wystarczajaco duza aby zrozumiec jak takie polaczenie zasilaczy i tej przetwornicy dziala. Jesli ma to sens to moze zamiast kupowac ladowarki do naszych ebajkow za kilkaset PLN lepiej byloby wykorzystac wlasnie takie uzywane i markowe zasilacze do laptopow?
 
 
bloodyopel 
szef
Krystian


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 1175
Skąd: Słupca k.Konina
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

Propos mdiy, od kilku dni cała seria poradników o budowie ebike wlatuje:
http://mdiy.pl/rower-elek...owa-od-podstaw/
_________________
Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 17 Sie, 2016   

qaz33 napisał/a:
Wojtek ale jak ty bys chcial zmienic napiecie balansera? Trzeba by tam bylo wymienic 16 ukladow scalonych ktorych w polsce dostaniesz tylko wlasnie na 4.2V,

Stąd pytanie czy nie jest to balanser z regulacją progu, jak te oparte w kilku odmianach "omezowacze".
Jeśli jest na sztywno 4,20 to oczywiście pozostaje tylko podwyższenie napięcia całości, bo teraz zasilacz nie jest dostosowany do progów balansera, czyli w praktyce nie działa.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 14 Cze, 2017   

Pozwolę sobie odgrzać kotleta.
Z ładowarki 16s 3.5 A potrzebowałem ustawić na 15s, czyli zmniejszyłem na 63V czyli 15x4.2V.
Pozostałych potencjometrów nie ruszałem.
Mierzone bez obciążenia, gdyż teraz dopiero ładuje pakiet.
Czy to wszystko co musiałem zrobić żeby ładowarka nadawała się na 15S?
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 15 Cze, 2017   

Co zrobiłem źle?
Ładowarka wyłącza się przy 61.6V, po odłączeniu baterii i wyłączeniu z prądu i ponownym załączeniu podaje chwilę 63V i znów przechodzi w spoczynek.
Cały czas świeci się zielona dioda nr2.
Ładowarka GT240WJ 67.3V zmniejszone na 63V pod 15S.
Ktoś coś podpowie?
 
 
sambor 
młodzik


Dołączył: 05 Kwi 2017
Posty: 79
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Ja bym spróbował podnieść na 63V pod obciążeniem, nie sugerować się napięciem bez obciążenia. Włączył bym, obserwował kiedy przechodzi w fazę constant voltage i kiedy się wyłącza całkiem.
 
 
pabblo_pl 
stażysta


Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 142
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 19 Cze, 2017   

Raczej dostałem uszkodzoną ładowarkę, mierzyłem i ustawiłem pod obciążeniem 63V.
Nic to nie dało, dodatkowo ładowarka sygnalizowała zieloną diodą że naładowany.
Po wyjęciu i zmierzeniu na ładowarce 43V, restart z sieci i ładowarka znów ładuje.
I w kółko tak samo, przestaje ładować, restart i ładuje.
Kupiona w E-baiker.pl, dziś przyszła ładowarka od Tas i dział ok, naładowała do 63V i wyłączyła się, bms balansuje bo widać po diodach na bms.
Dodatkowo chinczyk nie zacisnął uziemienia i na ładowarce zrobiło zwarcie, dwa elementy do wymiany a ja w plecy 250 zł, bo gwarancji nie uznają.
Tyle w temacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group