|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
TESLA -pakiet akumulatorów na ogniwach 18650 |
Autor |
Wiadomość |
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Mega ciekawy ten wykres napiec.
Można by się pokusić o taką interpretację, że ten wykres udowadnia wpływ temperatury na żywotność, a skoro tak wiele trudu firma włozyła w walkę z nią to jest to czynnik o ogromnym znaczeniu. Wyraźnie widać pakiety po 6s, z czego zawsze 3 środkowe sekcje każdego pakietu mają najwyższe napięcie, czyli najmniejszą pojemność. Można by to powiązać z typowym zjawiskiem grzania się aku "od środka" |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Przychodzi mi odrazu na myśl taki widok
Zrobić takie chłodzenie na pakiecie a w boczkach ramy kratkę ażurową dla przepływu powietrza. Poszła precz wodoodporność
P.S - U tesli jest to tak
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
Znalazlem taki artykul pokazujacy analize degradacji baterii w teslach. Jak narazie trend jest obiecujacy. Ledwie 5% spadku pojemnosci po 200tys mil. Ale co ciekawsze to fakt ze tesle ktore czesciej byly podlaczane pod super ladowarki maja mniejsza degradacje niz te ktore czesciej sa ladowane w domowym garazu malym pradem. Probuja to wyjasnic faktem ze krotkotrwale ogrzewania czasami jednak pomaga baterii ale chyba do konca sami tego nie rozumieja. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Cze, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | ..Wyraźnie widać pakiety po 6s, z czego zawsze 3 środkowe sekcje każdego pakietu mają najwyższe napięcie, czyli najmniejszą pojemność. Można by to powiązać z typowym zjawiskiem grzania się aku "od środka" |
Dokładnie tak, temperatura ogniw ma wymierny wpływ na żywotność. I jak widać nawet wyrafinowane systemy ogrzewania i chłodzenia Tesli, nie są w stanie wyrównać różnic temperatur. Ich 8-mio letnia gwarancja na aku, jest wg mnie przy okazji spowodowana tym że po pierwsze mają monitoring zachowania się każdej 16-tki w duzym okresie czasu. Widzą serwisowo że moduł nn jest stale słabszy itp. No i na koniec mogą ten moduł wymienić na inny serwisowy a nie cały akumulator. Wg mojej wiedzy mają specjalne moduły serwisowe na ten cel, różniące się (zapewne) pojemnością i datą produkcji, tak aby wymiana np w 7 roku gorszego modułu nie była na "nówkę sztukę" .
A naprawa gwarancyjna nie przedłuża tego 8-mio letniego okresu.
Zresztą schodząc 'na nasze podwórko' każdy z nas który miał w ręku uszkodzone pakiety rowerowe, spotyka się z padniętymi segmentami które też są w środku. Tam powinny być lokowane termistory i prowadzona jakaś analiza temperatury. Inna kwestia to serwis zgrzanych pakietów, to problem który po kilkunastu mies będzie dotykał tych, którzy przeciązają, przegrzewają swoje aku. Stąd monitoring przynajmniej napięcia na segmentach, po rozładowaniu, w trakcie ładowania jest przynajmniej co jakiś czas b. wskazany. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|