ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Kelly controller - Internal reset
Autor Wiadomość
tommuspl 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Kraków
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   Kelly controller - Internal reset

Cześć,

niedawno pisałem do was z prośbą o pomoc doboru sterownika do silnika 8000W 273 50H V3. Nominalna moc 8000 a w peak 12000. Finalnie wybór padł na sterownik Kelly Controller KLS 7275h.

Kiedy w końcu doszło do testowania silnik wraz ze sterownikiem pojawił się problem. Na samym początku silnik był nieobciążony, limit prądu z baterii był ustawiony na 30% i silnik ładnie kręcił się na biegu jałowym. Jednak wraz ze wzrostem obciążenia, w pewnym momencie coś w sterowniku kliknęło i silnik przestał się po chwili kręcić. Za to sterownik zaczął nadawać sygnał błędu Internal reset (3,2):

May be caused by some transient fault condition like a temporary over-current, momentarily high or low battery voltage. This can happen during normal operation.


Silnik zasilany jest z pakietu ogniw litowo jonowych, napięcie nominalne 60V. W BMS ustawiony był limit prądu na 50A. Taki prąd nie popłynął, ponieważ w historii zdarzeń BMS nie komunikuje tego.

Jak ponownie uruchomię sterownik to komunikacja ze sterownikiem jest ok, nie ma żadnych błędów do momentu kiedy przekręcę manetkę. Wtedy ponwownie sygnalizowany jest komunikat błędu Internal reset. Jak mam przekręconą manetkę to coś z kolei klika w silnik, macie podejrzenia co to może być.

Jeżeli ktoś ma jakąkolwiek wskazówkę jak ten problem rozwiązać to będę za to bardzo wdzięczny.

W załączniku podsyłam aktualny etap projektu.
Ostatnio zmieniony przez tommuspl Nie 25 Cze, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

moze zbyt duzy drop napiecia baterii i sterownik tego nie toleruje? Jaki to BMS? Moze niekoniecznie trzeba mu ufac ze wskazaniami chwilowych szpilek
 
 
tommuspl 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Kraków
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Bms to Tiny BMS s516 - 150A/750A

link:
Kod:
https://www.energusps.com/shop/product/tiny-bms-s516-150a-750a-36


Nawet jak próbuję teraz zakręcić nieobciążonym silnikiem, to tylko coś stuka w silniku i nie chce się kręcić. Jakby to było spowodowane spadkiem napięcia to silnik nie kręciłby się wcześniej.

Możliwe, że BMS nie wykrył szpilek prądu, lecz regulacja była dość płynna więc nie było powodu do ich powstawania.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

A probowales podlaczyc ten sterownik bez BMSa?
 
 
tommuspl 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Kraków
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Nie, nie próbowałem. Wiesz, BMS sobie steruje pracą baterii i z baterią jest wszystko ok, problemów raczej szukam w sterowniku, ewentualnie w silniku.
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Na twoim miejscu wyeliminowalbym najpierw ewentualnosc wady BMSa aby byc tego pewien. On jest strasznie maly jak na 150A, a sprawdzic to kwestia przelozenia jednego kabla. Silnik mozesz latwo sprawdzic mierzac rezustancje i indukcje kazdej fazy
 
 
tommuspl 
początkujący


Dołączył: 18 Mar 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa/Kraków
Wysłany: Nie 25 Cze, 2017   

Sprawdzone, po odłączeniu BMS sterownik z silnikiem zachowuje się niestety tak samo.

Problem rozwiązany:

Po sprawdzeniu miernikiem, okazało się, że tranzystor w jednej fazie jest uszkodzony. Co najmniej jeden z tranzystorów miał urwane nóżki.





 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Super. Jaka baterie chcesz mu zapodac?
Koniecznie pokaz pozniej filmiki z jazdy :D
 
 
maki1000 
młodzik


Dołączył: 24 Maj 2017
Posty: 77
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Pon 26 Cze, 2017   

Piękna maszyna. Dawaj jakieś nowe fotki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group