|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Giant Yukon FX 1 plus Rock Shox BOXXER |
Autor |
Wiadomość |
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017 Giant Yukon FX 1 plus Rock Shox BOXXER
|
|
|
Witam.
Zwracam się z pytaniem o zasadnosc takiego połączenia, a mianowicie ramy
Giant Fx1 plus amor dwupołkowy BOXXER.
Mam mozliwosc nabyc ten amor po koleżeńskiej cenie i nie wiem czy znajdzie on faktycznie zastosowanie w elektryku.
Zakładajac baterie około 5kg, plus skrzynia i drobnica w okolicy sumarycznie 7-8kg pytanie czy taki skok w ogole sie przyda do agresywnej jazdy po wertepach miejskich.
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Zniszczysz geometrie roweru, chyba że dasz gigantyczny sag to będzie miało sens. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
1-geometria poleci
2-glowka ramy za slaba do tak dlugiego widelca |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Bez sensu ale jeśli masz w dobrym stanie po pieniądzach (poniżej 1000zł za młody w dobrym stanie) to kup. Najwyżej pęknie rama to sobie kupisz jakiegoś Gianta DH czy coś innego z sensem Ale ogólnie to głupota i do takiej ramki max 130mm |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Nie jestem demonem w rowerach "górskich" stad własnie pytam Was.
Nie znam dokładnie modelu tego dwupołkowca (mam go dopiero dostac).
To nie jest ten ze zdjęcia - załączyłem poglądowe.
Jedyne co wiem to na pewno jest to juz wiekowy model (ponad 6 letni).
Byc moze nie ma tak pokażnego skoku jak teraźniejsze ? (podobno maja 200mm).
Szczerze to myslałem ze długosci maja takie same wszystkie tylko ze skokiem sie róznią.
Ori w giancie ma 100mm.
Czy mozliwe ze jakoze juz starszy model tego boxxera, to skok ma mniejszy i geometria mniej poleci ?
Pytam bo powiem otwarcie - zjadła mnie próżnosc. Podoba mi sie wygląd takiego amora i chciałem go miec na moim pelikanie. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Skok nie równa się długość, Marzocchi miały na przykład wysokie korony i były dłuższe Jak chcesz bo Ci się podoba i nie latasz nie wiadomo jak to kup i zakładaj. Popsujesz geometrie ale nie będzie to jakaś tragedia a komfort jazdy wzrośnie Nie ma się czego bać, nie takie rzeźby robiono Jak będzie dobrze pracował to sobie zostawisz do następnej konstrukcji czy innej ramy |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Skok nie równa się długość, Marzocchi miały na przykład wysokie korony i były dłuższe Jak chcesz bo Ci się podoba i nie latasz nie wiadomo jak to kup i zakładaj. Popsujesz geometrie ale nie będzie to jakaś tragedia a komfort jazdy wzrośnie Nie ma się czego bać, nie takie rzeźby robiono Jak będzie dobrze pracował to sobie zostawisz do następnej konstrukcji czy innej ramy |
Od razu mi sie podoba to co napisałes. Potrzebowałem zeby w koncu ktos tak to powiedział
czytaj: doszukał sie i uzasadnil tą profanacje
Ale jeszcze nawiąze do tej geometrii.
Rozumiem, ze chodzi o podniesienie sie przodu, poniewaz boxxer ustawiony poprawnie bedzie dłuzszy od serii ?
Ktos tez napisał ze jazda z nim złamie rame. Ma to spowodowac wiekszy cieżar amora, czy wieksze siły działajace na rame przez wieksze ramie (nadal powodem dłuzszy lag przy wysunieciu)
Bede wdzieczny za pomoc |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
postaw swój rower na płaskim, potem wrzuć coś co ma 10cm wysokości pod przednie koło- tak będzie wyglądał z boxxerem. podnosząc przód, kąt z 70kilku stopni ucieka mocno w kierunku 60stopni, baza kół sie wydłuża. i teraz skaczesz hopke i spadasz na płasko, ten długi widelec tworzy długą dźwignie (gdyby widelec był bardziej pionowy to nie byłoby takich sił rozrywających) a tak dźwignia robi swoje. Kolejna kwestia to rozłożenie masy, dzwigając przód masa idzie na tył, a tylnie koło nie lubi praktycznie całego ciężaru na sobie, bo kapcie gwarantowane, łożyska pójdą szybciej itp |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Mnie też tak wszyscy straszyli. Od 2 lat jeżdżę na dwupółce i jest wszystko w porządku. Zrobione ok. 5000km po górach. Opony nabija się do 3,5 bara i nie ma problemów z kapciami. Kierownica jest wyżej, jeździ się dużo wygodniej. Na pewno polecam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|