ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Giant Yukon FX 1 plus Rock Shox BOXXER
Autor Wiadomość
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   Giant Yukon FX 1 plus Rock Shox BOXXER

Witam.

Zwracam się z pytaniem o zasadnosc takiego połączenia, a mianowicie ramy
Giant Fx1 plus amor dwupołkowy BOXXER.
Mam mozliwosc nabyc ten amor po koleżeńskiej cenie i nie wiem czy znajdzie on faktycznie zastosowanie w elektryku.
Zakładajac baterie około 5kg, plus skrzynia i drobnica w okolicy sumarycznie 7-8kg pytanie czy taki skok w ogole sie przyda do agresywnej jazdy po wertepach miejskich.



 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Zniszczysz geometrie roweru, chyba że dasz gigantyczny sag to będzie miało sens.
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

1-geometria poleci
2-glowka ramy za slaba do tak dlugiego widelca
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Bez sensu ale jeśli masz w dobrym stanie po pieniądzach (poniżej 1000zł za młody w dobrym stanie) to kup. Najwyżej pęknie rama to sobie kupisz jakiegoś Gianta DH czy coś innego z sensem :mrgreen: Ale ogólnie to głupota i do takiej ramki max 130mm :razz:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Nie jestem demonem w rowerach "górskich" stad własnie pytam Was.
Nie znam dokładnie modelu tego dwupołkowca (mam go dopiero dostac).
To nie jest ten ze zdjęcia - załączyłem poglądowe.
Jedyne co wiem to na pewno jest to juz wiekowy model (ponad 6 letni).
Byc moze nie ma tak pokażnego skoku jak teraźniejsze ? (podobno maja 200mm).
Szczerze to myslałem ze długosci maja takie same wszystkie ;) tylko ze skokiem sie róznią.
Ori w giancie ma 100mm.

Czy mozliwe ze jakoze juz starszy model tego boxxera, to skok ma mniejszy i geometria mniej poleci ?
Pytam bo powiem otwarcie - zjadła mnie próżnosc. Podoba mi sie wygląd takiego amora i chciałem go miec na moim pelikanie.
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Skok nie równa się długość, Marzocchi miały na przykład wysokie korony i były dłuższe :razz: Jak chcesz bo Ci się podoba i nie latasz nie wiadomo jak to kup i zakładaj. Popsujesz geometrie ale nie będzie to jakaś tragedia a komfort jazdy wzrośnie :wink: Nie ma się czego bać, nie takie rzeźby robiono :grin: Jak będzie dobrze pracował to sobie zostawisz do następnej konstrukcji czy innej ramy :razz:
 
 
Passat_EQ 
prezes


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 08 Paź 2016
Posty: 580
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017   

Mobil napisał/a:
Skok nie równa się długość, Marzocchi miały na przykład wysokie korony i były dłuższe :razz: Jak chcesz bo Ci się podoba i nie latasz nie wiadomo jak to kup i zakładaj. Popsujesz geometrie ale nie będzie to jakaś tragedia a komfort jazdy wzrośnie :wink: Nie ma się czego bać, nie takie rzeźby robiono :grin: Jak będzie dobrze pracował to sobie zostawisz do następnej konstrukcji czy innej ramy :razz:


Od razu mi sie podoba to co napisałes. Potrzebowałem zeby w koncu ktos tak to powiedział :)
czytaj: doszukał sie i uzasadnil tą profanacje :)

Ale jeszcze nawiąze do tej geometrii.
Rozumiem, ze chodzi o podniesienie sie przodu, poniewaz boxxer ustawiony poprawnie bedzie dłuzszy od serii ?
Ktos tez napisał ze jazda z nim złamie rame. Ma to spowodowac wiekszy cieżar amora, czy wieksze siły działajace na rame przez wieksze ramie (nadal powodem dłuzszy lag przy wysunieciu)

Bede wdzieczny za pomoc :)
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

postaw swój rower na płaskim, potem wrzuć coś co ma 10cm wysokości pod przednie koło- tak będzie wyglądał z boxxerem. podnosząc przód, kąt z 70kilku stopni ucieka mocno w kierunku 60stopni, baza kół sie wydłuża. i teraz skaczesz hopke i spadasz na płasko, ten długi widelec tworzy długą dźwignie (gdyby widelec był bardziej pionowy to nie byłoby takich sił rozrywających) a tak dźwignia robi swoje. Kolejna kwestia to rozłożenie masy, dzwigając przód masa idzie na tył, a tylnie koło nie lubi praktycznie całego ciężaru na sobie, bo kapcie gwarantowane, łożyska pójdą szybciej itp
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Mnie też tak wszyscy straszyli. Od 2 lat jeżdżę na dwupółce i jest wszystko w porządku. Zrobione ok. 5000km po górach. Opony nabija się do 3,5 bara i nie ma problemów z kapciami. Kierownica jest wyżej, jeździ się dużo wygodniej. Na pewno polecam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group