ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czuła manetka w skuterze
Autor Wiadomość
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   Czuła manetka w skuterze

Witam
Mam taki skuter:
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDmCuXO.html

Moim zdaniem manetka jest zbyt czuła, delikatne poruszenie powoduje gwałtowne przyśpieszenie.
Czy da się coś z tym zrobić?
Czy wymiana na inną manetkę coś pomoże?
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć nie znając jakiego typu (budowy) jest ta manetka.Opisany objaw jest charakterystyczny dla układów PAS posiadających tarczę z magnesami i czujnik halla ale to w rowerze.W twoim przypadku układu PAS raczej nie ma a rowerowa manetka,taka prawie powszechna z jednym magnesem i czujnikiem halla działa bardzo regularnie i liniowo i raczej trudno było by to zmienić bez jakiegoś uszkodzenia mechanicznego.Dlatego uważam, że powinieneś rozebrać manetkę i wizualnie sprawdzić czy obracający się wraz z manetką magnes względem nieruchomego czujnika halla jest sprawny,nie ukruszony lub poluzowany.Może też być to manetka działająca jak potencjometr który z "wiekiem" się wyrobił robiąc zwarcie czyli dając "pełną" moc i wówczas może pomóc wyczyszczenie.Generalnie bez rozebrania manetki nie da się określić przyczyn takiego stanu rzeczy.
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017   

Dziękuję za zainteresowanie.
Rozbiorę manetkę i zobaczę, manetka nie jest stara więc zużyta też nie będzie.

Manetka wygląda identyczne jak ta:
https://pl.aliexpress.com/store/product/Electric-Bicycle-Scooter-Gas-Handle-standard-ebike-twist-throttle-24V-36V-48V-60V-72V-84V-all/313864_32223215055.html?spm=2114.12010615.0.0.BomobR
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017   

Manetka z linku to standardowa "hallowa" co widać po kabelkach.Manetka jest zasilana: czerwony +5V , czarny to masa (GND) a ten trzeci chyba biały to sygnał z czujnika halla i gdy podasz na manetkę (na czerwony kabelek) 5V,czarny to "-" minus na tym trzecim powinno się płynnie pojawiać napięcie od ok.1.2V do 4.2V. Możesz to pomierzyć miernikiem bez rozbierania manetki a tylko na złączu.Jeśli takie napięcie się płynnie (wraz z obrotem manetki) pojawia to albo coś ze sterownikiem albo?...może napięcie zamiast 5V jest wyższe? tylko wtedy "padłby" czujnik halla i płynnego napięcia być nie powinno? musisz to pomierzyć miernikiem ustawionym na pomiar napięcia mierząc napięcie pomiędzy kabelkiem czarnym i tym białym (może uda się to zrobić bez rozbierania manetki na pracującym silniku z podniesionym kołem napędzanym)
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017   

A ja obstawiam nie wine manetki tylko sterownik tak agresywnie reaguje :razz: Nie wspominając o tym, że jeśli jest sterowany trapezem to rwie pewnie ładnie :grin:
 
 
PiotrW 
dyrektor


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 451
Skąd: Wawa
Wysłany: Czw 29 Cze, 2017   

podlacz na szybko inna manetke nawet kciukowa, zobacz czy bedzie jakas roznica.

Jak tak to manetka, jak nie to sterownik.

Ja mam tez skuter na podobnych podzespolach jak Acari czyli silnik QSa 48V3000W i sterownik QS4830 - u mnie dziala plynnie wszystko - jak na trapez, do plynnosci sinusa i tak nie ma co porownywac.
_________________
Moja stajnia: KARIWA 13kW, Vector lite 5kW , FALCON 14kW , HERCULES 1kW, ROMET EV1, xiaomi m365
 
 
geoorge 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 33
Skąd: Tryńcza
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Żeby dostać się do wtyczki manetki muszę odkręcać osłony, na razie nie miałem czasu.
Możliwe że to wina sterownika, jak przełączę ogranicznik prędkości na 25 km/h to manetka jest mniej czuła (trzeba więcej przekręcić by przyśpieszała jak bez ogranicznika).
Nie rozbierałem mojego sterownika, jest ładnie uszczelniony.
Ale wygląda prawdopodobnie tak:
https://endless-sphere.com/forums/download/file.php?id=63275&sid=c1e9a5ec280edff2940dfa49bc7d2017

PiotrW
Mój silnik i sterownik jest na 60V.
Rozważałem wymianę sterownika na sinus, ale na razie brak funduszy na ten cel (może kiedyś). Jak przyśpieszam to łyka około 4 kW.
Jaki masz aku? I jak u Ciebie z zasięgiem?
Sprawdzałem u siebie przy jeździe 45-50 km/h bierze około 1 kW.

Mam jeszcze jedne problem w tym skuterze.
Licznik pokazuje że przejechane jest 50 km, a w rzeczywistości przejechałem około 40 km :(
Da się to jakoś wyregulować?
 
 
deckardmst 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 177
Skąd: podkarpacie
Wysłany: Pią 30 Cze, 2017   

Tak swoją drogą kawał sterownika ! Ktoś miał styczność z takimi sterownikami w skuterach, jakieś zdjęcia środka itp ? Co to za twór.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group