Ramy custom |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Pią 15 Kwi, 2016
|
|
|
Ja w Falconie zamontowałem damper za pomocą takich kwasowych śrub m8 dodatkowo psikniętych suchym teflonem w sprayu. Wszystko wyregulowane podkładkami żeby nie było luzu i gładko chodziło
Koszt: 2zł |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Dlugas, niestety ale nie masz racji, podczas pracy zawieszenia działa zawsze siła skrętna( w miejscu mocowania dampera) w mniejszym lub większym stopniu.
To co piszesz jest możliwe tylko i wyłącznie w przypadku gdyby zawieszenie( nacisk na damper) było w lini prostej. Niestety nie jestem znawcą aż takim zawieszeń rowerowych abym znał taki przypadek co nie znaczy że takiego roweru z takim systemem nie ma
Na głupi chłopski rozum w tamtym falconie musi być tuleja ślizgowa(działająca ) bo dojdzie do czego doszło. Na oko nie widać ruchu ale w rzeczywistości jest i to duży.
To jest trochę na podobnej zasadzie jak w starych parowych lokomotywach napęd na koła, z tymże tam zataczało koła tutaj natomiast tylko ułamek koła.
Dlugas napisał/a: |
Tymczasem proszę-zobaczcie sobie w swoich maszynach jak buja się amortyzator w mocowaniu do ramy i do wahacza podczas - uginania wahacza. |
Żebyście nie musieli szukać
https://www.youtube.com/w...7bKfGA9ybi_vj32
Najpopularniejsze systemy mocowania w rowerach.
Widać że w zależności od rodzaju zawieszenia damper na tulejkach potrafi naprawdę dużo się poruszać. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 16 Kwi, 2016
|
|
|
Chyba za bardzo przykułem swoją uwagę do amortyzatorów pracujących w samochodach gdzie nie ma tulei ślizgowej tylko silentblock.
Zauważcie że podczas zmiany kąta montażu amortyzatora występuje zjawisko - albo górny ślizg pracuje więcej - dolny mniej - zmieniając kąt w lustrzanym odbiciu jest odwrotnie. Jeśli amortyzator jest zamontowany - wpisany w trójkąt równoramienny - praca w obydwu ślizgach jest taka sama - mam na myśli konstrukcje ramowe stworzone typowo dla e bajków takie jak ma Tas czy Bysiu gdzie kąt wpisania amortyzatora w trójkąt nie pochodzi z trójkąta równoramiennego. Zaważyłem że dolny ślizg pracuje wiecej niż górny - a przecież dolny jest raczej bardziej narażony na zanieczyszczenia - choćby błoto z koła.
Sam kupiłem do nowego sprzętu amortyzator w którym nie ma również tulei ślizgowej tylko silentblock. W moim przypadku (mam nadzieję) nie będzie dochodziło do zacierania tego elementu (lub co gorsza nadmiernego "wypracowywania" elementu gumowego) - bo będzie tuleja skręcona do wahacza a poprzez element gumowy będzie przekazywany ten minimalny ruch amortyzatora, choć jak ująłeś - -wcale nie mały.
Bardzo ważne jest to byśmy wzajemnie wyprowadzali sie z błędu - jeśli takowy występuje - dziękuję i przepraszam
Sam po głębszej analizie doszedłem do wniosku że to wcale nie taki mały ruch kątowy w główce ślizgu lecz całkiem całkiem...Co nie zmienia faktu że dbać o ten element trzeba wyjątkowo bardzo bo awaria amortyzacji tyłu dyskwalifikuje dalszą podróż - tak jak wydaje mi się być mogło w przypadku Tasa choc nie wiem czy musiał użyć nadzwyczajnych środków by wrócic z kobyłką do bazy |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 17 Kwi, 2016
|
|
|
Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz
Znaki na niebie i moje domysły kierują mnie ku mysli że chodzi CI o damper ale nie wiedzieć czemu piszesz o amortyzatorze.
To jest strasznie drażniące bo czytając to jest groch z kapustą...
Nie wiem w którym miejscu chodzi Ci o damper a w którym o amora( poza tym w którym wspomniałeś o aucie). |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 08 Lip, 2017
|
|
|
Cytat: |
Dlugas, mam jeszcze małą uwagę, rozróżniaj damper od amora bo tak naprawdę to nie wiem o czym piszesz |
Wow, jaki stary temat Dopiero dziś tutaj wszedłem i czytałem z zaciekawieniem
MixHaL słuchaj no! Damper z angielska na nasz ojczysty to właśnie ... Amortyzator
...Wiem, wiem tak się przyjęło
|
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 09 Lip, 2017
|
|
|
Przyjeło się że damper to damper a amortyzator to amortyzator.
Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka Czy może mówisz |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Amortyzator przedni to" fork"a tylni "rear shock" |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Pon 10 Lip, 2017
|
|
|
Cytat: | Na samochód ciężarowy chyba nie mówisz osobówka Czy może mówisz |
Jest samochód osobowy i samochód ciężarowy tak jak amortyzator przedni i amortyzator tylni każdy wie o co chodzi, po co szukać dziury w całym a nie każdy musi znać "profesjonalne" nazewnictwo |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka. |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Pykacz napisał/a: | Dla mnie najlepsze w naszym języku (takim się wszak u nas posługujemy ) jest określenie amortyzator przedni i amortyzator tylny. Zawsze wkurzało mnie "przyswajanie na siłę" anglojęzycznych określeń do naszego języka. |
Ja się przyzwyczaiłem do tego że Polacy zawsze lubili coś zaciągnąć z języka angielskiego. W przedwojennej Polsce na salonach podobno był trend posługiwania się określeniami francuskimi. Polska to piękny kraj... |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem |
Bardzo trafnie I tu właśnie pojawia się problem gdzie jeden mówi używając długich sformułowań - ale w ojczystym - a inni mają już utartą formułę składającą się z jednego wyrazu ale obcojęzycznego. Tak mu to wejdzie w krew że jak za jakiś czas usłyszy to we własnym języku to się dziwi...przecież to damper a nie amortyzator tylny
Faktem jest to ze faktycznie używamy w wielu przypadkach zwrotów zaczerpniętych z nie naszego języka.
Niech nikt się nie obraża! |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 10 Gru, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Bo tak jest prościej , mamy zbyt długie nazwy czasem |
Tylko nie mów czasem tego Niemcom*
* Binnenschifffahrtskuterkajutenschlüssel (39)
Klucz od kabiny kutra pływającego po rzeczce (a to nie jest najdłuższe, bo rekordzista ma ponoć 72 literki... |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | Ja dałem 2400 w zeszłym roku |
Kurcze, byłem przekonany, że Tas dostał ramę gratis, albo przynajmniej po mega zniżce. Za takie promowanie e-bajkerstwa się powinno należeć. Pan Sebastian dzięki Tasowi tyle tych ram sprzedał. Pewnie jak będą wypuszczać Falcona V3 to dadzą Tasowi GRATIS
Henio ma już u Pana Sebastiana zniżkę zaklepaną |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 14 Lut, 2018
|
|
|
Za darmo to wiesz co można dostać i kiedy
Na czym mam jeździć, na tym ukraińskim badziewiu czy innych chińskich badziewiach? Na Polskiej ramie jeżdżę i Polską ramę będę polecać bo jest nasza (a coraz mniej jest Polski w Polsce) i jest dobra. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|