|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Toprun silnik do roweru -zna to ktoś ? |
Autor |
Wiadomość |
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | Może też rozsądnie byłoby dla zmniejszenia ryzyka obadać go mniejszym napięciem, tylko jeśli ma zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem aku to kicha. |
"badania" prowadzę na 12V -następnie na ustawowe 24 wolt -ale w szereg z aku daję dwie żarówki 6V 18W -ograniczą prąd chwilowy -zadziałają jak bezpiecznik po przekroczeniu około 4A się spalą -i jednocześnie łagodzą prądy łączeniowe... a te około 3A -powinny pozwolić na ruszenie silnika bez obciążenia... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
ta... tylko, że żadnego wsparcia technicznego... same pytania...
samochody zazwyczaj mają minus na obudowę....
prawdopodobnie będzie tak samo -zwłaszcza, że wygląda iż pomiędzy osią a czerwonym jest zblokowane kondensatorem....
wtedy -podpiąć i zmierzyć co jest na czarnym wzgl.ędem czerwonego... jak wyjdzie 5V -to już chyba "jesteśmy w domu"
tylko... że może być i plus na obudowie...
wtedy kabel czarny pod minus zasilania a na czerwonym względem czarnego powinno się odłożyć 5V...
ewentualnie masa dla manetki na obudowie piasty.... ale to uważam, ze nieprawdopodobne... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
Nie kombinuj, rower, to nie samochód. Jeszcze nie widziałem żadnego z - na masie. |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | można ostroznie założyć, że jednak słusznie będzie dać na czerwony plusa a na obudowę minusa. Niby wróżenie z fusów, ale chyba ma sens. |
zaryzykowałem -minus na obudowę plus na czerwony -poprzez żarówkę ograniczającą ewentualny prąd.
zarówno czarny jaki żółty mają względem CZERWONEGO potencjał 1,2 volta
względem obudowy na czarnym i żółtym odkłada się prawie pełne zasilające... pomniejszone o te 1,2V. |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Nie kombinuj, rower, to nie samochód. Jeszcze nie widziałem żadnego z - na masie. |
a widziałeś jakiś z plusem na masę ? czy w ogóle z masą wykorzystywaną jako dodatkowy przewód ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
Elektrycznych nie. Nie miałem tego wiele, ale na żadnym nie było połączenia z masą. Przyznam, że nigdy nie mierzyłem silnika w stosunku do zasilania, ale przewody były zawsze osobno wyprowadzone, czy to w DC, czy w BLDC. |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Elektrycznych nie. Nie miałem tego wiele, ale na żadnym nie było połączenia z masą. Przyznam, że nigdy nie mierzyłem silnika w stosunku do zasilania, ale przewody były zawsze osobno wyprowadzone, czy to w DC, czy w BLDC. |
no właśnie... i raczej zawsze sterowniki były zewnętrzne...
a jeśli już sterownik wewnętrzny... to osobno dwa grube kabelki zasilania i trzy lub cztery pod manetkę i ewentualnie hamulec czy czujnik ruchu pedałów...
a ten -nietypowy pod każdym względem... a wygląda na dużo precyzyjniej wykonany niż większość... |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
To że czarny i żółty mają to samo napięcie nawet mnie nie dziwi, bo kiedy wcześniej podłączałeś pod czarny - i pod czerwony + mówiłeś, że między czerwonym, a żółtym jest napięcie zasilania, czyli zupełnie jakby żółty z czarnym były zwarte, ale to bardziej sprawę gmatwa niż rozjaśnia. A mierzyłeś napięcie na tych przewodach względem ośki? |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | A mierzyłeś napięcie na tych przewodach względem ośki? |
pisałem żółty i czarny 1,2V względem czerwonego a względem obudowy (ośki) prawie pełne zasilające -pomniejszone o te 1,2
-co przy zasilaniu 23V z groszami -pomiędzy żółtym a ośką oraz czarnym a ośką daje 22V |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009
|
|
|
otworzyłem ten silnik... załączam zdjęcia na płytkę.... ładnie widać... i nadal nic nie wiem.... jaki sygnał powinien wymusić pracę? na pewno podawany na żółty kabel... ale jaki rodzaj sygnału ?
i gdzie zasilanie -co z tą obudował -jest dodatkowym kabelkiem czy nie jest ??
mi wygląda, że chyba nie jest wykorzystywana...
kabelki -żółty, czerwony i czarny są wyprowadzone na zewnątrz silnika -do baterii i jakiejś nieznanego rodzaju manetki gazu...
kabelki niebieski, żółty (drugi żółty) , zielony -idą z płytki na uzwojenia silnika.
DSC00176.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 731 raz(y) 707,9 KB |
DSC00172.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 723 raz(y) 537,24 KB |
DSC00170.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 704 raz(y) 715,3 KB |
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009
|
|
|
Opis przy żółtym (DAT) sugeruje, że wchodzą, lub wychodzą z niego jakieś sygnały sterujące. Jak na wyjście na manetkę, to jest za gruby. Grubość przewodu sugeruje raczej, że może to być jakieś wejście, lub wyjście wysokoprądowe do zewnętrznego sterownika. Diabli wiedzą jakiego... Albo do jakiejś innej baterii. |
|
|
|
|
wit [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Jak na wyjście na manetkę, to jest za gruby. | przypuszczam, że po prostu producent montował typowy kabel trzyprzewodowy... ponadto przewód sterujący może być grubszy ze względu na wytrzymałość mechaniczną...
Cytat: | Grubość przewodu sugeruje raczej, że może to być jakieś wejście, lub wyjście wysokoprądowe do zewnętrznego sterownika. Diabli wiedzą jakiego... Albo do jakiejś innej baterii. |
wysokoprądowy sterownik zewnętrzny raczej odpada -jeśli wewnątrz jest własny sterownik z mocnymi tranzystorami F3205S i driwerem sterowania układ scalony HIP4086ABZ.
nie mogę zidentyfikować układu na którym są napisy 8M12BG RA823.
osobiście stawiałbym, że może być na żółty potrzebny sygnał PWM małej mocy -a w silniku siedzi sam blok mocy i komutacji. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009
|
|
|
Nie masz generatora sygnałowego? Mam dwa, mogę ci jeden odstąpić. Ma do 5V prostokąt, trójkąt i sinusoidę od 1 Hz do (chyba) 1 MHz. Stoi gdzieś w garażu nieużywany od lat. |
|
|
|
|
Przepioor
stażysta
Pomógł: 1 raz Wiek: 64 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 125 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009
|
|
|
Znalazłem taki link: http://images.google.pl/i...DN%26start%3D18
Z opisu i ze zdjęcia wynika, że nie ma żadnego zewnętrznego sterownika - w zestawie jest tylko silnik, manetka (wygląda jak typowa hallotronowa) aku i ładowarka |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|