ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Toprun silnik do roweru -zna to ktoś ?
Autor Wiadomość
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Marucha79 napisał/a:
Może też rozsądnie byłoby dla zmniejszenia ryzyka obadać go mniejszym napięciem, tylko jeśli ma zabezpieczenie przed zbyt niskim napięciem aku to kicha.

"badania" prowadzę na 12V -następnie na ustawowe 24 wolt -ale w szereg z aku daję dwie żarówki 6V 18W -ograniczą prąd chwilowy -zadziałają jak bezpiecznik po przekroczeniu około 4A się spalą -i jednocześnie łagodzą prądy łączeniowe... a te około 3A -powinny pozwolić na ruszenie silnika bez obciążenia...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Chyba nie ty jeden masz z tym problem :)
http://endless-sphere.com...t=8444&p=128244
ale też nie doszli do konkretów...
Piszą nawet, że domena producenta silnika jest do sprzedania i firma się chyba zwinęła.
http://energy.sourceguide...meT.shtml#14153
http://toprun.en.ec21.com/
http://energy.sourceguide...meT.shtml#14153
Nie jest tego wiele, ale zawsze coś.
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Chyba nie ty jeden masz z tym problem :)
http://endless-sphere.com...t=8444&p=128244
ale też nie doszli do konkretów...
Nie jest tego wiele, ale zawsze coś.


ta... tylko, że żadnego wsparcia technicznego... same pytania...

samochody zazwyczaj mają minus na obudowę....
prawdopodobnie będzie tak samo -zwłaszcza, że wygląda iż pomiędzy osią a czerwonym jest zblokowane kondensatorem....
wtedy -podpiąć i zmierzyć co jest na czarnym wzgl.ędem czerwonego... jak wyjdzie 5V -to już chyba "jesteśmy w domu"

tylko... że może być i plus na obudowie...
wtedy kabel czarny pod minus zasilania a na czerwonym względem czarnego powinno się odłożyć 5V...

ewentualnie masa dla manetki na obudowie piasty.... ale to uważam, ze nieprawdopodobne...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Nie kombinuj, rower, to nie samochód. Jeszcze nie widziałem żadnego z - na masie.
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Marucha79 napisał/a:
można ostroznie założyć, że jednak słusznie będzie dać na czerwony plusa a na obudowę minusa. Niby wróżenie z fusów, ale chyba ma sens.


zaryzykowałem -minus na obudowę plus na czerwony -poprzez żarówkę ograniczającą ewentualny prąd.

zarówno czarny jaki żółty mają względem CZERWONEGO potencjał 1,2 volta

względem obudowy na czarnym i żółtym odkłada się prawie pełne zasilające... pomniejszone o te 1,2V.
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Nie kombinuj, rower, to nie samochód. Jeszcze nie widziałem żadnego z - na masie.


a widziałeś jakiś z plusem na masę ? czy w ogóle z masą wykorzystywaną jako dodatkowy przewód ?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Elektrycznych nie. Nie miałem tego wiele, ale na żadnym nie było połączenia z masą. Przyznam, że nigdy nie mierzyłem silnika w stosunku do zasilania, ale przewody były zawsze osobno wyprowadzone, czy to w DC, czy w BLDC.
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Elektrycznych nie. Nie miałem tego wiele, ale na żadnym nie było połączenia z masą. Przyznam, że nigdy nie mierzyłem silnika w stosunku do zasilania, ale przewody były zawsze osobno wyprowadzone, czy to w DC, czy w BLDC.


no właśnie... i raczej zawsze sterowniki były zewnętrzne...
a jeśli już sterownik wewnętrzny... to osobno dwa grube kabelki zasilania i trzy lub cztery pod manetkę i ewentualnie hamulec czy czujnik ruchu pedałów...

a ten -nietypowy pod każdym względem... a wygląda na dużo precyzyjniej wykonany niż większość...
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

To że czarny i żółty mają to samo napięcie nawet mnie nie dziwi, bo kiedy wcześniej podłączałeś pod czarny - i pod czerwony + mówiłeś, że między czerwonym, a żółtym jest napięcie zasilania, czyli zupełnie jakby żółty z czarnym były zwarte, ale to bardziej sprawę gmatwa niż rozjaśnia. A mierzyłeś napięcie na tych przewodach względem ośki?
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Marucha79 napisał/a:
A mierzyłeś napięcie na tych przewodach względem ośki?

pisałem żółty i czarny 1,2V względem czerwonego a względem obudowy (ośki) prawie pełne zasilające -pomniejszone o te 1,2
-co przy zasilaniu 23V z groszami -pomiędzy żółtym a ośką oraz czarnym a ośką daje 22V
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Sob 26 Wrz, 2009   

otworzyłem ten silnik... załączam zdjęcia na płytkę.... ładnie widać... i nadal nic nie wiem.... jaki sygnał powinien wymusić pracę? na pewno podawany na żółty kabel... ale jaki rodzaj sygnału ?

i gdzie zasilanie -co z tą obudował -jest dodatkowym kabelkiem czy nie jest ??

mi wygląda, że chyba nie jest wykorzystywana...

kabelki -żółty, czerwony i czarny są wyprowadzone na zewnątrz silnika -do baterii i jakiejś nieznanego rodzaju manetki gazu...
kabelki niebieski, żółty (drugi żółty) , zielony -idą z płytki na uzwojenia silnika.

DSC00176.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 731 raz(y) 707,9 KB

DSC00172.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 723 raz(y) 537,24 KB

DSC00170.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 704 raz(y) 715,3 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009   

Opis przy żółtym (DAT) sugeruje, że wchodzą, lub wychodzą z niego jakieś sygnały sterujące. Jak na wyjście na manetkę, to jest za gruby. Grubość przewodu sugeruje raczej, że może to być jakieś wejście, lub wyjście wysokoprądowe do zewnętrznego sterownika. Diabli wiedzą jakiego... Albo do jakiejś innej baterii.
 
 
wit
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009   

zeeltom napisał/a:
Jak na wyjście na manetkę, to jest za gruby.
przypuszczam, że po prostu producent montował typowy kabel trzyprzewodowy... ponadto przewód sterujący może być grubszy ze względu na wytrzymałość mechaniczną...

Cytat:
Grubość przewodu sugeruje raczej, że może to być jakieś wejście, lub wyjście wysokoprądowe do zewnętrznego sterownika. Diabli wiedzą jakiego... Albo do jakiejś innej baterii.


wysokoprądowy sterownik zewnętrzny raczej odpada -jeśli wewnątrz jest własny sterownik z mocnymi tranzystorami F3205S i driwerem sterowania układ scalony HIP4086ABZ.
nie mogę zidentyfikować układu na którym są napisy 8M12BG RA823.

osobiście stawiałbym, że może być na żółty potrzebny sygnał PWM małej mocy -a w silniku siedzi sam blok mocy i komutacji.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2009   

Nie masz generatora sygnałowego? Mam dwa, mogę ci jeden odstąpić. Ma do 5V prostokąt, trójkąt i sinusoidę od 1 Hz do (chyba) 1 MHz. Stoi gdzieś w garażu nieużywany od lat.
 
 
Przepioor 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Wiek: 64
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 125
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2009   

Znalazłem taki link: http://images.google.pl/i...DN%26start%3D18

Z opisu i ze zdjęcia wynika, że nie ma żadnego zewnętrznego sterownika - w zestawie jest tylko silnik, manetka (wygląda jak typowa hallotronowa) aku i ładowarka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group