ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Melex na przekładke do seicento?
Autor Wiadomość
Myszono
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   Melex na przekładke do seicento?

Witam wszystkich forumowiczów miłośników EV - jestem nowy na waszym forum więc dobre powitanie to podstawa :)

Zastanawiam się czy sprawdziło by się przełożenie gotowej instalacji w raz z silnikiem od popularnego melexu do odchudzonej budy np. seicento. Akumulatory Trojan odpowiednia ilośc do przejechania 80km.

Jeśli tak to jaką v-max można by uzyskać w takim pojeździe i czy to wogóle ma sens.

Prosze o konstruktywne opinie.

Pozdro.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Będziesz jechał z szybkością melexa?
Czy ja wiem... :)
 
 
Myszono
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Myślałem że skoro koła w takim seico są większe to może szybciej bedzie to jechało :)
Twoim zdaniem to wogóle te bebechy z melexa nadają się do takiej czy innej przeróbki?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Po co przerabiać? Jest gotowe :)
Na większych kołach pojedzie szybciej, tylko o ile szybciej?
Porównaj obwody kół i będzie wiadomo.
Można silniki przewoltować, to będzie szybciej, ale na ile te silniki można przewoltować bez uszkodzenia, to nie wiem.
 
 
Marucha79
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Wrz, 2009   

Nie warto.
Jak byś autka nie odchudził nie zejdziesz poniżej masy Melxa. Wieksze koła czy wykorzystanie skrzyni biegów może pozwoliłyby rozwinąć jakieś 40 km/h, ale to też niezbyt pewne. Dodatkowo wał silnika Melexa jest ułożyskowany tylko z jednej strony, druga ma oparcie w moście, co komplikowałoby mechanikę połączenia ze skrzynią czy bezpośrednio mechanizmem różnicowym. Kolejny minus to niskie napięcie zasilania, czyli duże prądy, grube przewody zasilające itp. Przy silnikach od wózków widłowych, które można upolować na allegro za kilkaset złotych szkoda czasu, kasy i nerwów.
 
 
Myszono
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Niestety nie znam się na systemach elektrycznych które można by zaadoptować do autka więc myślałem że najprościej było by przełozyć gotowy. Gdzie wobec tego można kupić odpowiedni silnik elektryczny wraz ze sterownikiem i co tam jeszcze trzeba do przeróbki?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

http://www.kabelki.eu/index.php?cPath=37
Google twoim przyjacielem ;)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Jak koła są większe, to prędkość max będzie mniejsza (ten sam moment na silniku); jak waga większa, to prędkość max będzie mniejsza.
To tak jak byś chciał założyć silniczek od hulajnogi dla dziecka do ciężarówki (też ma większe koła i więcej waży).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Porównujesz hulajnogę do ciężarówki??
Ile waży melex i jakieś małe autko?
Też taka różnica?
Widzisz, ja w skuterze zmieniłem przełożenie na większe i jeżdżę szybciej o 10km/h, niż na przełożeniu oryginalnym. Czyli był mały zapas mocy. Tu pewnie też by nie było tak tragicznie.
Nie przesadzaj w porównaniach :)
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Nie przesadzam.
Miałem już 2 MELEXY w eksploatacji, bo musiałem rzeczoznawcom pokazać; jak tam jest roziwązane bezpieczeństwo akumulatorów (po tyłkami osób).
Moc starych silników MELEXA wynosi 2,1kW, a nowych zazwyczaj mniej. Dobze się jedzie z V = 25 km/h, pod górkę wolniej, po równym z pochyleniem z órki rozpędzi się czasem nawet do 50 km/h.
Auto mieć znacznie lepsze parametry, chyba że damy oznakowania pojazdu wolnobieżnego i zdemontujemy tablice rejestracyjne.
Jednak moment i tak jest zbyt mały do przełożenia jedynki w aucie i nie podjedzie pod górę, szczególnie że są większe koła.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

No fajnie, ale silnik od hulajnogi do ciężarówki?
...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 25 Wrz, 2009   

Dla dokładniejszego obrazu, bo propozycja była na silnik od mocno obciążonego MELEXA do samochodu .................. .
Często takie rzeczy przechodzą, ale nie z 2,1 kW i ledwo ciągnie na potrzebne mimum 6,5 kW; już po samych elektrycznych mocach widać.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group