ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Watt Meter jak podłączyć
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 13 Mar, 2017   

Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.
Minimalny rozjazd - jest przeładowanie i brak balansowania (ładowarka ma wyższy prąd niż balancer).
A wtedy....



Już nie wspomnę, że większość BMSów (albo i wszystkie?) nie będzie mogła wyłączyć obciążenia podczas rozładowania jeśli zamknie się obwód przez -C i po odłączeniu zasilania przy rozładowaniu celi obciążenie pójdzie przez -C, a tam są 1-2 tranzystory zazwyczaj :P

Ogólnie nie polecam łączyć -P i -C, nie opłaca się :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Mam opis swojego watomierza TK15. Jakby ktoś potrzebował wrzuce pdf jak odblokują limit na forum ;-(


"Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum."
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

Elektrotonus napisał/a:
Mam opis swojego watomierza TK15.

A opis/schemat jest inny niż ten który Ci wysłal Atomek ?
Bo tamten schemat wskazuje że wprost nie można go podłączyć w instalację z BMS-em zwierając ujemne jego piny,
Ten wydaje się atrakcyjny watomierz, który ma pomiar dwukierunkowy (ładowanie/rozładowanie) ale powoduje że na boczniku jest zmienna polaryzacja, więc powiązanie go z Twoją instalacją nie jest przemyślane. Zatem proponuję byś najpierw zakończył budowę roweru bez tego watomierza i sprawdził czy całość działa, bo jak wynika zrobiłeś próbę ładowania, prawdopodobnie zwierając piny BMS, czyłi w trakcie ładowania napięcie o odwrotnej polaryzacji poszło na -P.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 14 Mar, 2017   

tas napisał/a:
Jeśli połączy -P i -C to BMS utraci możliwość odłączania ładowarki.


Nie zgadzam się z tym, mi odłączało na greentime'owym bmsie bez problemu na kanale P-. Czyli z moich obserwacji wygląda na to, że bms patrzy tylko na HVC i LVC i odłącza oba kanały jak napięcie wychodzi poza zakres. Jeżeli jest inaczej to dziwna sprawa..
Robiłeś ekstensywne testy @tas ? Czy tylko zaleceń chińczyka się trzymasz?

Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

PDF ze schematem. Może ktoś zrobi ładnego jpeg i wrzuci ;-) i wyjaśni łopatologicznie jak podłączyć.

http://uploadfile.pl/pokaz/1044491---dwnd.html


W instalacji planowanej do roweru kieruje się tym schematem od Tasa. Watomierz planuję wpiąć między baterię a sterownik, oczywiście za BMS. Włącznikiem watomierza będzie stacyjka, z której PLUS pobrany z PLUSA zasilania aktywuje watomierz. Następnie ten PLUS z watomierza zmierza do włącznika ON/OFF na kierownicy, potem dalej przez dwa bezpieczniki termiczne ( sterownik oraz silnik ) by na końcu inicjować pracę sterownika po wciśnięciu ON na kierownicy. Zatem by watomierz nic nie popsuł jak podłączyć do instalacji by mieć wskazanie ładowania ? Mile widziany rysunek ;-)



 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Mój watomierz ma taka niepraktyczną przypadłość, że jak jest na 100% naładowany to sobie zlicza pojemność baterii ( jej ubytek w % ) na podstawie napięcia i natężenia prądu przepływającego przez bocznik na biegunie ujemnym. Wyładowałem baterię, i podczas ładowania nie aktualizował pojemności ( jej wzrostu ) mimo iż miał informację o napięciu w V. Tani miernik z nexuna wylicza mniej więcej pojemność procentowo na podstawie napięcia. Mój niestety nie ;-( Zatem wypada jeździć do zera ( odcięcie sterownikiem przy 41.5 V ) i ładować do 54.6. Tylko znając te ograniczenia jak zapragnę doładować akumulator przed np dłuższą trasą z 50 do 80% watomierz nie zauważy tego i będzie sobie liczył w dół Ah nie znając faktycznej pojemności. Klucz jest być może w tym wskazywaniu procesu ładowania - w zasadzie jego nieobecności przy boczniku wpiętym za BMS przed sterownikiem. Jedynie podczas hamowania regen pojawia się info o doładowywaniu akumulatora przez silnik.

Może ktoś mi podpowiedzieć, jak zmodyfikować bezpiecznie podłączenie watomierza by rzetelnie wskazywał , jeśli to jest wykonanalne z tym modelem ?


Atomek pisał:
"Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-."

Takie zabieg pomoże czy nie ?

TK15_Coulometer.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1944 raz(y) 1,09 MB

 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Kwi, 2017   

Nie watomierz ma niepraktyczną przypadłość tylko źle podłączyłeś, masz pełną instrukcje producenta i jeszcze wskazówki od nas jak to zaadaptować do pracy z bmsem. Do roboty poprawić połączenie i cieszyć się poprawnymi wskazaniami ;)
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Atomak, Ty jak Prezes tak owijasz - odpowiedz proszę jednozancznie czy to co napisałeś trzeba zrobić i będzie git ;-)

"Oczywiście nie łączyć kanałów bmsa P- i C- fizycznie ze sobą tylko sterownik i ładowarkę razem podłączyć do P-."
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 17 Kwi, 2017   

Tak
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Chciałem sie dopytać, czy jak połączę minus baterii B(-) oraz sterownika P(-) , muszę odłączyć C(-) ? Czy wystarczy "mostek: pomiedzy B (-) i P(-) ?

edit:

Faktycznie pochrzaniłem ;-(
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Sob 15 Lip, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 14 Lip, 2017   

Jaki mostek? O czym ty mówisz? Narysuj to w ogóle żeby było jasne wszystko
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Wykorzystam Tasa schemat montażu BMS.

Powinienem odłączyć minus ładowarki od pola C (-) w BMS i podłączyć go do pola P(-) tam gdzie jest minus sterownika.

Na rysunku w miejscu różowego X - mam przeciąć obwód i zamiast do C (-) podłączyć do P (-) ? .

Przy okazji dorzucam instr watomierza TK15 formie jpg.









TK15_b.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 473 raz(y) 3,74 MB

TK15_a.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 435 raz(y) 3,74 MB

rysunek_po.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 475 raz(y) 642,25 KB

rysunek_przed .jpg
Pobierz Plik ściągnięto 426 raz(y) 779,75 KB

 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Lip, 2017   

Tak, o to chodzi.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Dzięki za cierpliwość ;-) Zastanawiam się jakie napięcie ustawić dla 13S jako miniumum = całkowicie wyczerpana bateria. Ma to znaczenie czy 39, 41, czy 42 V? Watomierz sobie jakoś analizuje to minimalne napięcie oraz full, czy tylko bada napięcie w instalacji i przepływający prąd ? Gdy ustawiłem 41.5 tyle co sterownik odcina, to jak mi przysiadło chwilowo do 42 V by potem powrócić do 43.5 już miałem na watomierzu zero procent baterii.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Nie 16 Lip, 2017   

Ustaw na 3,0v na ogniwo czyli 39v pakiet, chyba, że obciążasz mocno pojedyńcze ogniwo to ciut więcej, policz sobie lub przetestuj jaki masz najniższy spadek napięcia na ogniwo pod maks obciążeniem tak aby było w bezpiecznym zakresie .
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group