Rower systemu Bosch |
Autor |
Wiadomość |
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pią 02 Gru, 2016 Rower systemu Bosch
|
|
|
Od dłuższego czasu używam roweru typu middrive Bosch Classic (czyli najstarszego). Jestem bardzo zadowolony - wspomaganie działa idealnie (prawdę mówiąc zawsze używam maksymalnego).
Wydaje mi się, że nie jestem jedynym użytkownikiem Bosch'a.
Zapraszam do wymiany doświadczeń i wiedzy.
Obecnie jestem na etapie montowania zapasowej baterii. |
|
|
|
|
Gooold
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Witam.
Napisz coś.więcej o tej zapasowej baterii, mam rower z silnikiem aktive linie czyli nowszy i ogniwa modelu clasic 400wy mogę je jakoś wykozystac? Zbudować dodatkową baterię?
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 27 Cze, 2017
|
|
|
Dodatkowa bateria zmontowana, działa. Ale jest jedno (duże) ALE: konieczna jest płytka (sterownik) zapewniający współpracę baterii z rowerem i/lub ładowarką. Jak już pisałem na forum, z kilku zakupionych uszkodzonych baterii odzyskałem tylko jedną. Tak więc zakup uszkodzonej w celu wymiany ogniw - to duże ryzyko.
W mojej baterii wyprowadziłem na zewnątrz wszystkie końcówki ogniw. Gdy ładuję nietypową, zwykła ładowarką (obserwując napięcia na poszczególnych ogniwach) wszystko działa OK - podczas jazdy display pokazuje małą wartość "range" (tak jak przed ładowaniem), ale po kilku minutach wskazanie poprawia się.
Jeszcze jedna uwaga: jeśli chciałbyś podłączyć baterię starego typu do nowego złącza, to raczej nie ma problemu - można kupić (ebay.de) kabel - przejściówkę. Ręczyć nie mogę, ale wydaje mi się, że Bosch utrzymuje możliwość współpracy różnych wersji ze sobą. |
|
|
|
|
Gooold
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Ogniwa można bez problemu przełożyć do innej baterii odlutowywujac kable od płytki czy może trzeba na coś zwrócić uwagę? Mam ogniwa z dobrej baterii clasic 400 może dało by się nimi zwiększyć pojemność baterii aktive linie 400 jakoś połączyć to razem z jednym sterownikiem, płytką? |
|
|
|
|
Arturw55
początkujący Arturw55
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Belsk Duży
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Ten system Boscha nie polega na łączeniu baterii razem. Jest to na zasadzie przełączenia baterii z pierwszej na drugą. Po odłączeniu zasilania płytki w baterii i ponownym jej wpięciu sterownik nie rozpoznaje pojemności- tak było u mnie- nie wiem czy to norma. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017
|
|
|
Zastosowanie wielostykowego złącza na płytce (do kontroli ogniw) sugeruje, że można je rozłączać i dołączać. Pozostaje pytanie, czy przedtem nie należy czegoś odlutować (ja już nie pamiętam, w jakiej kolejności to robiłem - faktem jest, że nic się nie popsuło).
Natomiast gdybyś chciał zwiększyć pojemność baterii z 10s4p do np. 10s8p, to byłbym optymistą. Widzę to jako kolejne dolutowywanie dodatkowych "p", oczywiście przy zachowaniu zgodności napięć w poszczególnych piętrach. No bo czym może grozić dołączenie równolegle dodatkowego ogniwa? I powtórzenie tego x10?
Przypuszczam, że po kilku ładowaniach "mózg" wyliczy poprawną wartość "range".
PS
A może ktoś wie, czy w bateriach 300Wh - 400WH są identyczne płytki sterujące (BMS)? |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Wto 04 Lip, 2017
|
|
|
Mam problem. Przy próbie dołączenie displaya INTUVIA zamiast HMI (silnik Classic) wyświetla mi się komunikat: "Pls Software Update".
Czy chodzi o oprogramowanie displaya, czy silnika? Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady. |
|
|
|
|
Gooold
początkujący
Dołączył: 10 Cze 2017 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Udało Ci się podłączyć ten wyświetlacz?
Podobno jest jakiś program na pc serwisowy do rowerów z systemem bosch. Można nim sprawdzić stan baterii i wiele innych rzeczy.
Wiesz może jaki to program jak się nazywa a może da się go pobrać? |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 17 Lip, 2017
|
|
|
Niestety, brak sukcesu...
Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku, że to silnik wymaga aktualizacji. Np. kiedyś nie było funkcji wspomagania przy prowadzeniu roweru, a teraz jest. Tylko którędy i jak zaktualizować silnik???
Gooold - co do wspomnianego przez Ciebie oprogramowania obawiam się, że Bosch trzyma je dla siebie. Ale gdybyś coś wyjaśnił, to bardzo będę wdzięczny za każdą wiedzę. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 11 Lis, 2017
|
|
|
W silniku mam koła zębate z plastiku (teflonu?).
Czym smarować - kto wie? |
|
|
|
|
techniawka
początkujący
Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 25 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Nie 12 Lis, 2017
|
|
|
Często jest tak , że mamy nowy soft w silniku a display bierzemy z półki nowy i jest starsza wersja , wtedy właśnie wyświetla się komunikat "Pls Software Update". Raczej nowego softu sami nie wgramy, nie ma takiej możliwości, potrzebujemy specjalistyczne oprogramowanie i tutaj zaczyna się problem, ponieważ w Polsce jest tylko kilka serwisów , które to mają w tym jedyny autoryzowany serwis Bosch - Sklep Ebike w Mrągowie. |
_________________ www.sklepebike.pl
|
|
|
|
|
brutal123
początkujący
Dołączył: 31 Mar 2018 Posty: 4 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018
|
|
|
JerzyZ napisał/a: | Dodatkowa bateria zmontowana, działa. Ale jest jedno (duże) ALE: konieczna jest płytka (sterownik) zapewniający ... |
Masz jakieś fotki jak to zamontowałeś ? ile kabli musiałeś wyprowadzić do podłączenia ? Ja mam dwie baterie i przekładam tylko że z jedną baterią jest jakiś problem bo rozładowuje się tylko do trzech kresek a później wywala błąd . |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Sob 31 Mar, 2018
|
|
|
Wyraziłem się nieprecyzyjnie - powinienem użyć określenia "zastępcza". Prób ze zrównolegleniem baterii nie robiłem.
Wydaje mi się, że nie powinno być problemów z rozbudową "p" - czyli powiększenie obudowy, i np. podwojenie liczby ogniw dla każdego piętra.
Ale w przypadku obudowy "płaskiej" niestety trzeba by przebudować bagażnik. |
|
|
|
|
Kajman
prezes
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Kwi 2017 Posty: 717 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 29 Kwi, 2018
|
|
|
ja podłaczam inną baterię, a oryginalną rozłączam napięcie, zostawiam tylko sygnał bms do sterownika. Działa bez problemu. |
|
|
|
|
Arturw55
początkujący Arturw55
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 20 Skąd: Belsk Duży
|
Wysłany: Pon 30 Kwi, 2018
|
|
|
Eksperymentowałem troszkę z tymi łączeniami akumulatorów.
Podłaczyłem równolegle aku 10s 4p na panasonikach ncr18650a i było wszystko w porządku.
W innym rowerze natomiast zrobiłem akumulator ma Samsungach 25r -tych 20A w takiej samej konfiguracji i spalił się tranzystorek w silniku 034N06N. Morał z tego taki, że nie można przekroczyć 35-40 amperów.
Wyższe prądy działają tylko w Clasikach performance produkcji francuskiej bo sa na innych tranzystorach.
Na zdjęciu to co się pali - po wymianie zadziałało poprawnie
płytka.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 811 raz(y) 2,63 MB |
|
|
|
|
|
|