ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Motocykl-skonstruowany-przez-studentow-Politechniki-
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

QS 8kw
No nie różni, bo to HUB, tutaj cudów się nie wymyśli konstrukcyjnych bo z założenia to napęd maksymalnie nie skomplikowany, chłopaki w kwestii konkurencji dynamicznych mówili, że pozamiatali razem z ekipą wrocławską wszystkie inne maszyny na tych zawodach co jest niewątpliwą chlubą dla konstruktorów i kierowców.
Masz kilka postów wyżej filmik ta maszyna vs mój prywatny falcon, ja bym podszedł do tematu trochę inaczej i zebrał doświadczenie użytkowe na terenowych elektrykach to by tam był pogrom na tych zawodach wśród ekip innych krajów :P

Z tego co słyszałem za rok maja być zawody juz nie motocross tylko budowane będą dakarówki.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

A jakieś info ile kWh tam siedzi? :razz:
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

chyba o 5Ah więcej niż u mnie, mają tam ogniwa sony vtc6
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Mobil 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 104
Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 656
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

To szczerze powiedziawszy "dupy nie urywa" w porównaniu do Twojej żarówki (nie umniejszając bo jednak Twoja konstrukcja jest świetna... no i to nadal rower więc inna kategoria). Faktycznie jakby kilka osób z forum (nie wskazując palcem) wzięło się za konstrukcje takiego motocykla to reszta nie miałaby czego szukać :razz:
 
 
Eryk1000 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2013
Posty: 1119
Skąd: Wadowice
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

W szczycie mają tam tyle co może dać sabek czyli 14kW, silnik znosi ciągłego 8kW, choć jestem ciekawy jak to wygląda przy pełnym słońcu w wysokich temperaturach. Fajnie że wystartowały maszyny z Polski, widać nas w świecie. Najwięcej roboty weszło w ramę reszta to dobór podzespołów dostępnych na rynku. Może chłopaki pokusza się o konstrukcję mega sprawnego silnika na kolejne zawody. AGH ma konkretne zaplecze ;)
_________________
Jeżdżę na :

E-Giant Terrago

Viking Power 6000W +
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Druga strona medalu jest to, że te MOTORY za bardzo przypominają niektóre ROWERY, a to oznacza upowszechnianie się wiedzy że .....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

na mojego nosa , oznacza to ,ze za rok , góra dwa będzie dużo falconów na wyprzedaży. Natomiast nie wiem czy oprócz prototypów i samoróbek , komus uda się homologacja typu, tak by można było rejestrować i śmigać legalnie. :mrgreen:
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Już to widzę jak ludzie masowo będą rejestrować elektryki.
Normalny kowalski chce do czasu, jak sobie uświadomi, że:
- prawo jazdy ma zrobić
- przeglądy
- ubezpieczenie
- kontrole
- koniec z jadzą po parku, ściezkach, chodnikach, rynkach bo ilu widział skuterowców w parku czy na błoniach?
Nagle się okazuje, że 95% już nie chce homologacji :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
wwojciech 
brygadzista
wwojciech


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 264
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Patrząc na konstrukcje forumowe to ten motorek z AGHu to taki słabawy:D Poszli by w mocnego mida to by mieli dużo lepszy stosunek masy do mocy.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

W wiadomościach dzisiaj o 19 w polsacie pokazywali motorek i chłopaków :smile:
 
 
Tomek 
brygadzista



Pomógł: 9 razy
Wiek: 27
Dołączył: 06 Lut 2016
Posty: 268
Skąd: Bralin
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Nie będzie falconów na sprzedaż, będzie więcej opisów "ograniczenie na przycisk" i większy popyt na PASy :mrgreen:
_________________
Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 19 Lip, 2017   

Przyjrzałem się tej "konstrukcji" powstałej w niegdyś renomowanej uczelni i zastanawiam się nie nad studentami (chociaż powinienem?) ale nad promotorem tego dzieła.Mój wniosek z tego taki, że poziom wykształcenia kadry czyli promotora jest taki jak polskiej nauki czyli b.niski a wręcz katastrofalny. Podam co mnie zadziwiło,po pierwsze to bardzo wąska oś obrotu tylnego wahacza co przy mocy silnika w dość krótkim czasie zacznie się "myszkowanie" tylnego koła-lepiej było ten "zawias" wahacza dać na zewnątrz czyli szerzej. Po drugie nijak nie mogę dojść jakie siły ma przenosić ta poprzeczka w wahaczu pomiędzy górnym łukiem i dolnym prostym odcinkiem. Po trzecie ten prosty i chyba za cieńki wspornik pod siodło,przecież on się najpierw wyboczy a później zegnie pod ciężarem 100kg jeźdźca. A po czwarte też im chyba blokada tylnej osi nie wytrzymała i dlatego ta "prowizorka" z rdzawej i nie pomalowanej blachy mająca na celu wzmocnienie blokady. W sumie raczej żenada, bo wygląda to na budowę całkowicie bez planu i jakichkolwiek obliczeń z dziedziny mechaniki a jedynie na tzw.wygląd. Może miała to być konstrukcja roweru ale później zmieniła się koncepcja i co już zbudowano to zostało,jeśli tak to tym gorzej bo świadczy o prowizorce a nie dojrzałej konstrukcji.
 
 
Elektrotonus 
prezes
Łukasz R



Pomógł: 17 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Lip 2016
Posty: 820
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

Tomek napisał/a:
Nie będzie falconów na sprzedaż, będzie więcej opisów "ograniczenie na przycisk" i większy popyt na PASy :mrgreen:


Byś nie wykrakał ;-) !
 
 
dynamik 
brygadzista
dynamik


Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 295
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

Wszystko jest pięknie do czasu , gdy trafi się przypadek opisywany przez kolegę pod tytułem "przygoda z taksówkarzem". Potem okazuje się ,że nie masz żadnych praw, a leczenie boli i kosztuje.
Ten "przycisk" to będzie pojazd na prawo- jazdy B. :mrgreen: Ubezpieczenie na skuter to 30 zł rocznie , z przeglądami nie wiem jak jest.
Chłopaki budują już pojazdy powyżej 20KM i będą dalej udawać rowery. ?
Za dwa lata nawet Kaczyński się połapie , że zagrożona jest demokracjai :twisted: Ziobro zrobi porządek.
_________________
tym piękniejszą otrzymasz odpowiedź, im mądrzejsze zadasz pytanie
 
 
qaz33 
szef
qaz33


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 1464
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 20 Lip, 2017   

kazdy rower elektryczny moze byc potencjalnym potworem 20kW, roznia sie tylko czasem ile dany silnik wytrzyma sekund przy takim obciazeniu. I co z tego ze jedne maja nalepke 250W a inne nie. To nie silniki spalinowe gdzie zmierzysz pojemnosc albo konie bo moc tu zalezy od sterownika ktorym w locie mozesz sobie wszystko regulowac. Jezeli ciezki silnik jest ograniczony przyciskiem do 250W przy jezdzie po drogach publicznych to czemu mialby byc nielegalny albo tylko "udawac" rower? Pod tym wzgledem nie da sie tego prawnie rozroznic co jest legalne a co nie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group